اداره کل راه و شهرسازی پیگیر کد دار کردن جاده بافق- بهاباد

به گزارش هفته نامه افق کویر، صبح روز سه شنبه در گفتگویی تلفنی” کاظم فتوحی” رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان بافق به سوالات افق کویر پاسخ داد.
افق کویر: در زمان فرمانداری “زاده رحمانی” قول هایی در خصوص ایجاد شهرک هایی برای ساخت و ساز جهت پایین آمدن اجاره بها و کاهش قیمت زمین به شهروندان داده شد؛ در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟
در زمان فرمانداری وی بسیار پیگیر این موضوع بودیم؛ ولی طرح اقدام ملی مسکن عملیاتی نشده بود و در حال حاضر عملیاتی و افراد واجد شرایط می توانند در این طرح ثبت نام کنند.
افق کویر: شهرک طرح اقدام ملی در چه و ضعیتی قرار دارد و شهرک در حال احداث مقابل آن به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟
شهرک پشت بنیاد مسکن قطعه بندی صورت و در قرعه کشی مرحله اول در حال واگذاری به افراد واجد شرایط می باشیم. در همان ورودی شهر مقابل این شهرک ؛ شهرک دیگری بنام ایثار در حال احداث که حدود ۱۰۰ قطعه می‌باشد و برای ایثارگران در نظر گرفته شده و در مراحل نهایی است که طی ماههای آینده زمین ها واگذار خواهد شد.
افق کویر: آیا در بازنگری طرح جامع شهری، شهرکهای جدید جهت کنترل قیمت زمین در نظر گرفته شده است؟
در این زمینه با مشاور در حال رایزنی بوده تا ۲ الی ۳ نقطه را بصورت ادواری در اطراف بافق در نظر بگیریم؛ ولی ضوابط و قواعد خاص خود را دارد و به سادگی نمی توان عملیاتی نمود؛ اما در طرح جامع جدید گنجانده شده است.
افق کویر: چه میزان از بودجه جاده بافق – بهاباد تأمین گردیده و در چه مرحله ای قرار دارد؟
اداره کل راه و شهرسازی پیگیر کد دار کردن پروژه می باشد چون دریافت یک کد اعتباری جدید برای تعریف پروژه بسیار سخت شده است و عزم دولت اتمام پروژه های نیمه تمام می باشد. همچنین شرکت سنگ آهن مرکزی در حال انجام کار فاز اول از میدان چغارت تا ۲ راهی سه چاهون است.
افق کویر: برخی افراد اقدام به فروش زمین‌هایی که هنوز مشخص نیست خودشان مالک زمین هستند یا دولت، می نماید در این خصوص چه توصیه ای به شهروندان دارید تا در دام این افراد نیفتند؟!
اگر زمین در اطراف شهر؛ شخصی ادعای مالکیت دارد باید از طریق مرجع قضایی پیگیری کند و باید آگهی ملی یا سند دولت را باطل کند و افراد باید قبل از خرید و فروش زمین از ادارت ثبت اسناد، راه و شهرسازی و شهرداری استعلام بگیرند.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شهروندان مراقب پیشنهادهای اغوا كننده کلاهبرداران اینترنتی باشید

در حال حاضر شرکت هایی با وجود گرانی