مادرحلالم کن

خبرنگار هفته نامه افق کویر به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر با طرح این پرسش در فضای مجازی “به عنوان فرزند تا به امروز حق مادر خود را ادا کردید؟” و “بهترین هدیه ای که می توانید به مادر خود به پاس زحماتش تقدیم وی کنید، چیست؟” با بازخوردهای متفاوتی روبرو شد که در ادامه بخشی از پاسخ های دریافتی را می خوانید:

بسیار بعید است کسی بتواند حق مادر را ادا کند

مریم از قم  با سخنی از پیامبر اکرم (ص)  حق مادر این گونه بیان کرد و گفت:شخصی از حضرت رسول اکرم (ص) پرسید: «حق مادر بر عهده فرزند چیست؟» پیامبر گرامی اسلام (ص) یک تعبیر تکان‌دهنده، خوشحال‌کننده و حتی ترساننده برای این مسئله به کار ‌برد:

«هیهات، هیهات، بسیار بعید است کسی بتواند این حق را ادا کند. اگر به اندازه ریگ‌های بیابان و قطرات باران عمر کنید و تمام این مدت را در مقابلش بایستید (کنایه از اینکه آماده به خدمتش باشید)، این به اندازه یک روز که مادرت تو را در شکمش حمل می‌کرده، نیست.»

طول عمر بابرکت مادر وعاقبت بخیر شدن وی

فروزان از کرمان اظهارکرد: ۳۷ سال سن دارم و مادرم اکنون ۷۰ ساله می باشد، حق مادر فقط بهشت است ومن نمیتوانم حق مادرم را ادا کنم و به مادرم نیز گفتم.وی ادامه داد:  باور کنید روزی چند بار با وی تماس تلفنی دارم وبهترین هدیه ام معنوی می باشد.فرزوان افزود: احترامی که به مادر دارم، زبانزد خانواده است؛ اگر کسی مادر را ناراحت کند؛ حتماً با وی برخورد می کنم و  دعایم سرسجاده نماز طول عمر بابرکت وعاقبت بخیر شدن وی است.

کاش قدرش را بیشتر می دانستم

در ادامه فردی که ساکن قم بود، گفت: متاسفانه مدتی است که مادرم بر اثر بیماری فوت کرده است. وی افزود: مادرم به مدت ۱۰ سال وی زمین گیر بود،وی را به خانه خود آوردم و فقط من از اوپرستاری می کردم

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی اوقات خسته که  می شدم، به وی بداخلاقی می کردم؛ ولی الان خیلی پشیمانم کاش قدرش را بیشتر می دانستم.

حرمت مادر را نگه داشتن در موقع پیری

در ادامه خانم “عبدالهی ۳۶  ساله” گفت: حق مادر را ادا کردم. وی ادامه داد: بهترین هدیه احترام گذاشتن به مادرو حرمت مادر را نگه داشتن در موقع پیری است.

مادرحلالم کن

سمیه شاهی ۳۸ ساله از شهرستان بافق با بیان اینکه  تااخرعمر نمیتوانم حق مادر را ادا کرد اذاعن داشت: حق مادر بالاتر از هدیه ای که ما برایش می خریم.  وی ادامه داد: مافقط دلش  را شاد می کنیم؛ولی عمر از دست رفته اش که برایمان گذاشته هرگز برنمی گردد. شاهی افزود: فقط می توانم بگویم  مادر حلالم کن.

بوسیدن دست مادر

معصومه  ۵۰ ساله از بافق در حالی که از فوت مادر بسیار ناراحت بود گفت:حرمت مادر در زمان حیات  بوسیدن دست وی  واگرفوت کردند رفتن  به سرمزار مادر می باشد.

دعا برای مادر سلامتی مادر

اعظم از شهردهدشت- استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که حق مادر چیزی نیست که بتوان آن را ادا کرد تصریح کرد: بهترین هدیه  دعا برای مادر سلامتی مادر در این دنیا و شفاعت از حضرت فاطمه(س) برای آخرت مادر می باشد.

یاد و عشق وی همیشه در قلبم جاودانه می ماند

فاطمه از تهران گفت: مادر خوبم را چند سال است که فوت کرده است و یاد و عشق وی همیشه  در  قلبم جاودانه می ماند.

 

مادر تا زنده بود از من خیلی راضی بود

فاطمه از شیراز با بیان اینکه با هیچ کاری حق مادر ادا نمی شود،عنوان کرد: من نمیدانم برای مادرم فرزند خوبی بودم یا نه؟

وی افزود:مادرم سال گذشته  بر اثر بیماری فوت کرد؛ ولی تا زنده بود از من خیلی راضی بود.

فاطمه ادامه داد: در الان حاضر تنها کاری که از دستم بر می آید این است که تا می توانم برای شادی روح مادر دعا کنم و هر کاری از دستم بر می آید،انجام بدهم. وی افزود: انشاالله خدا همه اموات را با اهلبیت محشور کند.

هنوز بهترین هدیه که بتواند زحمات مادرم راجبران کند،نتوانسته ام تهیه کنم

فردی از شیراز بیان کرد:به عنوان فرزند نتوانسته ام حق مادرم راادا کنم و هنوز بهترین هدیه که بتواند زحمات مادرم راجبران کند،نتوانسته ام تهیه کنم.وی ادامه د اد: آن قدر مقام مادر والا است، هرچه فکرمی کنم کاری برای وی انجام نداده ام.وی افزود:هرکاری انجام دهیم، نمی توانی گوشه ای اززحمات مادرراجبران کنیم  که با زحمت فراوان ما را در روستا بدون داشتن هیچ گونه امکاناتی بزرگ کردند.

به مناسبت روز مادر می خواهم گوشواره بخرم

سارا از یاسوج عنوان کرد:در حق مادرم خوب نبودم و معمولاً در روز مادر برایش هدیه می خرم. وی افزود:امسال نیز می خواهم به مناسبت روز مادر  می خواهم گوشواره بخرم.

مهدی یاورباشیم و فرزندصالحی برای مادرمان باشیم

معصومه ملکی ۳۳ ساله  اززنجان گفت: با این که تمام تلاش خود را انجام می دهم؛ ولی با این حال نمیتوانم حتی کوچکترین زحمات وی را جبران کنم.

وی ادامه داد: نظر من جدای هدایای مادی، همین که مهدی یاورباشیم و فرزندصالحی برای مادرمان باشیم، خیر دنیا وآخرت نصیب والدین می شود که  شاید بخشی از زحمات آنها جبران شود.

وی افزود:به شخصه دعا را بسیار دوست  دارم که وقتی کاری برای کسی انجام می دهیم، در جواب می گوید: خدا پدرو مادرت را بیامرزد.

دوست دارم بهترین هدیه ام حج تمتع باشد

فرزانه از تهران بیان کرد: تلاش کردم که محبت مادرم را جبران کنم. وی افزود:دوست دارم خدا کمکم کند تا بهترین هدیه ام به والدین اعزام آنها به حج تمتع باشد .

هر چه سن انسان بالاتر می رود وابستگی اش به پدر و مادر بیشتر از گذشته می شود

فاطمه  از مشهد با بیان اینکه مادر عشق است و سر تاسر وجودش محبت به فرزند گفت: خوشا به سعادت افرادی که مادرانشان زنده هستند و می‌توانندعشق و ارادت شان را به مادر که واسطه فیض الهی هست ابراز کنند.

وی ادامه داد: من لحظه به لحظه با پدر و مادرم زندگی می کنم و روزی چندین مرتبه به یاد وی برایش قرآن، صدقه برای سلامتی آقا امام زمان عج، سجد شکر، صلوات و… به جا می آورم

وی افزود: متأسفانه مادرم در سال ۱۳۷۵ ، یعنی ۲۵ سال پیش از دست دادم و با توجه به اینکه تک دختر بودم خیلی دردناک  بود و ایام بسیار سخت و غمگینی برایم بود.

وی ادامه داد: احساس می کنم هر چه سن انسان بالاتر می رود وابستگی اش به پدر و مادر بیشتر از گذشته می شود.

فاطمه افزود: خدا همه مادران آسمانی را در این ایام مبارک ولادت بانوی دو عالم “فاطمه زهرا سلام الله علیها” که نقطه پرگار دو جهان  هستند ببخشد و مورد رحمت و مغفرت قرار بدهد.

وی ادامه داد: از خداوند می خواهم عیدی همه ما را علاوه بر فرج و ظهور فرزند عزیز بی بی جانم خانم فاطمه زهرا “س ” همنشینی مادران آسمانی با  وجود مبارک ایشان قرار دهد و روح و بشارتی از این اتفاق مبارک  به فرزندانشان در این عالم خاکی برسد که بهترین عیدی می باشد.

خردادماه امسال مادرم  را از دست دادم.

رضوان از اصفهان عنوان کرد: حق مادر را از نظر من نمی توان بجا آورد؛ چون مادر با تمام وجود از جسم و جان وروح وروان خودش تا آخرین لحظه عمر بی هیچ توقع وچشمداشتی برای فرزندانش مایه می گذارد. وی ادامه داد: متاسفانه خردادماه امسال مادرم  را از دست دادم.

رضوان افزود:بهترین هدیه برای مادر در زمان حیات “خدمت”،”توجه”، “محبت واحترام” می باشد واگر هم به رحمت خدا رفته بودند، “خیرات” ،”صدقات” ،”دعا “و”قرآن” می باشد.

با تمام عشق و علاقه از مادر نگهداری می کنم

نرگس از یاسوج بیان کرد:مادرم سکته کرده  است، خودم تا آخر عمر با تمام عشق و علاقه از وی نگهداری می کنم.

 فکرنکنم هیچ وقت بتوانم حق مادر را ادا کنم

زهرا از نوق رفسنجان گفت:فکر نکنم هیچ وقت بتوانم حق مادر را ادا کنم و اگر تمام دنیا را هم به مادرم بدهم باز هم جبران زحماتش نمی شود.

بوسه بر دست مادر

فردی از اردبیل بیان کرد:حق پدرومادر رابه هیچ وجه نمی توان اداکرد، مخصوصا مادررا.وی افزود: تنهاکاری که ازدستم برمی آید بوسه بردست وپای پدرومادرم هست. وی ادامه داد: متأسفانه به خاطر بُعد مسافت، سالی یک بار بیشتر نمی توانم آنها را دیدار نمایم.وی ادامه داد:خیلی دوست دارم همان راه تربیتی واهدافی  که والدین برایم در نظر گرفتند و زحماتی که متحمل شدند انجام دهم؛ ولی کمترموفق شدم.وی افزود: سعی می کنم باحفظ نحابت واصالتم اگرجبران زحمتهایشان  را ادا نکردم، حدااقل ناراحتشان هم  نکنم.

مادرم باعث افتخارم هست

فاطمه از شهرستان بافق گفت:به عنوان فرزند امید وارم تا الان مادرم ازمن راضی باشد، خوشحالم که در کنار همچون مادری بزرگ شدم  ومادرم باعث افتخارم هست، به دستاش بوسه میزنم واز زحماتش تشکر می کنم.‌

وی ادامه داد: بهترین هدیه به مادرم احترام و اینکه در روزهای سخت در کنارش باشم. وی افزود: همیشه برای سلامتی مادر دعا  می کنم که خداوند عمر باعزت و طولانی به وی عطا کند. فاطمه افزود: هیچ کس مثل مادر نمی شود؛اگر درخانه مادر نباشد هیچ کس در خانه نیست.وی در پایان ضمن تبریک به مناسبت روز مادر گفت: امیدوارم خداوند همه مادرها را حفظ کند.

معصومه غلامرضاپور

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل