توهم باعث قتل دوست شد

خبرهای نیروی انتظامی استان کرمان را در سایت باشگاه خبرنگاران کرمان بخوانید.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در بسته اخبار انتظامی استان می خوانیم:

زندانی فراری محکوم به پرداخت یک میلیارد ریال دیه دستگیر شد

سرپرست پلیس امنیت عمومی از دستگیری زندانی فراری که محکوم به پرداخت یک میلیارد ریال شده بود و ۶ ماه متواری بود در عملیات ماموران این پلیس خبر داد.

سرهنگ محمود پارسا گفت: در اجرای دستور معاون دادستان مبنی بر جلب و دستگیری متهمان فراری که به اتهام ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد در سطح استان متواری هستند، موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: این متهم که محکوم به پرداخت یک میلیارد ریال دیه در حق شاکی شده بود به بهانه گرفتن رضایت از شاکی پس از گذاشتن وثیقه و معرفی ضامن از زندان متواری شده و به مدت ۶ ماه تحت تعقیب پلیس بود که با شگرد‌های خاص پلیسی و انجام کار اطلاعاتی مخفیگاه وی شناسایی شد.

سرهنگ “پارسا” تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم را در محل اختفاء دستگیر و وی را تحویل دادسرای استان دادند.

دستگیری قاتلی که به سبب توهم دوست خود را به قتل رسانده بود

سرپرست فرماندهی انتظامی رفسنجان گفت: فردی که بر اثر توهمات ناشی از مصرف ماده مخدر شیشه دوست خود را از پای درآورده بود توسط کاراگاهان پلیس این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ محمدمهدی کریمی گفت: در پی دریافت خبری از طریق پلیس ۱۱۰ شهرستان مبنی بر قتل مردی ۵۰ ساله در یکی از محلات شهر رفسنجان، بلافاصله اکیپی از پلیس آگاهی و کلانتری ۱۳ در محل حضور یافتند.

او ادامه داد: ماموران در محل وقوع حادثه، جسد مردی ۵۰ ساله‌ای که با ضربات چاقو از ناحیه قفسه سینه و گردن به قتل رسیده بود را مشاهده کردند که بلافاصله تحقیقات و اقدامات فنی برای دستگیری عامل یا عاملان وقوع این جنایت در دستور کار کاراگاهان پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: با بررسی صحنه وقوع قتل و انجام تحقیقات بعدی، ضمن هماهنگی با مقام قضایی ۳ نفر مظنون به قتل کمتر از ۲ ساعت توسط ماموران دستگیر شدند که در روند تحقیقات مشخص شد ۲ نفر از آنان از وقوع قتل بی خبر هستند، اما در گفته‌های نفر سوم موارد مشکوکی وجود دارد.

سرهنگ کریمی افزود: در ادامه این متهم طی بازجویی‌های انجام شده به قتل مرد ۵۰ ساله اعتراف و علت و انگیزه خود را توهمات ناشی از مصرف ماده مخدر شیشه بیان کرد.

سرپرست فرماندهی انتظامی رفسنجان با اشاره به نقش مصرف مواد توهم زا در وقوع این جنایت افزود: قطعا همه ما موارد دیگری از اینگونه رفتار‌های خطرناک به سبب مصرف موادمخدر صنعتی را دیده و یا شنیده ایم که خود حامل پیام مهمی برای افراد و خانواده‌ها در جهت پرهیز جدی از مصرف و گرایش به هرگونه موادافیونی هستند.

باند سارقان موتور سیکلت در شهر کرمان منهدم شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری اعضای یک باند ۴ نفره و کشف ۱۱ فقره سرقت موتور سیکلت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فدا گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهر کرمان، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان و کشف اموال مسروقه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در همین رابطه ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند اعضای باند ۴ نفره سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر آنان را به مقر پلیس منتقل کنند.

سرهنگ فدا ادامه داد: در بازجویی‌های تخصصی پلیس سارقان چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند و به ۱۱ فقره سرقت موتور سیکلت و ۱۵ فقره سرقت باطری موتور در سطح شهر کرمان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی از شهروندان خواست از پارک وسیله نقلیه خود در مناطق خلوت و تاریک و بدون تجهیزات ایمنی جداً خودداری و هنگام پارک موتور سیکلت ضمن قفل و زنجیر کردن آن به شی ثابت و محکم از قبیل نرده‌ها وسیله نقلیه را در شعاع دید خود و افراد مطمئن قرار دهید.

ارائه خدمات روانشناختی در خصوص بیماری کرونا در مرکز مشاوره آرامش پلیس استان

فرمانده انتظامی استان از ارائه خدمات بهداشت و سلامت روان در خصوص بیماری کرونا به مراجعین و تماس گیرندگان در مرکز مشاوره آرامش پلیس استان به منظور مداخلات روانشناختی وارتقاء امنیت روانی در زمینه این ویروس خبر داد.

سردار”عبدالرضا ناظری”در این خصوص گفت: هم اکنون افراد جامعه به دلیل احتمال شیوع ویروس کرونا و علیرغم تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان‌های بهداشتی، درمانی، خدماتی، امدادی و انتظامی درگیر یک سری مسائل و نگرانی‌ها و بیشتر جو روانی خاص ناشی از این مسئله هستند.

او با اشاره به رصد مستمر فضای مجازی از سوی پلیس فتا افزود: در این زمینه در روز‌های اخیر اخبار ضد و نقیضی نیز از منابع مختلف در فضای عمومی و شبکه‌های اجتماعی پیرامون کرونا ویروس منتشر می‌شود که می‌تواند منجر به ایجاد ناامنی روانی و وحشت عمومی در جامعه بشود.

سردار ناظری اضافه کرد: از اینرو اداره مشاوره و مددکاری پلیس استان به منظور کاهش اضطراب، استرس و ارتقا سلامت روان افراد جامعه اقدام به راه اندازی سامانه مشاوره تلفنی کرده تا با ارائه خدمات روانشناختی نسبت به ایجاد آرامش روانی و ارائه راهکار‌های تخصصی در برهه حساس کنونی به موازات مداخلات پیشگیرانه و درمان‌های پزشکی در این همبستگی ملی در کنار هموطنان عزیز باشد.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: به همین منظور و برای رسیدن به این اهداف، شهروندان می‌توانند با شماره تماس مرکز مشاوره آرامش پلیس استان کرمان به شماره ۳۲۷۱۸۹۳۷ تماس بگیرند که در همین زمینه یک سری پیام‌های آموزشی نیز در سایت‌ها و بستر فضای مجازی به مخاطبین اطلاع رسانی خواهد شد.

کشف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بم

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۲ دستگاه تانکر در عملیات ماموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان بم خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: ماموران دایره مبارزه با کالای قاچاق و ارز پلیس آگاهی شهرستان بم هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی این شهرستان ۲ دستگاه تانکر حامل سوخت را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این تانکر‌ها مشخص شد محموله ۳۰ هزار لیتری سوخت هر دو تانکر در قالب روغن سنگین صنعتی با بارنامه جعلی و به صورت غیرمجاز از “شاهین شهر” اصفهان بارگیری شده و به مقصد مناطق شرقی کشور در حال انتقال است.

سردار ناظری بیان داشت: از اینرو این دو دستگاه تانکر توقیف و ضمن دستگیری ۲ متهم از انتقال غیرمجاز ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق جلوگیری به عمل آمد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ضرر و زیان اقتصادی خروج سوخت قاچاق گفت: پلیس با حضور بی وقفه و تدابیر مختلف با هرگونه فعالیت غیرمجاز اقتصادی، قاچاق کالا و سوخت به شکل قاطع برخورد خواهد کرد که بحمدالله در این ایام پایانی سال نتایج خوبی از سوی رده‌های انتظامی سراسر استان رقم خورده است.

کشف ۱۰۹ کیلوگرم تریاک در عملیات پلیس زرند

سرهنگ محمودخدادادنژاد فرمانده انتظامی شهرستان زرند از کشف  ۱۰۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در دو عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس آگاهی این شهرستان خبر داد.

او  با بیان اینکه ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر زرند با انجام کار اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای عبور یک محموله مواد مخدر از طریق محور زرند- بافق استان یزد مطلع شدند، افزود: ماموران با استقرار در یکی از نقاط این محور، یک دستگاه خودروی ال نود و یک خودروی پراید متعلق به قاچاقچیان را شناسایی و هر دو خودرو را طی یک عملیات ضربتی متوقف کردند.

سرهنگ خدادادنژاد بیان داشت: در بازرسی از خودروی پراید، ۲۹ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و در این رابطه دو قاچاقچی مرد و یک زن دستگیر شدند.

او تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی نیز در عملیاتی دیگر در محور کرمان به زرند، حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکوک و در بازرسی از خودرو ، ۸۰ کیلوگرم تریاک کشف و دو متهم را دستگیر کردند.

سرهنگ محمودخدادادنژاد با اشاره به ایام پایانی سال تاکید کرد: در این بازه زمانی با تلاش مضاعف در راستای انهدام باند قاچاق مواد مخدر اجرای ماموریت می کنیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شهروندان مراقب پیشنهادهای اغوا كننده کلاهبرداران اینترنتی باشید

در حال حاضر شرکت هایی با وجود گرانی