مسابقات قرآن اوقاف در یزد آغاز شد

رئیس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از آغاز مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان خبر داد.

به گزارش میبدما به نقل از ایکنا؛ حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امورقرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از آغاز چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در سه منطقه و به میزبانی یک شهرستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله شهرستانی این مسابقات در منطقه یک به میزبانی شهرستان یزد فردا، ۲۶ خردادماه در دو بخش خواهران و برادران در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) یزد برگزار و برترین‌ها به مرحله استانی مسابقات راه خواهند یافت.

میرجلیلی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در ۱۰ رشته، از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود یادآور شد: مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

وی افزود: استان به سه منطقه یک شامل «شهرستان یزد»، منطقه دو شامل شهرستان‌های «میبد، اردکان، اشکذر، بخش زارچ» و منطقه سه شامل شهرستان‌های «بافق، بهاباد، تفت، مهریز، خاتم، ابرکوه» تقسیم بندی شده است.

میرجلیلی بیان کرد: میزبان مسابقات مرحله شهرستانی در منطقه یک؛ شهرستان یزد و در روزهای ۲۶ و ۲۷ خردادماه، شهرستان اردکان میزبان منطقه دو در روزهای ۶ تیرماه ویژه خواهران و ۱۳ تیرماه ویژه برادران، شهرستان مهریز میزبانی منطقه سه در روزهای ۲۰ تیرماه ویژه خواهران و ۲۷ تیرماه ویژه برادران خواهد بود. برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی که در روزهای ۲۳ و ۲۴ مردادماه سال جاری در شهر یزد برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل