متأسفانه وضعیت موجود ترافیکی در بافق قابل قبول نیست

 در حاشیه نشست شورای اداری بافق خبرنگاران با سردار حیدری فرمانده نیروی انتظامی استان یزدگفتگویی داشتند که از نظر شما خوانندگان گرامی می‌گذرد:
افق کویر: نیروی انتظامی در حوزه ترافیکی چه اقداماتی انجام داده است؟
در ارتباط با حوزه ترافیکی و جاده های ما مشکلاتی را در حوزه داریم.متاسفانه شرایط و بستر و خدمت برای پلیس آنچنان لازم است، مقرر نشده که من از دستگاه های مسئول به این بخش درخواست دارم توجه واژه ای داشته باشند که همکار های من در یک خانه مسکونی خدمت انجام می دهند و این ها تاثیر دارد به شاًن و منزلت و کرامت مردم و هم همکاران عزیزم در روح و روان آنها که انشاا… امیدوارم که هم ادارات راه و شهرسازی و اداره درون شهری به این بخش توجه بیشتری داشته باشند و در ارتباط با تجهیز محور ها با دوربین ها سرعت سنج ثابت، خلائی وجود دارد که توجه به این محور ترانزیتی که از استان های همجوار در این بخش وجود دارد، انشاا… ما در شورای ترافیکی استانی این موضوع را به جد دنبال خواهیم کرد و از مسئولین محلی انتظار داریم در این خصوص تمرکز بیشتری داشته باشند.تا انشا… شاهد کاهش تلفات و خسارات در حوزه ترافیکی در شهرستان باشیم. متاسفانه وضعیت موجود وضعیت قابل قبولی در حوزه ترافیکی شهرستان بافق نیست
افق کویر: آیا بخشی از دانشگاه آزاد اسلامی بافق به مرکز آموزشی ناجا تبدیل خواهد شد یا خیر؟
به حمد … موافقت کل نیرو های مسلح در ایجاد مرکز آموزشی درجه داری ناجا با توجه به جدیتی که معاون ناجا در سال گذشته در ایجاد این مرکز آموزشی داشتند. با بازدیدهای مکرر که از شهرستان بافق با توجه به درایتی که فرماندار بافق دارد صورت گرفت. حضور این مرکز آموزشی، هم در امنیت شهرستان و هم در بحث اشتغال و درامد زایی که برای مردم عزیز و بزرگوار شهرستان بافق فراهم شده هم در استان و هم در ناجا و مرکز، به هرحال موافقت های آن به حمد… ابلاغ شده انشا…که مسئولین محلی در شهرستان با شتاب بیشتر پیگیری باشند که این ظرفیت امتیاز از دست خارج نشود چون به هر حال حضور چند هزار نفر عوامل آموزشی و کارآموزی که در این شهرستان حضور پیدا خواهند کرد مطمئناً در رونق اقتصاد و روند کار بسیاری از مشاغل تأثیر مثبت دارد که انشاا… با همکاری با همه دستگاها شاهد افتتاح همه آن دستگاها در سال آتی باشیم محل فعلی این پادگان در جاه d19 در حال ساخت است.
افق کویر: در روستای مبارکه، بافق یک قتل اتفاق افتاده و تا کنون علت قتل مشخص نیست آیا اختصاص پلیس تخصصی برای بافق ضروری نیست ؟
البته پلیس تخصصی که بافق دارد در حوزه آگاهی است و پلیس آگاهی موفقی است.ولی دامنه جرم پیچیدگی های زیادی دارد بعضاً عجله و شتاب در نتیجه گیری نتیجه معکوسی دارد وکار پلیس کار ساده ای نیست با درایت و حوصله باید این مطلب پیگیری شود متاسفانه بعضا رسانه ها عجله دارند به هرحال انعکاس بدون هماهنگی با پلیس مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند که باعث می شود کار گره بخوردکه در نتیجه گیری به هر حال یک مقدار فاصله ایجاد می کند.
نقش رسانه و امنیت یک نقش برجسته ای است که اگر خدایی نکرده احساساتی برخورد کنیم مخصوصا جوانان برای اینکه مشتریان بیشتری داشته باشند بدون هماهنگی اخباری که به هرحال هنوز ریشه های جرم را برای ما کامل مشخص شده این انعکاس در سطح جامعه باعث می شود که مجرم فراری و پلیس با مشکل مواجه بشود.
از این جهت انتظار ما از عزیزان این است که این اخبار را حتما هماهنگ با معاون اجتماعی استان باشند که آن ها از افراد متخصص و کارشناسان پرونده کمک می گیرند و آنهایی که لازم بشود به رسانه خبر می دهند.
افق کویر: با توجه به این که در حوزه شهرستان بافق افراد شایسته فرمانده وجود دارد؛ چرا از نیروی بومی استفاده نکردید تا در شواری تأمین شهرستان یک نفر بومی وجود داشته باشد؟
روحیه مردمان بافق تدین اخلاق مدارهست. ما اینجا بیشتر دنبال فرد عملیاتی بودیم و با توجه به این که مجرم های ما یزدی نیستند غالبا افراد غیر بومی هستند، باید دنبال کسی می گشتیم که تقریبا بتواند با آن وضعیت، ما موریت ما را انجام بدهد فرق نمی کند حالا همه جای ایران سرای من است .
یه روزی یزدی ها میرفتند کردستان و خوزستان جان خود را فدای می کردند و الان باید آ نها بیایند و فرمانده جدید از غرب آمد اینجا که انشاا… خدمت به مردم یزد کند.
افق کویر: با توجه به موقعیت بافق آیا احداث پاسگاه در مسیر بافق –نوق لازم نیست؟
پاسگاه بین بافق کرمان خدمت مسولین شهرستان سال گذشته اعلام کردم که با توجه به این که مصوب ناجانیست لازم است تا شهرستان یک ساختمانی را آماده کند و ما بقیه کارها را انجام خواهیم داد.
افق کویر: مرکز تعویض پلاک بافق دوباره تعطیل شد و مهمترین علت درآمد پایین برای آن هست؟ آیا این مسایل حل نمی شود؟.
ما با یک تغیرمدیریتی در تعویض پلاک استان مواجه شدیم، متأسفانه عزیزی که در آنجا مسئولیت داشت ناخودآگاه استعفا داد و اخلالی ایجاد شد و حالا قرار است جانشین فرمانده استان فرمانده آن مجموعه باشد که آن مجموعه با استفاده از تجربیات خوبی که دارد انشاا… شاهد رفع اشکالات خواهیم بود.

محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: