بخشداری مرکزی بافق در ۸ ماه گذشته

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ از او به عنوان جوان‌ترین بخشدار بافق یاد می‌‌شود، جوان ۳۲ ساله‌ای که طی این چندماه سوژه رسانه‌های مختلف شده است. شخصی که خود را فرزند روستا می‌داند و اکنون توانسته در جوانی به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان بافق منصوب شود.
“استاندار یزد” ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹در حکمی ” علیرضا خدابخشی موری آبادی” را به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی شهرستان بافق منصوب کرد.
“محمدعلی طالبی” استاندار یزد در بخشی از این حکم آورده است: انتظار می‌رود به منظور تحقق آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف و سیاست‌های دولت تدبیر و امید، تمامی مساعی خویش را برای ایفای وظایف مصوب، رشد و ارتقای بخش و جلب مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به عمل آورید.
“علیرضاخدابخشی” پیش از این دهیار روستای موری آباد سبزدشت و مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری‌ها بوده است.
در ادامه به فعالیت های وی در مدت ۸ ماه ورود وی به بخشداری می پردازیم.

دیدار بخشدار مرکزی با مدیرکل تقسمات کشوری

بخشدار بخش مرکزی در سفر خود به تهران طی دیدار با خانم دکتر احمدی رئیس تقسیمات کشوری پیرامون موضوع اخذ مجوزهای لازم جهت بخش مستقل برای دهستان سبزدشت و همچنین دهیاری خود کفا جهت روستاهای دارای شورای اسلامی و فاقد دهیاری بخش مرکزی بافق بحث و تبادل نظر نمود.
دیدار با معاون سیاسی وزیر کشور درمعیت نماینده مردم شهرستان در مجلس

خدابخشی بخشدار مرکزی بافق در معیت صباغیان نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری موضوع دوبخشی شدن شهرستان و ایجاد بخش مستقل سبزدشت با دکتر عرف معاون سیاسی وزیر کشور دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار ها درخصوص بخش سبزدشت واگذاری زمینهای روستای قطرم و شادکام مطرح شد:
– برای بخش سبزدشت طرح توجیهی آماده و به یزد ارسال شد تا بعد از بررسی به تهران ارسال شود.
– برای واگذاری زمینهای روستای قطرم و شادکام درخواست به محیط زیست کشور ارسال و مقرر شد در شورای عالی آن سازمان مورد بررسی قرار بگیرد.
با حضور وزیر صمت:
ساخت مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت بافق

اسفندماه ۹۹؛ با حضور رزم حسینی وزیر صمت و جمعی از مسئولان، ساخت مرکز جامع سلامت روستایی سبزدشت بافق آغاز شد.
این مجموعه با ۹۰۰ متر زیر بنا به همراه سه خانه پزشک با هزینه هفت میلیارد تومان به همت خیر بافقی احداث و تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

افتتاح معدن سرب و روی تاجکوه بافق

مجتمع معدنی سرب و روی تاجکوه بافق در استان یزد ، با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن کنسانتره سرب و روی با حضور وزیر صمت در اسفندماه ۹۹ افتتاح شد.
معدن سرب و روی تاجکوه بافق؛ با ذخیره ۱۶۹ هزار تن و تا بیش از دو میلیون تن قابلیت افزایش و با ارزش کل سرمایه گذاری هزار و ۲۵۰ میلیارد و با هزینه تامین زیر ساخت ۱۰۰ میلیارد ریال و هزینه تجهیز و راه اندازی معدن از سال ۹۴ تا کنون ۵۵۰ میلیارد ریال است.
ظرفیت ورودی کارخانه: ۱۳۰ هزار تن؛ که در این مجتمع ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار هستند.

اداره مخابرات:

اینترنت روستاهای قطرم
شادکام و باجگان

خردادماه ۱۴۰۰؛ آیین بهره برداری و اعلام رسمی پوشش ۱۰۰ درصدی سه روستای هدف گردشگری قطرم، شادکام و باجگان در شهرستان بافق به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی ارتباطات با حضور فرماندار بافق، بخشدار مرکزی و مسئولان استان و شهرستان به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای شادکام برگزار شد.
پروژه: توسط اداره کل فناوری اطلاعات استان یزد
ارتقا تکنولوژی سایت با اعتباری برای هر روستا بالغ بر ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال از محل اعتبارات توسعه ارتباط روستایی
اقدام شده: ارتقاء از نسل دوم به نسل سوم
اقدام کننده: اپراتور همراه اول
محل اقدام: روستاهای قطرم، شادکام و باجگان

اداره آب و فاضلاب شهرستان بافق

افتتاح آب آشامیدنی قطرم: ۱۷ کیلومتر خط انتقال و ساخت سه باب پمپاژ (ساخت مخزن ۵۰ متری) با احداث شبکه برق ۴۰۰متر؛ که کار بصورت ۱۰۰درصد انجام شده است.
مجتمع آبرسانی شیطور(سبزدشت): ۱۲کیلومتر خط انتقال آب، اصلاح و شبکه توزیع ۲کیلومتر حفر و تجهیز یک حلقه چاه یک مورد۳۵۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان

شرکت تعاونی دهیاری ها

پروژه جاده باقرآباد ( زیرسازی، آسفالت و بلوک گذاری):
۷۵۰ متر طول ۵،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان؛ حدود یکماه کار شروع شده و در صورت عدم مشکلات فنی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
پروژه جاده کوشک: ۲۲ کیلومتر کل کار با برآورد اولیه ۱۳۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰ میلیارد تومان
تعریف شده: عملیات نقشه برداری و پیاده سازی کل مسیر انجام شده_ بسترسازی ۵ کیلومتر اجرایی و عملیات لایه ی سازی تا ۵ کیلومتر در حال انجام است.

اداره بنیادمسکن و انقلاب اسلامی شهرستان بافق

از ابتدای سال گذشته تا ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۰ قطعه زمین در روستاهای بخش مرکزی از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بافق به متقاضیان واجد شرایط واگذاری شده است.
درهمین مدت در روستاهای هریسک، کوشک، بساب، دولت آباد مقدار تقریبی ۱۰ هکتار زمین تملک شده و در روستاهای باغدر، ندکوه، کرمانی، صادق آباد، حاجی آباد و مبارکه زمین جدید در دست تملک می باشد.
شرکت در جلسات کمیته عمران روستایی، شرکت در جلسه کمیسیون تغییر کاربری و استعلامات صدور پروانه ساختمانی، پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی، پرداخت تسهیلات حوادثی، اجرای پروژه های عمرانی در سطح روستاهای بخش مرکزی، نقشه برداری و صدور اسناد مالکیت در روستاهای بخش مرکزی از اعم همکاری بنیاد مسکن و بخشداری شهرستان می باشد.

شرکت گاز

عملیات اجرایی حفر کانال، لوله گذاری و نصب علمک در روستاهای دهستان کوشک

عملیات اجرایی: ۹۶۰۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان
تأمین کالا: ۱۲۰۰۰۰۰۰۰ تومان
هزینه مجوزها و آزادسازی مسیر:
مبلغ ۶۰۰۰۰۰۰۰ تومان
۲۲ کیلومتر شبکه گاز رسانی و ۱۸۰ عدد علمک نصب شده تقریبا برای ۳۰۰ خانوار در دو روستا که این هزینه طبق ردیف شده در سال ۹۸ می‌باشد؛ که اگر طبق روز حساب شود؛ حدود ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان کار انجام گرفته و کار بصورت صددرصد تا علمک گذاری انجام شده است.
مرحله اول: کوشک و سیدآباد طی یکماه آینده به اتمام می رسد.( حفرکانال و لوله گذاری در کوشک) حدود ۵۰ درصد کار شده است.
مرحله دوم: گزستان، دارستان، جوزی که درحال حاضر برنامه ای نیست و بعد از اتمام صد درصدی فاز اول شروع خواهد شد.
– مراسم افتتاح گاز دهستان کوشک …….علمک گذاری ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ انجام شده است.

اتمام عملیات زیرسازی
بخشی از جاده
بافق – سبزدشت

تیرماه ۱۴۰۰؛ زیرسازی ده کیلومتر از جاده بافق- سبزدشت در محور سیروس آباد پایان یافت.
این قطعه از سه راهی شهدای گمنام روستای دولت آباد آغاز شده و تا ده کیلومتر به طرف بافق ادامه دارد.
اعتبار: از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق اختصاص یافته و به همت شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی بافق انجام شده است.
احداث باند دوم محور بافق بهاباد از مسیر کوشک

این محور با همکاری معادن منطقه و اجرای شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی احداث می‌شود.

افتتاح نیروگاه خورشیدی ١٠ مگاواتی کوشک

پروژه احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک در راستای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی بلندمدت شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر برای احداث ۲۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر (خورشیدی، بادی، زیست‌توده و برقابی کوچک) در سطح کشور در افق ۱۴۰۴، در تابستان سال۱۴۰۰به مرحله بهره‌برداری۱۴۰۰ رسید.
نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک با توجه به شرایط ایده‌آل آب و هوایی منطقه کوشک در شهرستان بافق استان یزد تعریف و به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر بر این اساس نیروگاه خورشیدی در بازه زمانی ۷ ماه و با هدف اتصال به شبکه نیروگاه پیش از پایان خردادماه سال ۱۴۰۰ اجرا شده و با نصب ۲۶۴۵۴ پنل خورشیدی ۳۸۵ واتی تولید شرکت Longi چین به‌عنوان معتبرترین شرکت تولیدکننده پنل‌های خورشیدی در سطح جهان و ۸۵ اینورتر ۱۱۰ کیلوواتی ساخت شرکت SMA آلمان به‌عنوان معتبرترین شرکت تولیدکننده اینورترهای خورشیدی قادر به تزریق سالانه بیش از ۱۹میلیون کیلووات ساعت انرژی به شبکه برق سراسری کشور خواهد بود.
راه‌اندازی این پروژه به‌عنوان اولین نیروگاه مگاواتی خورشیدی در سطح شهرستان بافق، به‌صورت سالانه در مصرف گاز طبیعی به میزان ۴میلیون مترمکعب و هدر رفت آب مصرفی نیروگاه‌ها به میزان ۵میلیون لیتر صرفه‌جویی شده و علاوه بر این به میزان ۵/ ۳ میلیون کیلوگرم از تولید گازهای آلاینده در سطح کشور جلوگیری می‌شود.

 

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل