شناسایی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته های ده گانه قرآنی

به گزارش هفته نامه افق کویر، برای آشنایی با دارالقرآن الکریم امام خمینی (ره) مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق و برنامه ها و عملکردهای آن با “حاج اصغر رنجبر” مدیر این مؤسسه انجام شده است که در ادامه می خوانید:

افق کویر: دارالقرآن از چه زمانی و باچه برنامه هایی کار خود را آغاز کرد؟
دارالقرآن امام خمینی (ره) در سال ۱۳۷۸ تاسیس و با رویکرد آموزش های قرآنی برای دانش آموزان دختر و پسر کار خود را آغاز نمود.

افق کویر: در مقایسه با سال های گذشته فعالیت های دارالقرآن را چگونه ارزیابی می کنید؟
در سال های اخیر با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر گسترش فعالیت های قرآنی و تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم ، دارالقرآن امام خمینی (ره) با استفاده از ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش و حضور قریب به ۱۲ هزار دانش آموز در شهرستان ، با برنامه ریزی منسجم و بکارگیری نیروهای توانمند قرآنی، توانسته در جذب دانش آموزان گام های موثری را بردارد.

افق کویر: در مورد برگزاری دوره مسابقات قرآنی چه صحبتی دارید؟
مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان ، بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان می باشد. که دانش آموزان عزیز در ده رشته : ترتیل خوانی ، قرائت ، حفظ ، احکام، انشاء نماز ، اذان ، مداحی ، تفسیر قرآن ، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و فرهنگیان گرامی در چهار رشته: قرائت، حفظ ۱۰ جزء و کل، الگوی برتر تدریس احکام نماز و نهج البلاغه با هم به رقابت می پردازند.

افق کویر: برنامه های آینده دارالقرآن چیست؟
یکی از مهمترین برنامه های دارالقرآن امام خمینی (ره) فراگیرکردن فعالیت های قرآنی در سطح مدارس شهرستان است تا همه دانش آموزان از برنامه های قرآنی استفاده ببرند و همچنین شناسایی و استعدادیابی دانش آموزان در رشته های ده گانه قرآنی محقق شود.

افق کویر: تاثیر قرآن را بر دانش آموزان چگونه می بینید و میزان سواد قرآنی در سطح مدارس چگونه است؟
قرآن همواره برای دلهای پاک دانش آموزان ما پیام های اثربخش داشته و خواهد داشت. و دانش آموزانی که با قرآن در ارتباط هستند توانسته اند موفقیت های گوناگونی را در زندگی فردی و اجتماعی خود به دست آوردند. بعنوان چند نفر از دانش آموزان برتر مسابقات قرآنی سال گذشته توانستند رتبه های زیر هزار کنکور را هم کسب نمایند.
در رابطه با سواد قرآنی همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند : کار برای قرآن تمام شدنی نیست؛ خیلی باید تلاش کرد. و ما باید در کنار تلاش ها و زحمات معلمان ارجمند و مربیان و مدیران گرانقدر با تلاشی مضاعف فعالیت های قرآنی را به پیش ببریم.

افق کویر: استقبال دانش آموزان را در طی سالهای گذشته و اکنون چگونه بررسی می کنید؟
بحمدا… دانش آموزان همیشه از فعالیت های قرآنی در شهرستان استقبال خوب و چشمگیری داشته اند. در تابستان ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰۰ دانش آموز با رعایت پروتکل های بهداشتی در دو نوبت صبح و عصر در ۳۲ کلاس متنوع و با حضور ۲۲ مربی به آموزش قرآن و فعالیت های فوق برنامه پرداختند.
هم اکنون نیز نزدیک به ۱۵۰ قرآن آموز در نوبت صبح در حال فراگیری قرآن می باشند و کلاس های نوبت عصر نیز در رشته های : مداحی ، حفظ و تثبیت قرآن کریم ، قرائت و ترتیل خوانی ، صوت و لحن ، تجوید ، اذان و نهج البلاغه و آمادگی مسابقات قرآن ، عترت و نماز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ دایر است. که دانش آموزان علاقمند می توانند برای ثبت نام و حضور در کلاس ها با شماره ۰۳۵۳۲۴۳۱۹۴۰ تماس حاصل نمایند.
در پایان از شما و مخاطبان گرامی که حوصله به خرج دادید تشکر و قدردانی می نمایم.

الهام نصیرزاده|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شهروندان مراقب پیشنهادهای اغوا كننده کلاهبرداران اینترنتی باشید

در حال حاضر شرکت هایی با وجود گرانی