حال و هوای دانشجویان با امتحانات مجازی

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ آزمون آنلاین امتحانی است که در فرآیند آن از اتصال اینترنت استفاده می کند. افراد و دانش آموزان باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، به یک برنامه ارزیابی یا لینک وب سایت وارد شوند. سپس شروع به پاسخ دادن به سوالات نمایند. در خصوص امتحانات مجازی و معضلات مربوط به آن خبرنگار این هفته نامه با تعدادی از دانشجویان گفتگویی انجام داده که در ادامه می خوانید
“سیمین دخت ربیعی” در خصوص برگزاری امتحانات مجازی بیان کرد: امتحانات نیز به صورت مجازی از سوی دانشگاه پیام نور اعلام گردید، در صورتی که در دانشگاه‌های دیگر بنده مشاهده نمودم. دانشجویان حتی تا یک روز قبل از امتحان اطلاعی از نوع برگزاری آزمون های خود نداشتند.
وی افزود: امتحانات ما؛ از طریق اپلیکیشن که معرفی شده بود بدون هیچگونه اختلال با موفقیت انجام شد.
“فاطمه خلیلی” دانشجویی دیگر گفت: امتحانات دانشگاه پیام نور با سیستم انجام می شود. اما؛ امتحانات مجازی درمنزل و به راحتی برخی دانشجویان از جزوه و کتاب استفاده می کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویان زمان برگزاری کلاس های آنلاین با قطع اینترنت و مشکلات دیگر روبرو و از شرکت در کلاس محروم می شدند.
دختر جوانی که خود را “فرزانه ترجمان” معرفی کرد از زمان برگزاری امتحانات صحبت نمود و گفت: برخی از دروس که سخت بود متاسفانه زمان بسیار اندکی هم برای آن در نظر گرفته بودند
وی گفت: با این وجود، اکثریت دانشجویان از امتحانات مجازی راضی هستند.
یکی از دانشجویان دانشگاه غیر انتفاعی که تمایلی به معرفی خود نداشت، گفت: زمان امتحانات بسیار کم است. با وجود این که ما از جزوه کمک می گیریم اما؛ سوالات بسیار پیچیده و سخت است.
وی بیان داشت: در مقایسه با سایر آزمون ها، به زمان بیشتری جهت پاسخگویی نیاز داشتیم. اما؛ با برگزاری امتحانات دیگر تداخل داشت.
“محدثه” دختر نوجوان درخصوص امتحانات اعلام کرد: زمان آن بسیار کم است. استاد های ما تدریس را دیر آغاز نمودند و زمانی که به امتحانات رسیده بودیم به صورت فشرده تدریس را شروع و سپس امتحان دادیم که بسیار سخت بود.
علی دانشجوی بافقی گفت: یک ساعت برای پاسخگویی به سوالات دانشگاه در نظر گرفته شده بود که وقت کافی بود و پس از پایان آزمون نیم ساعت بعد نمره ها در همان اپلیکیشن نشان داده می شد.
“زهرا” درباره امتحانات گفت: نمره های آزمون سریع ثبت و برای امتحانات نیازی به قلم و کاغذ نبود.
وی افزود: به نظر من مناطق دور افتاده از امکانات کم در خصوص برگزاری امتحانات برخوردارند و برای تدریس و امتحانات به حضور فیزیکی استاد نیاز نبود.
وی ادامه داد: دانشجویان در ساعت و مدت زمان معین در یک آزمون شرکت کرده و کلیه مباحثی را که در دانشگاه های مجازی مطالعه کردند را امتحان می دهند.
“فاطمه” دانشجوی دانشگاه پیام نور گفت: امتحانات عالی و زمان آن هم مناسب بود و در کانالی که خود دانشگاه برای دانشجویان ایجاد کرده تمامی نکته ها و حتی نحوه برگزاری امتحانات، به روزرسانی اپلیکیشن امتحان در آن کانال مطرح گردیده بود.

حدیث امیریان-سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: