در دیدار مهندس حمیدیان با توانیابان شهرستان بافق تاکید شد: ضرورت ایجاد فرصت های آموزشی و توانمند سازی ویژه برای پیشرفت توانیابان

در دیدار مهندس حمیدیان با توانیابان شهرستان بافق تاکید شد:
ضرورت ایجاد فرصت های آموزشی و توانمند سازی ویژه برای پیشرفت توانیابان

مهندس مجتبی حمیدیان ، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) به همراه جمعی از مدیران ارشد شرکت مهمان جامعه توانیابان بافق شد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت؛ حمیدیان با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) به بانوان فعال در حوزه توانیابان و خداقوت به تلاشگران مرکز جامعه معلولین، با بیان اینکه بسیاری از ما زندگی معمولی کنونی را سخت می دانیم و در این شرایط داشتن بیماری یا فرد معلول مشکلات را مضاعف می کند، گفت: مهمترین وظیفه ما شاید آن باشد که گاهی با خدا معامله کنیم. بیماری کرونا به ما ثابت کرد که شاید فرصتی برای یک روز دیگر زندگی و بودن در این دنیا نداشته باشیم.
وی خدمت به اقشار توانیاب را سبب گشایش درب های رحمت خدا دانست و گفت: کمک به چنین اقشاری نه وظیفه و نه خدمت است بلکه معامله ای است که اگر معنای آن را فهمیدیم برکت و رحمت خداوند شامل زندگیمان می شود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی مسئله مدیریت افراد در جامعه امروز را چالش جدی عنوان کرد و اظهار داشت: اکنون فردی که مشکلات جسمانی ندارد در جامعه با چالش‌هایی برای اشتغال، ازدواج، مسکن و… مواجه است و حالا در نظر بگیرید شخص مشکلی در حوزه جسمانی هم داشته باشد ، سختی ها مضاعف می شود. در این بین اما فرصتی وجود دارد ، فردی که سالم است امکان دارد این فوریت و قدردانی را حس نکند.
عضو هییت مدیره صندوق پژوهش و فناوری کریمه ادامه داد: اگر اعتماد به نفس را در توانیابان تقویت کنیم و زمینه‌سازی لازم انجام شود فرصت متفاوتی را برای این قشر عزیز ایجاد کرده ایم زیرا فوریت تحول را این افراد درک کرده اند اما فرد سالم زمان خود را به روزمرگی می گذراند و امکان دارد پس از مدتی حتی از دیگر افراد عقب بماند.
حمیدیان در حوزه جامعه معلولین یا جوامع خاص با اشاره به چند مجموعه تولیدی ایجاد شده،بیان کرد: بخشی از تولید را بین زندانیان بردیم و فضای اشتغال ایجاد کردیم. این بازارهای خاص فرصت است و اگر برنامه ریزی صحیحی با جامعه معلولین انجام گیرد می توان کسب و کارهایی را راه اندازی کرد که شاید بسیاری از افراد نمی توانستند.
وی موضوع مهم را عدم استفاده از ظرفیت های ارتباطی عنوان کرد و گفت: در بسیاری از مجموعه های روستایی و شهری زمانی که موضوع اشتغال مطرح می شود، بسیاری از ظرفیت های اشتغال مانند بازاریابی و شناسایی بازارهای منطقه انجام نگرفته و مشکل اصلی عدم آموزش مهارت ها است، باید این موضوع پیگیری شود و فرصت های برابر و حتی بیشتر را برای جوامع خاص بیاوریم تا گردش نخبگانی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی توانمندی سازی و خودکفایی قشر معلول را یکی از سیاست های جدی این مجموعه عنوان کرد که باید پیگیری شود و افزود: مدل های حمایتی باید به تدریج جایگزین شود و به نقطه ای رسید تا یک معلول فردی همانند خود را حمایت کند.
ابولفضل شاهپورزاده رئیس جامعه معلولین شهرستان بافق نیز در ابتدای این برنامه تعداد معلولین شناسایی شده در بافق را بیش از ۹۸۲ نفر بیان کرد و گفت: برآورد ما ۱۵۰۰ تا ۲ هزار نفر معلول در شهرستان می باشد، زیرا بسیاری از معلولین تصور می کنند وظیفه بهزیستی تنها حمایت مالی است که سبب می شود تا به این سمت نیایند و مسئولیت مهم آن یعنی پیش گیری و توانمندی مغفول بماند.
وی افزود: از مجموع ۹۸۲ نفر معلول ۴۶۵ معمول تحت حمایت جامعه معلولین هستند. همچنین رنجبر رئیس شورای اسلامی شهر نیز به توجه و حمایت از معلولان و مراکز نگهداری از آنان تاکید کرد و اظهار کرد: اگر ما فرزند معلولی می داشتیم آن زمان دردها و نگرانی های خانواده های معلولین را درک می کردیم. باید دولت این افراد و خانواده ها را تحت پوشش و حمایت قرار دهد اما متاسفانه این حمایت ها به شکل مناسب انجام نمی شود.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: