ترسیم اشکال هندسی

در ادامه مطلب جلسه گذشته ، بعد از پیدا کردن اشکال هندسی در کار اصلی، و رسم خط معیار، این اشکال را با دقت و فاصله درست، در دفتر خود ترسیم میکنیم.
سپس تصویر اصلی که قسمتی از آن با اشکال هندسی جدا شده را با خطوطی که مشخص کننده تصویر مورد نظر باشد را میکشیم و این خطوط را با همان ویژگی که در کار اصلی ترسیم کردیم، در دفتر خود برای اتصال اشکالی که طراحی کرده بودیم، اجرا میکنیم. این خطوط میتواند خط راست، مورب یا منحنی های جور وا جور باشد.

پس از اینکار، به مهمترین قسمت کار میرسیم. اکنون باید دو تصویر اصلی و اجرا شده ی خودمان را از فاصله ، نگاه و بررسی میکنیم.
مطمئنا نقایص و ایراداتی در کار وجود دارد که میتواند از پیدا کردن اشکال مناسب در کار اصلی یا اجرای آن در دفتر، کشید خط معیار و اجرای آن یا ترسیم اتصالات اشکال در کار اصلی یا طراحی ما باشد.
حال پس از بررسی، سراغ نقایص رفته و سعی در اصلاح آن میکنیم.
در اینجا لازم است بدون ترس از خراب شدن کار یا دلبستگی به آنچه با زحمت تاکنون انجام داده ایم، در هر قسمت کار، حتی در پیدا کردن این اشکال، مورد ناقص یا خراب رو پاک کرده کار را از همان قسمت مطابق پروسه گفته شده، تکمیل میکنیم.
بازبینی کار، مهمترین قسمت کار است که با هربار بازبینی، ایرادات جدیدی میبینیم تا اینکه به ساختار تصویر اصلی نزدیک شده، نیازی به ادامه بازبینی نباشد.

نکته ۱: از کمال گرایی بپرهیزید و انتظار نداشته باشید در کارهای اولیه تصویر مورد نظر بدست آورید.
نکته ۲: برای ناامید نشدن، کارتان را دست نگیرید راه بیفتید به هرکسی نشان دهید تا با نظرات خود، ناامیدتان نکنند.
نکته ۳: در زمان ترسیم اشکال بهیچ وجه از خط کش و ابزارهای هندسی استفاده نکنید و برای تقلب میتوانید از مداد طراحی خود برای بدست آوردن فاصله ها استفاده کنید.
نکته ۴: در هر مرحله پس از تکمیل کار، خطوط اضافه را پاک کنید، بعد از آن ، از فاصله به کار خود و تصویر اصلی، در کنار هم نگاه کنید. این خطوط می‌توانند قسمتی از اشکال هندسی، خطوط اتصال یا خط خوردگی های احتمالی باشند. با پاک کردن خطوطی که نیاز ندارید، از آشفته شدن ذهن، جلوگیری کرده و نگاه مناسب و منسجمی به کل کار خواهید داشت.
نکته ۵: در این ترسیم ها، از کشیدن خطوط پر رنگ یا با فشار، بشدت پرهیز کنید و این طراحی ها باید بسیار نرم انجام شود، تا درصورت نیاز پس از پاک کردن خطوط اضافه ، اثر آن نمانده و باعث پراکندگی ، اشتباه یا تشویش ذهن نشود و در پایان ترسیم، بتوان آنها را پاک کرد تا به تمامیت ساختار شکل طراحی شده آسیب نزند.

صدیقه شمس الدینی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل