بزرگترین کارخانه تولید کننده زغال در یزد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ یک زوج جوان توانسته اند برای نخستین بار بزرگترین کارخانه زغال فشرده” با برند یک و یک” در جنوب ایران و استان یزد تأسیس کنند. خبرنگار هفته نامه افق کویربرای تهیه گزارش به کارخانه زغال فشرده واقع در شهرک صنعتی مبارکه ،جنب ریخته گری بافق شهاب رفت.
مهندس “یوسف تیغ باز” جوان کار آفرین “کارشناس دادگستری کارخانجات” با ده سال سابقه کار ناظر گاز استان یزد و پایه دو نظام مهندسی استان یزد، “گرایش مکانیک” و “طراح” و “ناظر تاسیسات ساختمان نظام مهندسی استان یزد” به خبرنگار هفته نامه افق کویر گفت: در ابتدا من و همسرم” هما دهستانی بافقی” با تحقیقات و بررسی هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که کارخانه تولید زغال فشرده در استان یزد وجود ندارد، بنابراین تصمیم گرفتیم بزرگترین کارخانه تولید زغال فشرده در شهرستان بافق احداث نماییم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای تهیه این نوع زغال نیاز به قطع کردن هیچ نوع درختی نیست و مواد اولیه آن متشکل از “خاک اره ( درخت گردو . صنوبر .لیمو . بلوط . پسته “، “خاک زغال و ” پوست گردو و پوست بادام) “می باشد، مواد اولیه را ازشمال کشور تهیه و به بافق آوردیم.
مهندس تیغ باز تصریح کرد: سرمایه اولیه برای راه اندازی کارخانه کاملا شخصی پرداخت شده است. همچنین برخی از دستگاه های لازم برای کار را از داخل ایران و برخی از دستگاه ها را کشور چین تهیه کردیم که از بهترین دستگاه های موجود در بازار جهت تهیه محصولی با کیفیت بالا خریداری شده است .
مهندس دهستانی در ادامه گفت : در حال حاضر ۶ نفر در این کارخانه مشغول به کار می باشند که بعضاً افرادی هستند که آسیب دیده اجتماعی، بهزیستی و نیاز به کار داشتند.
وی افزود: افراد در کارخانه به صورت شبانه روزی مشغول به کار می‌باشند و محصول تولید شده در بسته های ۲ کیلویی کبابی با نام ” زغال عالی ” و کارتن های ۱۰ کیلویی با نام “رکورد” جهت صادرات وآرم “یک و یک ” جهت پخش در ایران برای فروش به بازارهای داخلی و خارجی روانه می شود که نیاز چند استان به این محصولات را تامین کرده است .
مهندس تیغ باز تصریح کرد: محصولات تولیدی این کارگاه به استان های کرمان، یزد، اصفهان، بندرعباس، تهران، شمال و حتی کشورهای ترکیه،عراق و سوریه صادر می شود.
این کارآفرین جوان ویژگی این زغال فشرده را نسبت به زغال معمولی و سنتی این گونه عنوان کرد و گفت: از مزیت های این زغال این است که بدون” بو”وبدون “گاز” بدون جرقه و ماندگاری بسیار بالا می باشد، دیر خاموش شده و به سرعت روشن می شود، هنگام گرم شدن شکسته و پودر نمی شودو خاکستر اضافی تولید نکرده وحرارت بسیار بالای دارد.
وی ادامه داد:با توجه به مشغله کاری که دارم، مدیریت این مکان بر عهده همسرم” مهندس هما دهستانی ” می باشد که دارای کارشناسی “ارشد آی‌تی” و کارشناس دادگستری “جعل اسناد” می باشند .
مهندس تیغ باز افزود: این مژده را به همشهریان گرامی می دهیم، افرادی که برای تهیه زغال با شماره تلفن ۰۹۹۱۵۱۱۷۱۴۰ تماس گرفته و یا برای خرید به بافق- شهرک صنعتی مبارکه- جنب ریخته گری بافق شهاب مراجعه کنند، می توانند محصولات را به قیمت عمده دریافت نمایند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کمتر از دو ماه دیگر جهت تولید محصول جدید در حال احداث کارخانه تولیدی دیگری برای اولین بار در ایران و بزرگترین در خاورمیانه هستیم که نیاز کارخانجات صنعتی داخلی کشور به محصول تولیدی جدیدمان را بی نیاز کنیم و تصمیم داریم ۵۰ نفر نیروهای تحت پوشش بهزیستی را در این کارخانه مشغول به کار نماییم،بنابراین از مسئولین محترم شهرستان به خصوص جناب آقای فلاح مدیر عامل سنگ آهن خواهشمندیم، جهت کمک و خرید محصول کارخانه جدید و ایجاد اشتغال و کمک به افراد بهزیستی و شکوفایی شهرستان بافق با ما همکاری ومساعدت لازم را داشته باشند و نیز جهت احداث این کارخانه از امام جمعه محترم نیز تشکر می نماییم .
این جوان کارآفرین در ادامه افزود: با توجه به اینکه ماهیانه حدود ۲۰ تن زغال فشرده در بافق تولید می شود، افرادی که می توانند در توزیع، پخش و صادرات به ما کمک کنند، ما کمال همکاری را با آنها داریم.
مهندس تیغ باز در پایان گفت: در پایان لازم است از ولی ا… رنجبر رییس سابق اداره صنعت و معدن به خاطر مجوزها و کمک هایی که برای ایجاد کارخانه داشتند همچنین از خانواده به خصوص همسرم که نقش به سزایی داشتند و همچنین از هفته نامه افق کویر به خاطر درج خبر ونشر آن تقدیر و تشکر دارم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل