درخصوص سند منازل شهرک امام علی(ع): تعامل بین نهادها می تواند مشکل ساکنین را حل کند

۲۳ آذر آذرماه سال۱۳۷۵ «در فرخنده سالروز میلاد باسعادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت سیدالشهدا(ع)، همزمان با سفر پربرکت آقای دکتر حسن حبیبی مقام محترم معاونت اول ریاست جمهوری اسلامی ایران عملیات اجرائی کارخانه تولید لوله چدن داکتیل با حمایت مقامات محترم وزارت معادن و فلزات و همت مسئولان محترم شرکتهای اقماری ذوب آهن اصفهان آغاز گردید.» [ این عکس تابلویی است که این هفته نامه در شماره اول خود به تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۳۷۸ منتشر کرد.] به گزارش هفته نامه افق کویر؛ ۱۴ سال پیش، قسمتی از زمین های ناحیه مقاومت بسیج بافق (سپاه) واقع در بلوار بسیج، به شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق که در آن موقع دولتی بود، فروخته شد و زمین ها توسط شرکت به شرکت تعاونی مسکن کارکنان جهت ساخت و ساز واگذار و شهرکی به نام امام علی (ع ) در آنجا احداث گردید؛ اینک پس از گذشت این همه سال، اراضی واگذاری شهرک، سند ثبتی ندارد و اهالی برای گرفتن وام و … با مشکل روبرو هستند، دراین باره خبرنگار افق کویر گزارشی تهیه نموده است.
” علی محمد خواجه مبارکه ” مدیرعامل شرکت تعاونی مسکن کارکنان سنگ آهن مرکزی ایران_بافق در این خصوص گفت: حدود سال ۸۴-۸۳ زمین های شهرک امام علی( ع ) طی ۲ صورتجلسه به این شرکت واگذار شد و نامه ها به قسمت واحد فنی مهندسی سپاه ارسال گردید و پس از گذشت۲سال از ارسال نامه، دیگر اثری از نامه ها را نتوانستیم پیدا نماییم.
وی افزود: اکنون برای پیگیری این کار وثیقه گرفته شده است و یک وکیل را انتخاب نموده و در حال تنظیم قرارداد با وی هستم، وکیل شرکت تعاونی مسکن کارکنان سنگ آهن، در محضر از بسیاری از ساکنین شهرک امام علی (ع) وکالت گرفته است تا دوباره پرونده را به جریان بیاندازد و پیگیری های لازم را انجام دهد؛ اما، آن گونه که مسئولین بسیج سپاه تلویحا به آن اشاره دارند، آن ارگان، اراضی را حدود ۲۰ سال پیش به شرکت سنگ آهن مرکزی واگذار کرده است؛ همانگونه که در سفر مرحوم حبیبی کلنگ احداث لوله چدن داکتیل در آنجا به زمین خورد. آن موقع اراضی ارزش چندانی نداشت، اکنون گران شده است. این مسئول تاکید کرد چون شرکت سنگ آهن دولتی بوده، اراضی به آنها فروخته شده هرچند که مسئولین سابق در جریان این امر هستند.
شایان ذکر است، در سال ۹۶ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق گفته بود: درمشکلات خدمات شهری ما دخالتی نداریم و فقط می توانیم آن را انعکاس بدهیم.
وی در رابطه با واگذاری همین اراضی ادامه داده است: واگذاری زمین، حتماً طبق توافق نامه ها و موافقت نامه هایی بوده است که مسئولین قبلی داشته اند و اگر مشکلی هست ساکنین می توانند از طریق مراجع پیگیری نمایند تا رفع شود و در این زمینه ما نمی خواهیم مشکلی برای مردم ایجاد شود و به دوستان توصیه کرده ام تا در این راستا سعی و حتماً مشکلات مردم که در اینجا ساکن هستند حل گردد. سپاه هر نوع همکاری را با دستگاههای مربوطه خواهد داشت تا مشکلات این شهرک رفع و هیچ مشکلی برای ساکنین شهرک پیش نیاید.
اکنون باید دید تعامل بین شرکت سنگ آهن مرکزی(تعاونی مسکن)، بسیج سپاه ناحیه بافق و ضلع سوم ناپیدای آن، مسکن و شهرسازی به کجا خواهد رسید تا ساکنان این شهرک پس از گذشت ۱۴ سال صاحب سند شوند، هرچند این نکته را نباید فراموش کرد که تعاونی مسکن سنگ آهن می بایست قبل از فروش قطعات خرد تکلیف اسناد را مشخص تا مردم دچار مشکل نشوند.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل