برنامه های متفاوتی نسبت به سال قبل برگزار خواهد شد

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ بافق را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان یزد دانست؛به گونه ای که تاریخ پیدایش این شهر به پیش از اسلام می رسد اگر تپه های قاضی میرجعفر (ع)بافق به عنوان سند گم شده بافق کاووش می شد به قطع یقین تاریخ مستند این شهر با دوره پیش از اسلام (قرن یکم هجری) گره می خورد . بافق که به خاطر داشتن کویر و معماری منحصر به فرد خود، یکی از مسافرپذیرترین نواحی ایران در استان یزد شناخته می‌شود. آسمان آبی، کویر بی‌انتها، خانه‌های خشتی و درختان کویری متعدد، قلعه های بجا مانده از زندگی نیاکان ما، مزارع زیبا پسته و درختان خرما، بوم گردی ها،امامزادگان شریف عبدا… بن موسی جعفر (ع) و قاضی میرجعفر (علیهم السلام) و …. از جمله زیبایی‌های این دیار دوست‌داشتنی شناخته می‌شود؛ که انرژی شما برای سفر را دو چندان می‌کند؛ خبرنگار هفته نامه افق کویر به مناسبت فرا رسیدن سال جدید(۱۴۰۳) با « لیلی رنجبر» رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق گفتگویی نمود که در ادامه می خوانید:

تقارن بهار با بهار قرآن فرصتی است که باید غنیمت شمرد
لیلی رنجبر گفت: نوروز سال جدید؛ بهار سال با بهار قرآن ماه مبارک رمضان مقارن شده است و این یک فرصت است؛ که آیین و آداب را بیشتر به گردشگران و مسافرین معرفی شود.
وی در ادامه بیان کرد: در جلسه ستاد سفر نوروزی برنامه‌ریزی‌ها و تدابیری اندیشیده شده است و همچنین با شهرداری و بخشداری جلسات متعددی اتفاق افتاد.

نوروزگاه ها در سطح ملی خدمات ارائه می دهند
وی افزود: در سال جدید در شهرستان بیش از ۱۵ نوروزگاه خواهیم داشت و ۴ نوروزگاه استانی در سطح ملی می توانند خدمات ارائه دهند.
برنامه های متفاوتی نسبت به سال قبل برگزار خواهد شد
وی اظهار کرد: نوروزگاه بوستان آهنشهر، مجموعه آبشار و نوروزگاه ورودی شهر توسط شهرداری آماده می شود و با مشارکت و هم افزایی دستگاه‌های مختلف اقدامات و تمهیدات متفاوتی نسبت به سال قبل برای مسافران برگزار خواهد شد

روستاییان میزبان گردشگران در طرحی به نام «روز روستا» خواهند بود
وی در ادامه بیان کرد: نوروزگاه‌هایی در روستاهای هدف گردشگری توسط بخشداری تدارک دیده شده است؛ از جمله: برنامه ای با عنوان «روز روستا» خواهیم داشت که هر روستا اعلام آمادگی می کند که جهت ارائه استعدادها و جاذبه های آن منطقه یک روز مشخص گردشگران در روستا حضور یابند و از ظرفیت ها و منابع آنجا بهره ببرند.

شهرگردی از افطار تا سحر
وی اظهار کرد:گروه های شهرگردی، ویژه شهر از افطار تا سحر توسط دفاتر مجوز دار، یعنی دفتر خدمات (گلاب پرواز) برای شهروندان تدارک دیده شده است؛ تا شهروندان و خانواده‌ها بتوانند از ظرفیت‌های گردشگری شهر خود، در قالب گروه های نیم روزی استفاده کنند.
وی عنوان کرد: اگر بتوان خدمات ایاب و ذهاب را فراهم کرد، سه تور روستاگردی خواهیم داشت.

برنامه های نوروزی سال ۱۴۰۳ شبانه برگزار خواهد شد
وی با عنوان این مطلب که برنامه های نوروزی سال ۱۴۰۳ بیشتر شبانه برگزار خواهد شد؛گفت: ششم فروردین ماه همزمان با شب ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در نوروزگاه های ویژه برنامه های جشنواره نوروزی بوستان آبشار برگزار خواهد شد.
وی گفت: بازارچه‌های صنایع دستی در نقاط متعدد، از جمله بازارچه بوستان آهنشهر و بازارچه بوستان آبشار ایجاد شده است و همچنین بخش خصوصی و کمپ ها جهت ارائه خدمات به مسافران اعلام آمادگی کرده اند و مجموع «شهید برزگری» برنامه چهارشنبه سوری را پیشنهاد داده و با توجه به اینکه جشن چهارشنبه سوری نیاز به فضای باز و بکر دارد؛ این منطقه مکان مناسبی برای برگزاری اینگونه برنامه ها است.
وی با بیان این مطلب که بوم گردی‌ها در شهر و روستاها فضاها را جهت ارائه خدمات آماده نموده اند و بازدیدهای نظارتی با مشارکت بهداشت از کلیه اماکن انجام شده است و نکات لازم که باید رعایت گردد نیز به آن ها ارائه شده است.

شهرستان بافق در استان پیشرو است
وی عنوان کرد: در بحث اسکان در سطح استان؛ شهرستان بافق پیشرو است؛ اما با مساجد و حسینیه ها تعامل ایجاد شده است که اگر ظرفیت ها کامل شد و نیاز به اسکان بود از این اماکن استفاده گردد و همچنین اگر محل‌هایی که شهرداری برای استقرار چادر در نظر گرفته است با بحران هایی مانند بارش باران و عوامل جوی روبه رو شوند؛ ورزشگاه و حسینیه‌ها آماده خدمت به مسافران هستند.
وی در ادامه گفت: برنامه‌ تلاوت قرآن در فضای نوروزگاهی در نظر گرفته شده است و امامزاده عبدا… علیه السلام با طرح آرامش بهاری آماده ارائه خدمات معنوی به گردشگران است.

حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

تشکر امام جمعه بافق از استاندار یزد درخصوص پیگیری مطالبات مردم

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل