فوت ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر نوری شادکام در گفتگو با خبر ۲۰ شبکه یزد اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت مجموعا ۲۴۰ بیمار جدید را بر روی تخت بیمارستان بستری کردیم که ۳۲ نفر از آن‌ها نیاز به آی سی یو پیدا کرده و بستری شده و ۲۱ نفر هم جان خود را از دست دادند.

وی افزود: تعداد موارد بستری جدید و مرگ ناشی از کرونا نسبت به هفته‌های پیش کاهش پیدا کرده و به صورت میانگین روزانه ۳۴ بیمار را بستری کردیم.

نوری شادکام گفت: اگر تعداد بیماران جدید بستری به صورت روزانه کمتر از ۳۶ نفر باشد استان از وضعیت قرمز خارج می‌شود که این مساله در روز‌های گذشته اتفاق افتاد و استان از وضعیت قرمز خارج شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: هم اکنون فقط ابرکوه در وضعیت قرمز قرار دارد و یزد، خاتم، مهریز و میبد در وضعیت نارنجی، تفت، اردکان، بهاباد و بافق در وضعیت زرد و اشکذر در وضعیت سفید قرار دارد.

وی تأکید کرد: اگر این وضع ادامه یابد به نظر می‌رسد تا اواخر شهریور به وضعیت پایدار می‌رسد. البته باید ببینیم مسافرت‌های هفته پیش چه وضعیتی را برای استان رقم می‌زند.

نوری شادکام درباره بازگشایی مدارس به صورت حضوری گفت: موضوع بسیار مهمی که با سلامت دانش آموزان و روان خانواده‌ها در ارتباط است به مراقبت و دقت نیاز دارد. آموزش و پرورش باید در این زمینه دقت فراوانی داشته باشد، زیرا خانواده‌ها به شدت نسبت به این مساله حساس هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی افزود: آموزش و پرورش باید موضوع را با بررسی همه جوانب و دقت‌های لازم در ستاد کرونای استان مطرح کند تا اگر نیاز به تدابیری نظیر آموزش غیرحضوری باشد، انجام گیرد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: