برنامه ها با همفکری تیم های کارشناسی دانشگاهی طراحی می شود

ورود عضو جوان باعث ایجاد رویکرد‌های جدید در شورا می‌شود؛ که هم اصالت‌های انقلاب اسلامی را دارند و هم از قدرت، خلاقیت و نیروی جوانی برخوردارند. نسل جدید نسلی است با نیاز‌های متفاوت و احتمالا باهوش‌تر از نسل قبلی و سازگارتر با روزگار جدید؛ و جامعه نیازمند ایده‌ها و سبک فکری نسل جدید برای توسعه کشور و شهر‌ها و روستا‌های آن است. جوانان در مقایسه با قدیمی‌تر‌ها از قدرت سازگاری بیشتر و اندیشه نظام یافته تری برای حل مسائل جدید برخوردارند.
حضور جوانان در مدیریت‌های محلی شهر و روستا، کمک می‌کند تا نیاز‌های آن‌ها بهتر دیده شود و علاوه بر حضور در سازوکار‌های مدیریتی در تولید محتوا نیز مؤثر واقع شوند. با گذشت زمان و تأثیر رویکرد جوانگرایی در حوزه‌های مدیریتی مختلف از جمله مدیریت شهری، توانایی عضو جوان بیش از پیش به منصه ظهور خواهد رسید.
قطعا شورا‌های اسلامی در شهر‌ها و روستا‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و تکیه بر دانش و خرد جمعی و همچنین امانت داری، پاک دستی و تخصص گرایی و داشتن تعهد به حوزه انتخابیه خود، موجبات پیشرفت و آبادانی در سطح ملی باشند و انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا فرصتی بود؛ تا جوانان متخصص و متعهد انقلابی وارد عرصه انتخابات شده رویکردی جدید در سطح مدیریت شهری و روستایی در کشور رقم بزنند. در ادامه گفتگوی خبرنگار افق کویر را با ” محمد علی درویشی ” جوانی ۳۵ ساله در شورای اسلامی شهر بافق را می خوانید.
افق کویر:کمی درباره خودتان بگویید. سوابق تحصیلی و شغلی‌تان در چه زمینه‌هایی بوده است؟
قریب به یازده سال کارمند اداره ثبت اسناد و املاک در قسمت های دبیرخانه فناوری اطلاعات و ثبت شرکت ها هستم .تا قبل از ورود به این اداره بمدت ۶ ماه در فناوری دانشگاه علمی کاربردی بوده و چند سالی هم به عنوان مربی کامپیوتر مرکز فنی و حرفه ای امام علی (ع) شهرستان بافق مشغول به خدمت بوده ام.
افق کویر:چه شد که تصمیم گرفتید برای شورای شهر ثبت نام کنید؟ سابقه فعالیت درچنین زمینه‌هایی داشتید؟
از آنجایی که انتخابات ها در کشور شرایطی را فراهم می آورد تا افرادی که شرایط قانونی را دارا می باشند خود را در معرض رای مردم قرار دهند؛ بنده هم با توجه به داشتن شرایط قانونی و همچنین برنامه هایی که داشتم در این رقابت شرکت کرده و خود را در معرض رای مردم قرار دادم و این صرفا بدین معنا نیست که بدون برنامه و اطلاع از وضعیت شهر در این انتخابات کاندید شدم. حس این چنین حرکاتی را از زمان انجمن دانش آموزی در دبیرستان استقلال داشتم که در چنین برنامه هایی شرکت نمایم.
افق کویر: فکر می‌کردید به شورا راه پیدا کنید؟
انتخابات صحنه رقابت است. آن هم در بافق که قریب به ۳۰ نفر با یکدیگر رقابت می کردند.رقابتی که می بایست بگونه ای عمل کرد که از هرگونه تخریب و بداخلاقی انتخاباتی دوری جست و لذا شخص کاندید اصولا یک درصد موفقیت را برای خود در نظر می گیرد و درصد دیگر را بر اساس برنامه های خود پیشی می برد که در این انتخابات این موضوع در کار تیمی به شکل جدید انجام شد.
افق کویر:چه تغییرات اساسی در مسائل فرهنگی و اجتماعی و…. را واجب می دانید؟
اگر به تجربه اردکان توجه نماییم و وضعیت ایجاد کارخانه های فولاد در آن شهر، خواهیم دید که بافق هم در مسیری پیش می رود که امروز اردکان در آن متوقف شده است آن هم به خواسته مردم که این یک بعد داستان می باشد و لذا در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی می طلبد تا اطلاعات دقیق از وضعیت شهر جمع آوری شده و یک راهبرد اساسی برای به بن بست نرسیدن بافق طراحی گردد. اکنون قطار توسعه بافق به حرکت در آمده است آن هم در بعد اقتصادی؛ اما در بعد اجتماعی با مسائل پیدا و پنهانی روبرو هستیم که اگر با توان جمعی مسئولان و مردم شهر چاره نشود در آینده به بن بستهای اجتماعی و فرهنگی خواهیم خورد.
افق کویر:برای فعالیت در شورای شهر چه برنامه‌هایی دارید؟
در خصوص برنامه های اینجانب در شورای شهر لازم است؛ برنامه ها به گونه ای باشد تا مردم تغییر و حس خدمتگزاری مسئولان و منتخبین خود را حس کنند و همچنین از بار فشاری که بر مردم در سیستم اداری هست کاسته شود و از آنجایی که یکی از ارگان هایی که مرد با آن زیاد سر و کار دارند شهرداری می باشد و نظارت و برنامه های این مجموعه به عهده شورای شهر می باشد؛ ان شاا… در آینده نزدیک با توجه به قول شهردار محترم بسیاری از خدمات شهرداری غیرحضوری و الکترونیکی خواهد شد تا بتوان از دغدغه های مردم در بحث شهرداری کاست. همچنین شفافیت در تصمیمات شورای شهر و فعالیت های شهرداری از دیگر شعارهای انتخاباتی ام بوده است؛ که با توجه به دغدغه دیگر اعضای شورای شهر ان شاا… به زودی محقق شود.

افق کویر: لطفا به فعالیت ها و برنامه‌هایی که نیاز به فرصت‌های بیشتری دارد؛ اشاره داشته باشید؟
هر برنامه ای که از دغدغه های مردم در ادارات و بویژه در شهرداری بکاهد و روح امید به انقلاب اسلامی را در مردم بدمد در اولویت خواهد بود و شالوده برنامه ها بر این اساس می باشد.
افق کویر:به اهداف و طرح های خود ایمان دارید؟
برنامه ها سعی شده با همفکری تیم های کارشناسی دانشگاهی چه در داخل شهر و چه در خارج از شهر طراحی بشود و ان شاا… بتوان با اجرای درست آن در مسیر جامعه دینی و امام زمانی حرکت کنیم.
افق کویر: آیا نگاهتان نسبت به قبل، بعد از ورود به این عرصه تفاوتی کرده یا خیر؟
ورود بنده به عرصه انتخابات و نهایت به شورای شهر با اشرافیت نسبی قبلی به مسائل و موضوعات شهر و شورا بوده است و در این مسیر مصمم هستم و ان شاا… بتوانم بار امانتی که مردم عزیز شهر بر روی دوش حقیر گذاشته اند بخوبی حفظ نمایم.

الهام نصیرزاده

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: