سرهنگ ابوالفضل رعیت، فرمانده پلیس راه بافق- بهاباد: نقاط حادثه خیز جاده ای منتهی به بافق

 به گزارش هفته نامه افق کویر، سرهنگ ابوالفضل رعیت، فرمانده پلیس راه بافق-بهاباد گفت: یکی از نقاط حادثه خیز استان یزد، کیلومتر۵۲ مسیر بافق- یزد، بعد از ایستگاه پمپاژ آب می باشد که خوشبختانه اداره راه، اصلاحاتی را در مسیر فوق انجام داده است.وی ادامه داد: مسیر جاده سیریز از بافق به سمت زرند نیز یکی دیگر از نقاط حادثه خیز استان بوده که در طول مسیر، برخورد با شتر موجب بروز تصادفاتی شده است؛ همچنین در مسیر دو راهی جوادیه برخی از رانندگان متخلف به منظور کوتاه نمودن مسیر خلاف می آیند . فرمانده پلیس راه بافق-بهاباد، ادامه داد: مسیر جاده کوشک به سمت سبزدشت، کیلومتر ۹ پیش از گردنه گزستان، از آنجایی که مسیر کویری بوده، خستگی و خواب آلودگی موجب ایجاد تصادفات می شود. وی همچنین “محدوده بیشه در” را یکی از نقاط حادثه خیز عنوان نمود که پیچ های خطرناک و ناایمنی داشته و در سرعت بالا احتمال خروج از جاده و تصادفات وجود دارد که با سرعت مطمئن می‌توان از بسیاری از حوادث جلوگیری به عمل آورد.
سرهنگ ابوالفضل رعیت تصریح نمود: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما، خستگی و خواب آلودگی در طول مسیر وجود داشته و بیشتر حادثه دیدگان، افراد بومی شهرستان بوده که دچار روزمرگی شده و با خیال اینکه به مقصد رسیده اند دچار حادثه می شوند.وی عنوان نمود: متاسفانه خستگی و خواب آلودگی یکی از عوامل اصلی بروز تصادفات بوده و سرعت بالا و نبستن کمربند ایمنی موجب تشدید حوادث می گردد . وی ادامه داد: نبستن کمربند موجب پرتاب سر نشین به بیرون از اتومبیل و فوت وی می گردد.
رعیت توصیه هایی نیز به خانواده ها داشت که در ادامه می‌خوانید:
وی گفت: در طول مسیر سرنشینان نقش قابل توجهی در هوشیاری راننده و جلوگیری از خواب آلودگی وی دارند.
سرهنگ رعیت گفت: در هفته اخیر در کیلومتر۹۰ مسیر جاده بافق-یزد در تاریخ ۲۶ بهمن ماه، شاهد حادثه ای بودیم؛ که در آن راننده خودرو پژو دچار خستگی و خواب آلودگی شده و از پشت با کامیون برخورد نموده که این حادثه دو مجروح به همراه داشت.
وی اضافه نمود: با توجه به پیش بینی های انجام شده مبنی بر کاهش شدید دما، بارندگی، یخ زدگی و مه گرفتگی معابر بخصوص در مناطق ییلاقی از شهروندان محترم خواسته می شود حتی المقدور از سفرهای برون شهری به ویژه در ۴۸ ساعت آینده، جهت حفظ سلامتی خود و همراهان و پیشگیری از حوادث احتمالی خود داری نمایند.

حکیمه السادات میرمحمدی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل