جهانگردی با شتر در ایران رضایت مرا به دنبال نداشت

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ “محمدامیری رودان” جهانگرد ، دارای دکتری جهانگرد وفعال محیط زیست در گفتگوی ویژه با افق کویرگفت: نزدیک به سه دهه است به شیوه های مختلف در سراسر دنیا با استفاده از موتور و دوچرخه به جهانگردی مشغول هستم که در ابتدا هدفم جهانگردی با معرفی گردشگری ایران و خلیج فارس بود.
فعال محیط زیست ادامه داد: اردیبهشت ماه سال ۹۷ بود که تصمیم گرفتم تغییراتی در اهدافم به وجود بیاورم با توجه به اینکه متوجه شدم شتر دوکوهانه در عرض انقراض است.
محمد امیری رودان گفت: بنابراین با توجه به هدفی که در نظر گرفته بودم، گردشگری شتر را ابتدا از بندر سیریک شروع کرده به سمت شمال ایران حرکت کردم، سپس وارد کشور آذربایجان و ارمنستان شدم.
وی افزود: زمانی که بنده به عنوان جهانگرد با شتر وارد کشور ارمنستان شدم، با توجه به اینکه در این کشور شتر وجود خارجی ندارد. عکس مرا همراه با شتر سر تیتر همه خبرها قرار گرفت که تبلیغات خوبی برای شتر در کشور آذربایجان و ارمنستان صورت گرفت. که با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که پیش آمد به ایران برگشتم.
امیری رودان ادامه داد: همان گونه که انتظار داشتم این جهانگرد انعکاس وسیعی در کشورهای آذربایجان و ارمنستان داشت؛ ولی جهانگردی شتر در ایران رضایت مرا به دنبال نداشت و خیلی ضعیف عمل شد.
ایری رودان تصریح کرد: اگر بخواهیم در جامعه ما، فرهنگ شتر دوستی رواج پیدا کند، تبلیغات در مورد این حیوان باید در سطح جهانی ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه اراده وزارت و موسسه تحقیقات شتر در ادامه این سفر است که امیدوارم بتوانم نوروز امسال ادامه مسیر دهم.
وی در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش در شهرستان بافق گفت: بهترین خبری که در این همایش شنیدم این است که در سال ۱۴۰۳ همایش دیگری در این شهرستان برگزار خواهد شد که مجدد می توانم به این شهرستان برگردم.

معصومه غلامرضاپور- الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: