راه های پیشگیری از بلوغ زودرس کودکان

-یک سطح سالم از تناسب اندام را در خانواده مشخص کنید:
ریسک آسیب را با شرکت در انواع ورزش ها و فعالیت ها کاهش دهید.

-انتخاب مدرسه مناسب:
یک مدرسه ای را انتخاب کنید تا دختر و پسر شما به بزرگسالان مورد اعتمادی (معلمان سابق) دسترسی پیدا کند و این فرصت را برای ایجاد همدلی برای بچه های کوچک تر در دوران نوجوانی اش فراهم کند.

-خانواده خوب:
محیط خانوادگی حامی و مهربان را در طول دوران کودکی و نوجوانی حفظ کنید.

-از منابع طبیعی سویا مانند توفو, ادامام و شیر سویا نترسید:
اگرچه سویا طبیعی حاوی ایزوفلاون ها است, اما هورمون های های واقعی نیستند و ممکن است در واقع مانع از بلوغ یا تاخیر در بلوغ شوند. متخصصان معتقدند که سویا طبیعی ممکن است به بدن کمک کند حساسیت کمتری به استروژن، بعدها از زندگی داشته باشد.

راه هایی برای جلوگیری و یا کم کردن روند بلوغ زودرس:
-مواد پلاستیکی کمتری مصرف کنید:
از غذاهای کنسروی (اغلب با BPA یا مواد شیمیایی پلاستیکی جایگزینی)، پختن غذا در تفلون، غذاهای مایکروویوی در پلاستیک یا نگهداری غذا و نوشیدنی در ظروف پلاستیکی به ویژه پلی کربنات خودداری کنید. از بطری های آب استیل ضد زنگ استفاده کنید.

-میزان شکر را محدود کنید:
یکی از عاملان اصلی در اپیدمی چاقی و بلوغ زودرس در دوران کودکی مصرف بیش از حد شکر است.کاهش انسولین در مصرف غذاهایی با شکر بالا می تواند منجر به غلظت های بالاتر هورمون های جنسی مرتبط با پریودهای قبلی شود. در حقیقت، مطالعات اخیر به طور خاص حتی مصرف نوشابه را توسط دختران جوان با بلوغ زودرس مرتبط دانسته اند.

-غذاهای آماده نخورید:
به جای استفاده از عناصر ناسالم، مانند موادی که در غذاهای کنسرو شده، پردازش شده و آماده شده وجود دارد، از غذاهای نشاسته ای استفاده کنید.

– میوه ها و سبزیجات زیادی بخورید:
مشخص شده است که مصرف فیبر، از دختران در دوران قاعدگی زودرس محافظت می کند.در صورت امکان، برای دوری از قرار گرفتن در معرض آفت کش ها، خوراکی های ارگانیک را بخرید، اما اگر توانایی خرید محصولات ارگانیک را ندارید، مصرفتان را محدود کنید.
اطمینان حاصل کنید که با کودک خود ارتباط برقرار کنید:
زمانی که کودک شما یکی از معدود افرادی است که در میان اطرافیان خود و یا همسالان خود در حال عبور از دوران بلوغ است، این زمان می تواند یک زمان پر استرس باشد.
مطمئن شوید که از طریق این فرآیند با فرزندتان ارتباط برقرار کنید و از او بپرسید در هر مرحله از مسیر چه حسی دارد. در مورد هر گونه شوخی از طرف همسالان خود و رفتار با آن به طور مناسب، تحقیق کنید و سعی کنید که بهترین عملکرد را داشته باشید.

یلدا سادات میرعلمی
یلدا سادات میرعلمی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اعلام کرد: آغاز عملیات اجرایی قلب پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی /انعقاد قرارداد تامین ماشین‌های تولید بریکت پروژه کارخانه آهن اسفنجی

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: با