از۳ درصد اشتغال تنها؛۲/۱ درصد از معلولین شاغلند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در آستانه روز خبرنگار، نشست صمیمانه خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور مسئولین جامعه معلولین در سالن نمازخانه این مرکز روز سه شنبه ۱۴مردادماه برگزار گردید.
در ابتدای نشست “ابوالفضل شاهپورزاده” مدیرجامعه معلولین بافق با بیان نقش مهم خبرنگاران در انتشار اخبار و تاثیر آن بر تصمیمات صحیح مسئولان گفت: در طول یکسال گذشته؛ نتیجه تلاش خبرنگاران در احقاق حقوق معلولین وجود داشته است.
وی با اشاره به قدم های مثبت در بحث مناسب سازی و اشتغال معلولان تصریح کرد: تا رسیدن به قله هدف راه بسیاری در پیش است و بدون شک نقش شما خبرنگاران در خبر و اطلاع رسانی در تصمیم گیری مسئولان موثر و تاثیرگذار است.
شاهپورزاده با بیان مشکلات معلولان به ویژه در بحث مناسبت سازی شهر برای این قشر،اظهار کرد: باید امکاناتی که برای یک فرد سالم مدنظر قرار می گیرد برای فرد معلول و توانخواه نیز انجام گیرد.
مدیر جامعه معلولین بافق گفت: جامعه معلولین نیازمند حمایت مردم و مسئولان می باشد و باید فرهنگ سازی در نگاه مثبت به معلول و توانخواه در جامعه انجام گیرد.
در ادامه “امیر علی رسول فرد” مسئول فرهنگی جامعه معلولین بافق ضمن تبریک روز خبرنگار به یکی از اقدامات موثر اشاره داشت و گفت: آشنایی وضعیت جسمی و ذهنی معلولین با دانش آموزان از اقدامات بسیار موثر جامعه معلولین بوده است. حتی مسابقه عکس در این زمینه با معلولین برگزار و دانش آموزان استقبال نمودند.
مسئول فرهنگی جامعه معلولین بافق با بیان اینکه یکی از مشکل اصلی معلولین بحث ۳ درصد اشتغال معلولین است گفت: اشتغال از مشکلات اساسی معلولین است و آنها و با یارانه بهزیستی زندگی می کنند. در این میان شهرداری و سنگ آهن حمایت های خوبی نسبت به جامعه معلولین انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.
رسولی فر ادامه داد: از ۳ درصد اشتغال معلولین، ۲/۱ درصد از معلولین شاغل هستند و ۸/۱ درصد از معلولین بیکار می باشند.
مسئول فرهنگی جامعه معلولین بافق افزود: ۸۳۶ معلول در بافق شناسایی شده است. اما؛ خیلی از شهروندان به دلیل این که خودشان صلاح نمی دانند خود را به جامعه معلولین معرفی نمی کنند.
وی افزود: حضور معلولین در جامعه برای آنها بسیار دشوار است و فکر می کنند هر فرد که وارد جامعه معلولین شود برای دریافت بن و… می آید.
رسولی فر بیان داشت: افراد در جامعه معلولین هزینه ای دریافت نمی کنند و هزینه بهزیستی به افراد نیازمند تعلق می گیرد. در این مرکز خدمت رسانی، مشاوره، مددکار .. انجام می شود تا راه حل درست به افراد معلول نشان داده شود.
وی افزود: از شهروندان می خواهیم هر گونه که می توانند از جامعه معلولین حمایت کنند.
در ادامه “مهرنگار گرگیج” مسئول روابط عمومی جامعه معلولین ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: در یک سال اخیر که با سایت ها و خبرگزاری های شهرستان بافق همکاری نمودیم، مردم بیشتر با جامعه معلولین آشنا شدند و فهمیدند معلولین توانمند هستند و انتظار مردم از جامعه معلولین می تواند افزایش یابد.
وی افزود: رمز موفقیت ما همکاری و ارتباط تنگاتنگ با خبرنگاران بوده است.
در پایان شاهپورزاده مدیر جامعه معلولین بافق با اهدای گل که توسط معلولین ساخته شده بود از خبرنگاران تقدیر و تشکر کرد.

معصومه غلامرضاپور|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: