زمرد غرق در مشکلات گذشته

به گزارش هفته نامه افق کویر، در حاشیه جلسه کارگروه توسعه شهرستان « محمدرضا شکوهی بافقی»که در سال ۱۳۷۶ به عنوان فرماندار بافق سکاندار این شهر بود و اکنون مدیرعامل شرکت کاشی و سرامیک زمرد بافق است، گفتگویی صورت گرفت که به اطلاع شما همشهریان بافقی می رسد:
وی ابتدا به تولید و کیفیت عالی سرامیک در این کارخانه پرداخت و گفت: یک دستگاه بنام « اسپری درایر» از گذشته به حال خود رها شده بود که اکنون؛ تحت تعمیر قرار گرفته تا راه اندازی و پودر تولید کند.
مدیرکارخانه کاشی بافق افزود: در زمینه تولید و کیفیت عالی کاشی، حرکات مثبتی انجام شده تا جبران خسارات شود.
«محمد رضا شکوهی» بیان داشت: با پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دادستان و تلاش های ما؛ بدهی های مالیاتی و بانکی این کارخانه حل شده است.
وی با اشاره به سال ۷۶ که مشکل اساسی شهر بافق، اشتغال جوانان بود، تصریح کرد: در آن زمان بیکاران در بافق تظاهرات کردند و باتوجه به این که بنده، قبل از آن، فرماندار میبد بودم و به صنعت کاشی آشنایی داشتم، بنابراین پیشنهاد تاسیس یک واحد کاشی در بافق را ارائه و کارخانه کاشی و سرامیک زمرد در این شهرستان احداث شد.
مدیر کارخانه کاشی بافق گفت: آن روزها مشکل ارز مطرح بود و دولت توان پرداخت هزینه ارز مورد نیاز را نداشت با این وجود کار با توان مالی مردم و سرمایه گذاری حدود ۵ هزار نفر در این واحد، راه اندازی شد.
وی افزود: هنگام خرید ماشین آلات و انتقال ارزی مشکلاتی پیش آمد و همین امر باعث شد تا چند سال کار عقب بیافتد و اهداف اولیه محقق نشود.
وی در پایان به مشکلات پیش رو در آن موقع اشاره داشت: شهرک صنعتی در بافق وجود نداشت، برای تامین زیر ساخت هایی از جمله آب، برق با هزینه های زیاد روبرو، حتی آب شیرین مصرف نمی شد و از آب چاه که شور بود استفاده می گردید. این مجموعه مشکلاتی است که از گذشته تا به امروز گریبانگیر کارخانه کاشی بافق است. امیدوارم تمامی مشکلات حل شود.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: