همت جوانان بافقی در تعمیرات پیشگیرانه باسکول‌های معادن

مسئول توزین مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی بافق گفت: به همت پرسنل واحد باسکول مجتمع، تعمیرات پیشگیرانه باسکول‌های معادن این مجتمع با موفقیت تعمیر و وارد مدار شد.

به گزارش پایاه خبری افق کویر ، حسین ابراهیم زاده مسئول توزین مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی بافق با اشاره به اینکه عملیات توزین و نحوه کار با دستگاه باسکول و سخت افزار‌های مربوط به آن، در عین سادگی دارای مسائل و مشکلات فراوانی است، گفت: یکی از وظایف و مهارت‌های متصدی باسکول توانایی نگهداری و سرویس باسکول می‌باشد.

او با تاکید بر اینکه مراقبت در انجام به موقع و صحیح باسکول‌های توزین نقش بسزایی در راندمان کار و افزایش عمر دستگاه دارد، تصریح کرد: طبق دستور العمل و برنامه تنظیمی با توجه به فعالیت‌های بارگیری در معادن مجتمع، سالانه سه الی چهار مرتبه تعمیرات پیشگیرانه انجام می‌شود.

ابراهیم زاده افزود: برنامه تعمیرات پیشگیرانه و سرویس شش باسکول ۶۸ تنی معادن سنگ آهن چاه گز، میشدوان و آنومالی ۲A به همت پرسنل واحد توزین و باسکول بصورت فصلی و طی سه روز کاری انجام می‌شود.

مسئول توزین مجتمع معادن سنگ آهن فلات مرکزی بافق با اشاره به مراحل انجام تعمیرات باسکو‌های توزین سنگ آهن در مجتمع، گفت: تعمیر و سرویس باسکول‌ها شامل چهار مرحله نظافت اولیه، شستشو، عیب یابی و کالیبراسیون باسکول است.

او بیان کرد: با انجام تعمیر و سرویس از هر باسکول ضمن جلوگیری از وارد کردن خسارت به ابزار و ماشین آلات مجتمع حدود دو الی چهار تن سنگ آهن از مخزن تحتانی باسکول‌ها استخراج می‌شود.

استخراج مواد معدنی در مخزن باسکول‌های سنگین (ابعاد ۳ در ۱۶ متر)، مرحله‌ای دشوار و طاقت فرسا می‌باشد که پرسنل باسکول با کاری جهادی و تحمل سختی این فعالیت را در فضایی به ارتفاع ۳۰ سانتی متر انجام می‌دهند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل