مدیر هتل علمدار: اصلا به بدنامی آن نمی ارزد تعطیل می کنیم

به گزارش هفته نامه افق کویر، این گزارش در روزهایی تنظیم شده که شهرستان بافق در وضعیت زرد قرار داشته و اکنون؛ وضعیت شهرستان قرمز و مراسمات لغو گردیده است. پیرامون این موضوع گزارشی مهیا گردیده، که شما خوانندگان گرامی را به خواندن آن دعوت می نماییم.
علمدار قانعی، مدیر تالار علمدار در پاسخ به این پرسش که چرا عروسی ها از سالن ها به بوم گردی ها کشیده شده است؟ گفت: من به سهم خودم سالن را تعطیل کرده ام ،هر چند مرکز بهداشت گفت که می توانید عروسی را برگزار کنید؛ ولی من قبول نکردم با اینکه متقاضی زیاد داشتم. ما خودمان، کارکنان و مردم را دوست داریم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا افراد برای عروسی به سراغ باغ ها می روند؟ گفت: فردی نگفته که عروسی نگیرید، ما خودمان برگزار نمی کنیم، به همین دلیل نمی توانم بگوییم که چرا در باغ ها برگزار می شود. برای اینکه بیماری بیشتر نشود، فعلاً برگزار نمی شود و تا بعد از محرم و صفر برنامه همین است. از برج ۱۲ تا کنون فقط ۳ مراسم گرفتیم آن هم بعد کرونا، که گفتند باز کنید و بعد از آن لغو کردیم. حتی هتل نیکان از برج ۱۲ تا کنون تعطیل است.
وی در ادامه گفت: حداقل بهداشت از ما تعهد گرفته که اگر فردی دچار بیماری کرونا شود پلمپ می کنیم یا می گویند از عروسی فلان جا گرفتم که اصلا به بد نامی آن نمی ارزد. همه هزینه ها همانند هم است و ما باید ۵۰ درصد ظرفیت بگیریم و از لحاظ اقتصادی صرف نمی کند.
وی در پایان افزود: افراد عروسی نگیرند و به خانه خود بروند بدون مراسم، نه اینکه در باغ ها بگیرند. مردم در این موقعیت صبر کنند افرادی که به مراسم عزاداری و عروسی می روند کرونا می گیرند.
دکتر مهدیه کوهگرد رییس مرکز بهداشت بافق در ادامه گفت: تالار علمدار به میل خود تعطیل کرده است و اجازه برگزاری دارد، در بوم گردی ها هم همینطور هر جا که مجوز و تعهد داده اند که شرایط را رعایت می کنند، برگزار می کنند اما اگر در فضای باز باشد بهتر است. تعداد مهمانان کمتر شده و در تالار و بوم گردی باید ۵۰ درصد ظرفیت باشد.
وی در ادامه افزود: باید فاصله صندلی ها را که همکارانم به آن ها می گویند و تعهد می دهند که تعداد مهمان ها کم باشد رعایت کنند. اجازه برگزاری در تالار و باغ ها دارند، چون در فضای باز است ترجیح می دهند در باغ ها برگزار کنند. شرایط بهداشتی را به آنها گفتیم و هر دو غذاهایشان را از رستوران می آورند ،از نظر مایع ضد عفونی، فاصله گذاری و … اگر رعایت کنند مشکلی ندارند و از نظر بهداشتی فرقی ندارد اصل کار فاصله گذاری است و باغ هم که سقف ندارد بهتر است.

محمدحسین تشکری|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: