صدور گواهینامه پایه ۲ در بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر، آموزشگاه پایه دوم در بافق تاسیس شد و باعث رفع، رفت و آمدهای مکرر در جاده بافق یزد گردید، در حقیقت بار سنگینی از دوش مردم برداشته شد. خبرنگار هفته نامه افق کویر گزارش مختصری با مؤسس آموزشگاه پایه دو انجام داد:
افق کویر: خودتان را معرفی کنید؟
“عباسعلی تفکری” کارشناس زمین شناسی، بازنشسته شرکت سنگ آهن و مؤسس آموزشگاه پایه دو شهرستان بافق هستم.
کاهش زمان در گرفتن گواهینامه پایه ۲ رانندگی
افق کویر: آموزشگاه پایه دو را چگونه تأسیس کردید؟
از طریق یکی از دوستان به من اعلام شد که آخرین سهمیه ای گواهینامه پایه دو در استان یزد از تهران مجوز داده می شود که اگر دیر اقدام گردد این سهمیه به شهرستانی دیگر واگذار می شود. برای رسیدن به این نقطه سختی های زیادی را تحمل کردم. با توجه به اینکه مردم شهرستان بافق و بهاباد باید مسافت طولانی را طی می کردند تا مدرک پایه ۲ و ۱را اخذ کنند. باید سختی هایی را متحمل می شدند چه بسا تعدادی از بچه ها به محض اینکه کارشان تعطیل می شد، راهی یزد می شدند تا به کلاس ها برسند. گاهی هم به علت خستگی و بیخوابی درجاده دچار مشکل می شدند؛ همچنین بیشتر رانندگان آژانس از طریق نیروی انتظامی مورد مواخذه قرار می گرفتند که حتما بایدگواهینامه پایه ۲ نیزداشته باشیدو برای یک زن خیلی دشوار بود که برای گرفتن این مدرک چندین بار به شهرستان یزد برود. با توجه به اینکه شهرستان بافق یک شهر معدنی بود بنابراین باید مکانی احداث می شدکه این مشکلات به حداقل برسد.
افق کویر:مدیریت آموزشگاه بر عهده چه کسی است؟
مدیریت بر عهده رقیه اکرمی است که دارای تجربه کافی در این زمینه می باشد.
افق کویر: چه تعداد مربی در آموزشگاه مشغول بکار هستند ؟
حدود ۱۰نفر مشغول به کار هستند که همه تخصص دارند و دارای کارت مربیگری می باشند.
افق کویر: از چه زمانی این موسسه راه اندازی شد؟
۲۹ تیر ماه سال جاری راه اندازی شده است. پیش از راه اندازی ۱۰۰نفر ثبت نام کردند. با توجه به اینکه هنوز اطلاع رسانی صورت نگرفته است استقبال شهروندان خوب بوده است.
افق کویر:نحوه تشکیل کلاس ها به چه صورت می باشد؟
کلاس ها ۲۵نفره می باشد و هر هفته آموزش می بینند و بعد توسط مربی آموزشگاه ۱۶ساعت آموزش عملی برگزار می شود و در نهایت توسط افسر امتحان نهایی برگزار می گردد.
افق کویر: هزینه اولیه برای راه اندازی آموزشگاه چقدر بوده است؟
در حال حاضر برای تاسیس آموزشگاه ۵۰۰ الی ۶۰۰میلیون تومان هزینه شده است، همچنین ماهانه حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان اجاره باید برای این مکان پرداخت شود. هزینه برعهده خودمان است و هیچ کمکی از هیچ ارگانی به ما نمی شود.
افق کویر: وسایل نقلیه های مورد نیاز آموزشگاه پایه دو از کجا تأمین می شود؟
برای این کار یک مینی بوس و یک خاور خریداری شده است، علاوه بر آن یک مینی بوس و خاور دیگر نیز به صورت استیجاری در اختیارمان قرار دارد تا در صورت ازدیاد کارآموزان بتوان از آنها استفاده نماییم.
افق کویر: کارآموزان برای گواهینامه پایه ۲ باید چقدر هزینه نمایند؟
هزینه کتاب و تشکیل پرونده کارآموزان حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان بدون در نظر گرفتن هزینه دبیرکه هنوز اعلام ننمودند، می باشد. چراکه پایه ۲ تخصصی تر است هزینه آن نیز زیاد می باشد.
مسئولان به قولشان عمل کنند
افق کویر: چه انتظاری از مسئولین دارید؟
از مسئولین انتظار دارم حمایتمان کنند حداقل وام کم درصد به ما اعطا کنند مخصوصا برای ایجاد تپه و حصار کشی به بولدوزر نیازمندیم. اداره منابع طبیعی قول واگذاری زمین ۲۰ هزار متری را نزدیک پارک آبشار به ما داده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل