فرماندار مهریز: قانون و مقررات انتخابات درست اجرا شود

یزد- ایرنا- فرماندار مهریز گفت: قانون انتخابات باید بدون هیچ مماشات و مسامحه‌ای توسط تمام عوامل اجرابی و بازرسی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند ماه آینده برگزار می‌شود، اجرا شود.

رضا زارع زاده مهریزی روز یکشنبه در همایش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان افزود: رعایت اصل بی‌طرفی برای جلب مشارکت  حداکثری  مردم در  پای صندوق‌های اخذ رای اثربخش است.

وی ادامه داد: انتخابات مهمترین اتفاق در کشور به‌شمار می‌رود و رعایت اصل بی‌طرفی در این عرصه برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند از سوی مسوولان  به ویژه شوراها، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها ضروری است.

همچنین رییس ستاد انتخابات مهریز از آماده سازی ۵۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در سطح شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر مهریز و ۲۶ شعبه شامل ۱۱ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار در روستاها مستقر می‌شود.

محمدجواد برزگر افزود: برای جلب مشارکت گسترده مردم در پای صندوق‌های اخذ رای همه باید تابع مقررات در تمام مراحل باشیم .

مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز با مجموع حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت  یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه جاری برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

به گفته رییس ستاد انتخابات استانداری یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات را در ابرکوه ، ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، بافق ، ۳۰ هزار و ۸۲۷ تن، بهاباد، ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، خاتم ، ۲۳ هزار و ۵۸۷ تن  و  مهریز را  ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ذکر کرد.

وی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از میان ۱۴۷ داوطلب مورد تایید شورای نگهبان در چهار حوزه انتخابیه این استان چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

در مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده از ۳۱ استان کشور حضور دارند که چد نفر آنها نمایندگان اقلیت های دینی هستند .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل