صبر و بردباری شهروندان در طرح فاضلاب شهری

به گزارش هفته نامه افق کویر، در پی گلایه مندی برخی از شهروندان بافقی به دلیل کنده کاری ها و حفرکانال در برخی از قسمت های شهر آن شدیم گزارش تهیه کنیم:
صاحب مغازه ابزار فروشی در خیابان مخابرات در این باره گفت: کار فاضلاب شهری و کند و کاری ها؛ باعث جلوگیری از کسب و کار من شده است. هر روز صبح که وارد مغازه می شوم باید گرد گیری است. تمام اجناس مغازه ام پر از گرد و خاک شده و به علت نبود پارک ماشین، نه تنها فروش من؛ تا جایی که من خبر دارم کم شده است.
وی افزود: چند سال است که اینجا را حفر می کنند برای فاضلاب شهری و باعث ترافیک می شود. همچنین ماشین سنگین که هر روز به سمت روستای نوق می روند از این مسیر عبور نکنند چون باعث ترافیک می شود و همچنین گرد و خاک همه جا را فرا می گیرد.
نانوایی که در آن نزدیکی بود گفت: این کند و کاریها از طرف ذوب آهن(شرکت سنگ آهن) است و مردم هیچ اعتراضی نمی کنند. باید چند نفر از شما که می توانید طرح نمایید تا زودتر به فکر باشند.
یکی از صاحبان مغازه سوپر لبنیاتی گفت: همه جا، به شخصه رفته ام؛ از شورای اسلامی شهر تا شهرداری و فرمانداری؛ هیچ کدام اقدام موثری نکرده اند!
وی خواستار آن شد تا این ارگانها پیگیری کنند تا مردم سرخورده نشوند و انتخابات پرشوری داشته باشیم.
وی تاکید کرد: به نمایندگان شورای اسلامی شهر؛ از جمله رئیس شورا گفتم شما نماینده مردم هستید، شما این مسئله را حل کنید نزدیک یک ماه است که این بساط ادامه دارد. هر روز صبح که به مغازه می آیم؛ابتدا باید از اول تا آخر گرد گیری کنم. نزدیک نهصد هزار تومان از اجناس مغازه را غیرقابل مصرف بود و دور ریختم. مگر این حق الناس نیست! چه کسی پاسخگو است؟!
وی افزود: کبابی کنار مغازه ام به علت گرد و خاک زیاد مغازه اش را بسته است. من برای پیگیری این موضوع اقدام کرده ام! وی تصریح کرد:من که ماهی پنچ میلیون تومان فروش داشته ام؛ اکنون ماهی یک میلیون تومان درآمد بیشتر ندارم.
در همان هنگام مغازه دار تماسی با فاضلاب شهری گرفت که از آن سوی خط فردی گفت: ما پیگیری می کنیم؛ نمی توانیم کاری که کرده ایم متوقف کنیم و در حال پیگیری هستیم.
به نظر می رسد برای حل این مسئله دو راهکار وجود دارد اول این که مسئولین با تلاش مضاعف این تنگناها را برطرف کنند و شاهد طرحی خوشایند برای شهروندان باشیم.
دوم این که صبر و بردباری شهروندان بیشتر شده ؛ همانگونه که در طرح گازرسانی همین مشکلات وجود داشت؛ ولی با بردباری شهروندان هم اکنون نعمت گاز در شهر وجود دارد

راضیه برزگری- سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل