معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد: تسهیل در خدمت رسانی به مردم از اهداف دفتر خدمات الکترونیک قضایی است

 

اسدی در آیین افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان بافق گفت: افزایش تکریم ارباب رجوع، شفاف سازی روند دادرسی، ارائه کیفیت و خدمات بهتر، سریعتر و دقیق تر و در نهایت صرفه جویی در هزینه های وارده به بیت المال از جمله اهداف دفتر خدمات الکترونیک قضایی است.

 

به گزارش پایگاه خبری افق کویر به نقل از پایگاه خبری  آفتاب بافق؛ آیین افتتاح اولین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان بافق صبح امروز با حضور اسدی معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد و همراهان وی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد در این مراسم طی سخنرانی کوتاه از رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بافق به جهت پیگیری برای راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی تشکر نمود.

وی در بحث دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، فلسفه تشکیل و اقداماتی که در آن انجام می شود،بیان کرد:  قوه قضاییه طی یک دهه گذشته تلاش نمود در راستای الکترونیک شدن به موازات دولت الکترونیک پیش رود که تحولات بسیاری خوبی انجام گرفت و مرکز فناوری قوه قضاییه شروع به کار کرد و رشد آن بسیار نمود داشت.

اسدی بحث دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را یکی از مهمترین اقدامات این مرکز عنوان کرد و افزود: شروع کار این  دفاتر با ثبت برخی دادخواست ها شروع می شود که تعدادی از آن در دفاتر حقوقی ثبت می شد که  این امر توسعه پیدا کرد و دادخواست ها کامل شد و دادخواست های دیوان عدالت اداری پذیرفته شد و این موضوع استمرا داشت تا دعاوی دیگر چون اعتراض ها نیز پذیرفته شد و اکنون اعتراض به آراء قضایی در این دفاتر الکترونیک قضایی انجام می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته استان یزد به عنوان پایلوت کشوری برای پذیرش الکترونیکی شکایت ها انتخاب شد،اظهار کرد: این امر انجام گرفت تا مردم به جای مراجعه به دادسراها به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی رجوع کنند و در آنجا شکایت خود را ثبت نمایند و دفاتر بصورت الکترونیک آن را به واحد های انتظامی انتقال دهند و این مسئولان کار تعریفی را انجام و به دادسرا انتقال دهند.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد تاکید کرد: تمامی اقدامات باید به دفاتر خدمات الکترونیک آورده شود و مردم نیز باید این روال را تا رسیدن به دادسرا طی کنند. ثبت همه دادخواست،اعتراض ها، شکایات،تجدید نظر،پیگیری دادخواست ها،ثبت نام ثنا در این دفاتر انجام می گیرد.

اسدی هدف از راه اندازی این دفاتر را خدمت رسانی بهتر،شفاف تر و دقیق تر به مردم عنوان کرد و افزود: افزایش تکریم ارباب رجوع، شفاف سازی روند دادرسی، ارائه کیفیت و خدمات بهتر، سریعتر و دقیق تر و در نهایت صرفه جویی در هزینه های وارده به بیت المال از جمله اهداف راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.

شایان ذکر است، دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان بافق در خیابان امام رضا(ع) بین فرعی ۵۲ و ۵۴ واقع شده است

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل