ورزش ووشو بافق نیازمند به روز رسانی تجهیزات ورزشی

ووشو از دسته ورزش های گروهی رزمی و زیر مجموعه کونگ فو است. مهد رشد این ورزش، کشور چین است. ووشو سرچشمه تمام رشته های ورزشی رزمی است.این ورزش در شیوه ها و سبک های مختلفی تعریف شده است که هر کدام تکنیک ها، تاکتیک ها و قواعد خاص خود را دارند. در این شماره از هفته نامه به گفتگو باچند تن از نام آوران این رشته ورزشی پرداخته که در ادامه خواهید خواند:

اولین حضورم در مسابقات برایم به خاطره ای شیرین مبدل شد
“امیرحسین قلایی” گفت: در پایه پنجم ابتدایی تحصیل می کنم و به مدت ۷ ماه است که ورزش وشو را آغاز نموده ام. وی گفت: هیچ گاه خاطره شیرین اولین حضورم در مسابقات را فراموش نمی کنم. از همان آغاز برایم مسجل بود که با مدال طلای مسابقات به بافق برمی گردم و با افتخار توانستم مدال طلا را از آن خود کنم. وی گفت در مسابقاتی که شرکت نمودم، موفق به کسب یک مدال طلا و نقره شدم.
وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای به هم سن و سالان خود دارید، عنوان نمود: به نوجوانان هم سن خود توصیه می کنم که به ورزش روی بیاورند تا بدنی سالم داشته باشند.
امیر حسین قلایی در پایان عنوان نمود: از مسئولین انتظار دارم از ورزش وشو حمایت بیشتری داشته و شرایطی را فراهم نموده تاورزشکاران بتوانند در مسابقات بیشتری حضور یابند.
عباس رنجبر ۱۲ ساله، گفت: پدرم اشتیاق فراوانی برای حضورم در عرصه ورزش داشت و به توصیه وی وارد رشته وشو شده و به مدت یک سال است؛ که در این رشته ورزشی فعالیت دارم.

 

برای کسب تجارب ارزشمند باید طعم شکست را چشید
وی گفت: اولین حضورم در مسابقات با دلهره زیادی همراه بود، اما صحبت های دل نشین استادم، آرامش را به ذهن نا آرامم بازگرداند؛ که بازی با برد و باخت همراه است و قرار نیست همیشه پیروز مسابقه باشی و برای کسب تجارب ارزشمند باید طعم شکست را نیز چشید. وی گفت: اردوهای ورزشی همیشه خاطرات شیرینی را در ذهنم تداعی می کند.
“محمد یاسر عباس زاده” یازده ساله گفت: از سن کودکی علاقه زیادی به ورزش وشو داشته و به توصیه پدر بزرگم، به این ورزش روی آورده و به مدت ۲ سال است که در ورزش وشو فعالیت دارم و موفق به کسب دو مدال طلای استانی شدم.
عباس زاده عنوان نمود: اولین حضورم در مسابقات دلهره زیادی داشته، ولی در ادامه توانستم بر ترس هایم غلبه نموده و به آرامش برسم. وی تصریح کرد: مبارزه و شکست حریفی قدرتمند که از سطح توانایی و شگرد بالاتری برخوردار بوده مرا به وجد می آورد.
وی اظهار کرد:از سوی اداره ورزش و جوانان در مراسم اهدای مدال شرکت نمودند و جوایزی اهدا گردید ولی جای بسی تاسف است که به ورزش وشو اهمیت زیادی داده نمی شود . برای دست یافتن به نتایج بهتر، به امکانات و تجهیزات بیشتری نیاز هست و ما باید با سرمایه شخصی هزینه ها را تامین نماییم.

نا داوری یکی از معضلات مسابقات ورزشی
“علی رنجبر” ۱۲ ساله گفت: به مدت ۶ماه است که ورزش وشو را آغاز نموده ام. تجربه اولین حضورم در مسابقات با احساس یاس و نومیدی همراه بود و تصور می کردم که بازی را ببازم و خوشبختانه این مسابقه با برد من همراه شد و موفق به کسب مقام دوم مسابقات و مدال نقره مسابقات شدم.
وی، ادامه داد: یکی از تلخ ترین خاطراتم حضور در مسابقه ای بود که ناداوری صورت گرفت و ضربات خطای حریف گرفته نشد اما در برهه ای از بازی دچار اشتباه شده و داور خطای مرا گرفت. وی گفت: دوست دارم در آینده قهرمان مسابقات کشور شوم
“محمد یوسف عباسی” ۱۴ ساله گفت: به مدت ۲ سال است که تمرینات خود در رشته وشو را آغاز نموده و موفق به کسب ۳ مقام استانی و ۲ مقام کشوری شدم.
وی ادامه داد: به توصیه پدرم در تمرینات ورزشی حضور پیدا کردم و از همان آغاز شعله های اشتیاق به وشو در من شعله ور شد و وشو را تا دست یافتن به سکوی جهانی ادامه خواهم داد.
عباسی عنوان نمود: یکی از تلخ ترین خاطراتم شرکت در مسابقاتی بود که با برد من همراه نبود اما خاطره شرکت در اردوی های ورزشی و حضور در کنار دوستانم برایم بسیار لذت بخش است همچنین خاطره زمانی که در کمال ناباوری خانواده ام؛ برای اولین بار موفق به کسب مدال شدم برای همیشه در خاطرم ماندگار شد.

با آموختن فنون رزمی توانستم توان دفاعی خود را افزایش دهم
“ابوالفضل نقیبی” یکی دیگر از مدال آوران وشو گفت: ۱۳ سال سن دارم و به مدت یک سال و سه ماه است که به این ورزش پرداخته ام. وی گفت: در مسابقات زیادی دوستانم را همراهی کرده؛ اما اولین تجربه حضورم در مسابقات ترس زیادی از حضور در تشک وشو به من دست داد که به تدریج بر ترس خود غلبه نمودم .
وی عنوان نمود به دلیل اضافه وزنی که داشتم به ورزش روی آوردم و شکر خدا ورزش کمک زیادی به من در دست یافتن به وزن مطلوب نمود. نقیبی تصریح کرد: به نوجوانان هم سن خود توصیه می نمایم که به ورزش روی آورند که ضامن سلامتی آنان است.
وی در پایان گفت: از اینکه توانسته ام فنون رزمی را بیاموزم و توان دفاعی خود را افزایش دهم بسیار خرسندم . وی خاطر نشان کرد: از مسئولین انتظار می رود حمایت بیشتری از ورزش وشو داشته و تجهیزات آن را به روز نمایند تا بتوانیم به جایگاه های بهتری دست یابیم

حکیمه السادات میرمحمدی، افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اعلام کرد: آغاز عملیات اجرایی قلب پروژه احداث کارخانه آهن اسفنجی /انعقاد قرارداد تامین ماشین‌های تولید بریکت پروژه کارخانه آهن اسفنجی

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: با