مدیرکل راه آهن یزد خبر داد: جذب و حمل ۱۵۰ هزار تن محموله گندله از معدن چغارت بافق

‍ مدیرکل راه آهن یزد خبر داد:
جذب و حمل ۱۵۰ هزار تن محموله گندله از معدن چغارت بافق

در راستای حمایت از صنایع داخلی کشور و کاهش هزینه های حمل و نقل، بارگیری ۱۵۰ هزارتن محموله گندله سنگ آهن از معدن چغارت به مقصد صنایع فولاد مرکز و جنوب کشور از نیمه ی بهمن ماه در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت.

به گزارش افق کویر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، مهندس رحمت رحمت نژاد گفت: در راستای جذب بارهای ریل پسند، کاهش هزینه های حمل و حمایت از صنایع داخلی کشور، جذب ۱۵۰ هزار تن محموله گندله سنگ آهن از مبدا معدن سنگ آهن مرکزی ایران (چغارت) به مقاصد فولاد کاوه و فولاد صبای هرمزگان در دستور کار راه آهن یزد قرار گرفت که عملیات حمل آن از نیمه ی بهمن ماه آغاز گردیده است.
وی خاطر نشان کرد؛ طبق رایزنی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته با شرکتهای حمل و نقل ریلی، تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن لبه بلند در چرخه ی بارگیری قرار گرفته است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، به صورت روزانه بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ تن محموله ی مذکور به مقصد ناحیه هرمزگان حمل شود.
لازم به ذکر می باشد، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن دانه بندی کشور طی ۴۰ سال گذشته است و از سال ۱۳۵۰، عملیات استخراج سنگ آهن در معدن چغارت  آغاز گردیده  و تاکنون سنگ آهن مورد نیاز کارخانه ذوب آهن اصفهان و صنایع فولادسازی کشور را تامین نموده و از سال ۱۳۸۰ نیز، به جمع صادرکنندگان سنگ آهن پیوسته است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: