سمت و سوی وزیر صمت در سفر به بافق

به گزارش هفته نامه افق کویر، شنبه راس ساعت ۲۲:۵۴ دقیقه در گروه اطلاع رسانی فرمانداری حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت به شهرستان بافق اعلام شد و ساعت حضور خبرنگاران ساعت ۷:۳۰ صبح روز یکشنبه ۳ اسفند ماه در محل فرمانداری عنوان گردید. که برخی از خبرنگاران راس ساعت جهت پوشش خبری در محل حاضر شدند؛ پس از گذشت لحظاتی از جانب روابط عمومی فرمانداری مطرح شدکه وزیر به سمت تاجکوییه خواهد رفت و خودرویی جهت اعزام خبرنگاران وجود ندارد که ۳نفر از خبرنگاران به منزل و محل کار خود بازگشتند تا زمان برگشت وزیر جهت بازدید از سنگ آهن به آنها اطلاع داده شود.
البته قابل ذکر است که خبرنگاران افق کویر از سوی مدیرمسئول توبیخ شدند که چرا از محل کار خود آژانس اختیار نکرده و در محلی که مقام عالی‌ وزارت آن‌هم در شهر معدنی حضور داشته حاضر نشدید.

“بنر خوش آمدگویی به استاندار”
سپس از سوی شرکت سنگ آهن خودرویی راس ساعت ۱۱ جهت پوشش خبری در اختیار خبرنگاران قرار گرفت و ۹ نفر از اصحاب رسانه در محل پیت معدن حاضر و با بنرهای خوش آمدگویی به وزیرصمت و استاندار روبرو شدیم که پس از لحظاتی قریب به پنجاه خودرو که اطراف وزیر را گرفته بود به محل پیت نزدیک شد که تکاپو و نظم انتظامات این شرکت ستودنی است.

“حضور معاون امور اقتصادی استاندار”
بالاخره پس از گذشت لحظاتی کوتاه وزیر آمد ولی خبری از استاندار نبود و “سيد مسعودعظيمي” معاون امور اقتصادی استاندار یزد، “طلایی مقدم” فرماندار بافق، “صباغیان” نماینده حوزه مهریز در مجلس شورای اسلامی، “علمدار” رییس سازمان صمت یزد و سایر مسئولان وفعالان صنعتی و خبرنگاران یزد به همراه وزیر بودند.
“اولین سوال را افق کویر نزد وزیر مطرح کرد”
ابتدا “رضا فلاح” مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در حالی که وزیر به این شیارهای معدن نگاه می‌انداخت، توضیحاتی را به وی ارئه داد و سپس خبرنگار صدا و سیما سوالات خود را آغاز و به خوبی به اتمام رساند، بلافاصله خبرنگار این نشریه سوال افق کویر را مطرح نمود اما ازدحام جمعیت و صداها مانع از رسیدن به گوش رزم‌حسینی شد و خبرنگاران دیگر سوالاتشان را مطرح کردند که وی از خبرنگاران خواست که بگویند از کدام خبرگزاری هستند.البته آقای وزیر باید خیالش راحت می بود همه خبرنگارانی که آنجا هستند دعوت شده می باشند.
“عدم آگاهی خبرنگاران
از بازدیدهای وزیر”
بالاخره می‌توان گفت وزیر به سوالی پاسخ نداد و سوار بر خودرو به سمت بازدیدهای دیگر رفت که خبرنگاران اطلاع نداشتند وزیر به کجا می رود.
سپس خبرنگاران با سوالات متعدد سوار بر خودرو به سمت بافق بازگردانده شدند و شنیدیم که “رزم‌حسینی” به هتل نیکان برای صرف ناهار و تشکیل جلسه خواهد آمد. خودمان را به هتل رساندیم که متوجه بازدیدهای وزیر از فولاد و … شدیم.
“پرسش های بی پاسخ ”
وزیر صمت را به طبقه فوقانی هتل برده بودند که در حال انتظار به سر می‌بردیم و با پاسخ هایی از این قبیل که آنها در حال صرف ناهار هستند و زمان برگزاری جلسه به شما اطلاع خواهیم داد همچنان در انتظار ماندیم تا بتوانیم سوالات خود را مطرح کنیم که پس از گذشت قریب به دو ساعت وزیر با هیئت همراه به سمت خودرو از هتل خارج شد.دوان دوان به سویش رفتیم و دیگراجازه مصاحبه نداد.
“برنامه ریزی و تشکیل نشست
با خبرنگاران”
البته بهتر است در اینگونه سفرها از سوی نماینده دولت هر شهرستان خودرویی در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد تا آنها بتوانند از بازدیدها، صحبت‌ها و تصمیم‌گیری‌هایی که به نفع شهر می باشد مطلع شوند همانند خبرنگاران همراه وزیر که گام به گام با وزیر قدم برمی داشتند. دیگر خواسته این است که به خبرنگاران نگویید پس از صرف ناهار شما را به جلسه راه خواهند داد؛ یک کلام بگویید اجازه حضور در جلسه را ندارید و حداقل پس از اتمام جلسه وزیر، مسئولین محلی که در جلسه حضور داشتند نشستی جهت پاسخ به پرسش های خبرنگاران برنامه ریزی نمایند. قطعا فردی که لقب خبرنگار دارد صدای مردم و مسئول و جهت پیشرفت شهر گام بر می دارد. اینگونه نباشد که وزیری بیاید و خبرنگاری نتواند به رسالت خود وفا کند.

“گفتگو با معتمد سبزدشت”
در ادامه گفتگوی اختصاصی افق کویر با”حاج احمد توکلی بسابی” از معتمدین منطقه سبزدشت که از ابتدای زندگی در همین روستا سکونت داشته و در این سفر به دست وی کلنگ “مرکز جامع سلامت” به زمین زده شد را می خوانید و سپس به اخبار بازدیدهای وزیر از سوی روابط عمومی فرمانداری اشاره می شود.
“تعطیلی معدن از سال ۵۹
و آغاز بکار در سال ۹۶”
حاج احمدتوکلی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۵۹ معدن تاجکوه کلا تعطیل شده بود گفت: “حاج منصور نجمی نیا” یکی ازکارآفرینان و موسس شرکت آرافلات می باشد.
وی افزود: معدن تاجکوه توسط این شرکت ازسال ۱۳۹۶ فعالیت خود را بنام کارخانه کنسانتره سرب و روی و جلوگیری کردن ازخام فروشی آغاز کرد.
معتمد منطقه سبزدشت بیان داشت: در حال حاضر حدود ۳۵۰ نفر نیرو بطورمستقیم در این واحد تولید کنسانتره سرب و روی مشغول به کارهستند.
وی در خصوص اقدام حاج منصور نجمی نیا تصریح کرد: این‌خیر؛ مرکز جامع سلامت سبزدشت را بااعتباری حدود۷میلیارد و ساختمان پزشک و بهیار و سرایداری را کلنگ زنی نمود.
حاج‌احمد توکلی در رابطه با ساخت مرکز سلامت گفت: مقرر شد ظرف مدت دو سال این مرکز تکمیل و تحویل دانشگاه علوم پزشکی گردد.
وی با اشاره به این کارخیرخواهانه که باعت شده منطقه جان دوباره ای بگیرد اعلام‌ کرد: بسیاری از افرادی که برای سکونت به شهر مهاجرت کرده بودند با این اقدامات به روستا بازگشته اند.
توکلی در پایان گفت: افتتاحیه کارخانه معدن و گلنگ زنی مرکز توسط رزم حسینی وزیر صمت صورت گرفت.
مشروح اخبار بازدیدهای وزیر صمت ”
“علیرضا رزم حسینی” ابتدای سفر خود واحد تولید کنسانتره سرب و روی معدن تاجکوه بافق با ظرفیت تولید سالانه ۱۴ هزار تن کنسانتره سرب و روی و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر را افتتاح کرد که میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی این واحد معدنی در مجموع هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.
وزیر صمت همچنین مرکز جامع سلامت سبزدشت را در زمینی به وسعت ۹۰۰ متر با اعتبار چهار میلیارد تومان شامل یک مرکز درمانی و سه خانه پزشک کلنگ زنی و در ادامه از معدن سنگ آهن مرکزی ایران در بافق و صنایع جوار معدنی آن بازدید کرد.
“علیرضا رزم حسینی” در مراسم کلنگ زنی مرکزجامع سلامت روستایی سبزدشت شهرستان بافق ضمن قدردانی از خیر این پروژه اظهار داشت: احداث این مجموعه بهداشتی و درمانی در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی معادن انجام شده و سرمایه گذار معدن این منطقه، اقدام به احداث مرکز درمانی نیز کرده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از روستاها آب و برق و گاز و تلفن و سایر زیرساخت های ارتباطی وجود دارد اما مردم به دلیل نداشتن شغل به شهرها مهاجرت می کنند، افزود: با احیای یک معدن متروکه اولین اتفاق، ایجاد شغل برای اهالی روستا است و معتقدیم باید به دنبال ایجاد کسب و کار در روستاها و شهرهای دورافتاده باشیم تا مهاجرت شکل معکوس پیدا کند.
وی عنوان کرد: بافق و بهاباد منطقه معدن خیز است و با اکتشاف، استخراج و تولید می توان در روستاها اشتغال ایجاد کرد.
رزم حسینی با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد کشور توسط وزارت صمت اداره می شود، افزود: در حوزه صنایع، معادن، تجارت، بازار و … برنامه هایی برای رشد اقتصادی داریم.
وی عنوان کرد: در حوزه معدن، با آزادسازی معادن ظرف دو هفته آینده، بین ۵ تا ۶ هزار معدن در اختیار سرمایه گذاران متعهد قرار می گیرد.
نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در مجلس نیز در این مراسم ضمن قدردانی از سرمایه گذار معدن تاجکوه بیان کرد: انجام مسئولیت های اجتماعی در کنار ایجاد شغل و کار اقتصادی، بسیار ارزشمند است.
محمدرضا صباغیان با اشاره به اینکه برای اولین بار در طول ۴۰ سال گذشته است که یک وزیر به روستای سبزدشت سفر می کند، افزود: امیدواریم با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران شاهد رونق اقتصادی در روستاها باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به شهرستان بافق از معدن سنگ آهن مرکزی ایران و صنایع جوار معدنی از جمله کارخانه آگلومراسیون و گندله سازی سه چاهون بازدید کرد و در جریان فعالیت های این مجتمع معدنی و صنعتی قرار گرفت.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل