متاسفانه کود های تقلبی در بازار زیاد شده است

محمد حسین تشکری| به گزارش هفته نامه افق کویر، “علی اکبر رحمتیان” مدیر جهاد کشاورزی بافق در پاسخ به این پرسش که کشاورزان بافقی را به خرما کاری تشویق می کنید یا پسته کاری گفت: ما نمی توانیم کشاورزی را توسعه دهیم، کشت و منابع آبی نداریم، این کشت ها از قبل بوده است. اکثر زمین های بافق یا زیر کشت پسته یا خرما .است زمین بایری که کشت نشده باشد، نداریم.
وی در پاسخ به این پرسش برای باردهی درختان پسته چه توصیه ای به کشاورزان دارید افزود: کشاورزان آزمایش خاک بگیرند تا متوجه شوند درخت چه چیزی یا چه عنصری کم دارد، متاسفانه کود های تقلبی در بازار زیاد شده است دقت کنند و با کارشناسان جهاد کشاورزی مشورت بگیرند.
وی در پاسخ به این پرسش که برخی از مردم تمایل دارند در زمین های خودشان دامداری کوچک و خانگی برای خود داشته باشند آیا اداره جهاد کشاورزی به آنها مجوز می دهد؟ اظهار کرد: برای دامداران کوچک روستایی مجوز صادر می کنیم. تا به اندازه ای که جهاد کشاورزی قبول می کند و اگر قرار باشد بیش از اندازه قطعات کشاورزی خرد شود و از بین برود و سپس تغییر کاربری به خانه باغ دهند، برای ما مشکل است. اکنون در بافق دو پهنه هم در سمت شمالی و جنوبی بافق برای دامداری تعیین کردیم و ظرفیت هر کدام آن ۱۷۰ واحد است.
اکنون در حال پیگیری هستم تا ۴ ماه آینده بتوانم به متقاضیان واگذار کنم. شرایط خوبی دارد و دیگر نیازی نیست کشاورزان زمین کشاورزیشان را تخریب کنند .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل