“قانونی که وضع شده اجرا کننده آن مشخص نیست”

به گزارش هفته نامه افق کویر، در این روزهای کرونایی هنوز شاهد برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی توسط برخی از خانواده هستیم، حتی در برخی از نهادها و ادارات کارمندان گروه بندی نشده و از آنها خواسته شده تاهر روز در محل کار خود حاضر شوند. حال این پرسش مطرح‌است که چه کسی باید کنترل و نظارت امور این چنینی را برعهده بگیرد؟!
خبرنگار افق کویر برای پیگیری این موضوع به سراغ “طیبه زکی زاده” کارشناس مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بافق رفته و با وی گفتگویی انجام شده است.
زکی‌زاده؛ درخصوص گروه بندی کارکنان ادارات جهت کنترل بیماری کرونا گفت: تعداد کارمندان در ادارات بستگی به فضای اتاق دارد و فاصله حتماباید دو الی سه مترباشدومسئول اجرای دستور کاهش پرسنل در هر اداره بر عهده رئیس آن ارگان است.
وی افزود:اگر شکایتی ازسوی کارمندی به شبکه بهداشت ارسال شود توسط کارشناسان بازدید به عمل می آیدواگر صحت داشته باشد به فرمانداری گزارش خواهیم داد.
کارشناس بهداشت محیط؛ در زمینه کنترل این بیماری در محل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران_بافق بیان داشت:نیروهایی از این شرکت مشکلاتی داشتند که مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شدتصمیماتی توسط سرپرستHSE این شرکت گرفته ولحاظ گردیده است.
وی درباره نحوه خاکسپاری جانباختگان کرونا چنین گفت:نظارت برتدفین اجساد کرونایی ها با کارشناسان بهداشت محیط می باشد هرچند بعضا با کارشناسان برخوردهای ناپسندی صورت می گیرد،ولی باز هم آنها به وظیفه خود عمل می کنند.
طیبه زکی زاده؛درخصوص برگزاری مراسمات سوم، هفتم و…فوت شدگان تصریح‌کرد: زمانی که به ما اطلاع داده می شود نمی‌توانیم به منازل ورود داشته و فقط با ارسال نامه به نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی از آنها درخواست انجام اقدامات لازم صورت می گیرد.
وی ادامه داد:گلایمندی زیادی درخصوص تخلفات مساجد درسطح شهر به ما ارسال می گردد که این موضوع بایدتوسط سازمان تبلیغات اسلامی کنترل گردد.
کارشناس بهداشت محیط بافق افزود: خوشبختانه ۹۱ درصد از مغازه دارها از ماسک استفاده می کنند؛ اما هیچ نظارتی بر روی مراسمات عروسی و عزاداری نیست،افراد در دورهمی ها و تجمعات شرکت می کنند همین موضوع باعث انتقال زنجیره‌ای ویروس در بین افراد جامعه شده است.
وی تصریح کرد: طبق مصوباتی که توسط ستاد کرونایزدتصویب گردیده؛ مجالسی مثل عزاداری و عروسی ممنوع میباشد؛امامشخص نشده که عهده دار کنترل و اجرا کننده قانون این‌مراسمات چه کسی است تا بتوانیم اقدام‌نماییم؛و همین امر برای ما دردسرساز شده است.

الهام نصیر زاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: