سرعتکاه های آسفالت باارتفاع زیاد

به گزارش هفته نامه افق کویر، متاسفانه دستگاه های ذی ربط فقط با ایجاد دست انداز های غیر استاندار و جهت آگاه سازی مردم با نصب تابلو ها که کوهان شتر را نشان می دهد قصد جلوی گیری از این حوادث را دارد. سرعت گیرهایی از جنس مواد آسفالتی ، با ارتفاعی بیشتر از حد مجاز خود بالا آمده اند تا مشکلاتی را برای رانندگان وسایل نقلیه شهری به وجود آورند. وقتی یک راننده بعد از مشاهده سرعت گیر های خارج از استاندارد یا چاله با هرسرعتی که در مسیر باشد سریعا پای خود را روی ترمز می گذارد تا از سرعت آن کاسته شود با این اوصاف از سابیدگی لنت گرفته تا آلایندگی ناشی از سوختگی و سابیدگی لاستیک خودرو ها، شکستگی فنر، برخورد اگزوز به دست انداز جاده که مع الوصف خسارت آن از جیب راننده کاسته و موجب افزایش بی رویه حق الزحمه تعمیرکاران می شود. خبرنگار هفته نامه با حضور در میان مردم این معضل را جویا شد:
عباس حقیقی در مورد دست اندازهای سطح شهر گفت: دست انداز ها برای جلوگیری از تصادف عالی است ولی ماشین ها آسیب می زند. دست اندازها کیفیت آنها متوسط است.
محمد حمامی زاده در این خصوص گفت:دست انداز ها یک خوبی که دارد و این است که جلو سرعت را می‌گیرد و باعث تصادفات نمی‌شود و مشکلی که هست این است که برخی ها وضع مالی خوبی ندارند و زمانی که به دست انداز می رساند سرعت را کم کنند تا ماشین آسیب نبیند و اگر ماشین آسیب ببیند فقط به خاطر این است که مردم رعایت نمی‌کنند..
زعیمیان در ادامه گفت: از بلوار فاطمیه به میدان بهارستان باید دور میدان دور بزنند و بروند و بریدگی اصلا آنجا نیست. ورودی را گرفته اند.
در ادامه دهقان شاهی که در آن نزدیکی بود گفت: دست انداز کیفیت ندارد که ماشین و موتور افراد از بین می‌رود. به نظر من دست‌انداز می‌خواهد چون برخی افراد تند می روند. به نظر من دوتا کافی است نه اینکه همه جا باشد..
یکی از کسبه ها گفت: بسیاری از اینها سرعت گیر نیستند، یک تپه ی آسفالتی اند که باعث از بین رفتن تعادل وسایل نقلیه خصوصاً موتورسیکلت می شوند..
حمیدرضا کوشکی زاده گفت: نمی‌دانم این ها وسط خیابان هر روز سبز می شود چیست؟!
دست انداز درست کرده اند روبروی میدان شهدا که دست اندازها استاندارد نیست دوبار از این دست اندازها رد شویم که ماشین آسیب می بیند! اگر دست انداز در جای خود باشد و روی اصول باشد خوب است نه اینکه جایی که نیاز نبوده دست انداز زده اند که استاندارد نیست.
بهروز قاسم آبادی گفت: سرعت گیرها بی اصول است و بعضی از آنها از روی چه ضوابطی و چه شخصی دستور اجرای این دست اندازها را می‌دهد و بعد نظارتی روی آنها ندارد چون سرعت گیر باید دو پشتوانه داشته باشد که خسارت به مردم وارد نکند اکثر سرعت گیرهای سطح شهر بدون پشتوانه است مخصوصاً در سطح آهنشهر حاشیه کمربندی بی اصول است..
شهروند ۳۰ ساله ای که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: این دست اندازها رزده اند و من با ماشینم نمی‌توانم عبور کنم. با سرعت ۳۰ کیلومتر با هر ماشین خارجی که روی این دست انداز با سرعت ۳۰ کیلومتر عبور کنید سپر ماشین برخورد می کند.. نمونه اش سپر ماشین خودم. دست انداز کمربندی و بانک ملت وضعیت وحشتناک است. ماشین‌ها ارتفاع کمی دارند می‌توانستند، خیز آن را کم کنند، کوچکتر کنند.
محمد پویان جعفری پور گفت: دست اندازها بسیار تیز است و درست است که کمک ماشین خراب می شود اما بهتر از این است که اتفاقی بیفتد. همچنین تعداد دست انداز ها بسیار زیاد است.
یکی از کسبه ها گفت: دست انداز می‌زنند فکر کنم مد شده، کل دست اندازها مشکل دارد. دست اندازی که جدید گذاشته اند بسیار تیز است و دست انداز روبروی امامزاده به همین نحو است.
شهروند دیگری گفت: فقط این کارشان خوب است، شبانه روز بلد هستند دست انداز درست کنند
یکی از کسبه ها گفت: نحوه ساخت دست انداز شاید بد باشد، ولی مصوبه شورای ترافیک است که کارشناس راهنمایی رانندگی، کارشناس شهرداری، اداره راه هستند و تصمیم می‌گیرند. ولی برای شیوه ساخت آن عمران و مهندس باید بیشتر نظارت کنند
علی نظری در این خصوص گفت: دست انداز ها واقعا افتضاح است و هر روز اضافه می‌شود. دست اندازها خوب است ولی تعداد آنها بسیار زیاد است
یکی از کسبه ها گفت: دست انداز ها افتضاح است امیدوارم خودشان سوار ماشین شده باشند و ببینند چگونه است دست انداز هایشان! مخصوصاً در بلوار انقلاب، فاصله ۱۰۰ متری ۳ تا دست انداز است که لازم نبوده و هزینه الکی کردند، حداقل دست اندازی درست کنند که ماشین خراب نشود با توجه به وضعیت اقتصادی و گرانی ماشین ها!
شهروندی که تمایل به معرفی خود نداشت گفت: کمربندی اگر مشاهده کنید هر ۲۰ متری یک دست انداز هست طبق قانون راهنمایی و رانندگی، اگر دست اندازی می‌خواهند بسازند باید خیلی با فاصله باشد و هرچه ارتفاع دست انداز است همان اندازه بالا داشته باشد. ولی متاسفانه آسفالت می دهند سه کارگر و می‌گویند دست انداز درست کنند، به جای دست انداز دیوار درست می‌کنند، شهرداری باید زیر نظر راهنمایی رانندگی دست انداز درست کند، و طبق قانون های بین المللی نه هر شخصی دست‌انداز بسازد.

سارا شفیعی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: