اول مهرماه آخرین مهلت تراکتورهای فاقد پلاک

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ حسن درندی معاون فنی جهاد کشاورزی بافق پیرامون گردآوری تراکتورها در روز یکشنبه هفته گذشته مقابل ساختمان جهاد کشاورزی گفت: در راستای هویت دارکردن و شناسنامه دار کردن تراکتورهای مستمر و فعال در منطقه،همچنین صدور و تحویل کارت سوخت درآینده جهت سهمیه سوخت تراکتورها، بحث شماره گذاری تراکتورها را داریم که از تعداد ۲۷۰ تراکتور فعال در شهرستان، حدود ۱۵۰ دستگاه تراکتور دارای پلاک و حدود ۱۲۰ دستگاه تراکتور فاقد پلاک هستند.
وی ادامه داد: به منظور پلاک دار کردن تراکتورهای باقی مانده از پلیس راهورو مرکز تحویل پلاک استان دعوت کردیم نسبت به پلاک گذاری و صدور سند اقدام شود.
درندی درپاسخ به این پرسش که “چرا اداره کشاورزی برای بازدید تراکتور به زمین های کشاورزی مراجعه نکرده”، افزود: با توجه به اینکه پلیس راهور یک روز بازدید در اختیار ما گذاشته و همچنین پراکندگی مزارع کشاورزی و روستاهای شهرستان این امکان وجود نداشت،بنابراین تصمیم گرفتیم در دو مرکز “سبزدشت” و دیگری جهاد کشاورزی بافق بازدید از تراکتورها صورت بگیرد.
وی در پاسخ به این پرسش که “آیا سهمیه گازوییل که به تراکتورداران تعلق می گیرد، کافی می باشد”، تصریح کرد:
سهمیه سوخت تراکتورها معمولا بر اساس سطح زیر کشت و میزان درجه مکانیزاسیون هر منطقه تخصیص داده می شود.با توجه به سطح زیر کشت باغ و مزارعی که وجود دارد وهمچنین تعداد دستگاه هایی موجود در منطقه، میزان سوختی که برای تراکتورها در نظرگرفتند، کافی است و اگر موردی باشد که تراکتوردار حجم کارش بالا باشد، سهمیه سوخت برای تراکتوردار بیشتر در نظر گرفته می شود.
معاون فنی جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که “میزان سهمیه سوخت چقدر است”، گفت:به ازای هر دستگاه تراکتور” ۴ سیلندر” ماهیانه ۵۰۰ لیتر و تراکتورهای” ۲ و ۳ سیلندر” ماهیانه ۳۰۰ لیتر سوخت تخصیص داده می شود.
وی در پاسخ به این پرسش” برخی از کشاورزان گلایمند هستند که با توجه به گرانی کار با تراکتور مقرون به صرفه نیست”، افزود:با توجه به اینکه هزینه های استهلاک، نگه داری تراکتور و… بالا است، به موازات همان هزینه کارکرد تراکتور نیز بالا می باشد.
درندی در پایان اظهار کرد: با توجه به مصوبه ای که از طرف شرکت فرآورده های نفتی و جهاد کشاورزی صورت گرفته است از اول مهرماه تراکتورهای فاقد پلاک، امکان اینکه در سامانه در خواست بدهند و سوخت بگیرند، وجود ندارد.به همین خاطر از کشاورزان می خواهیم که قبل از اینکه به مشکلی برخورد نمایند، در اسرع وقت تشکیل پرونده داده تا بحث پلاک گذاری انجام شود.

معصومه غلامرضاپور|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: