فرایند تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز طول می کشد

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ نشست خبری دو تن از اعضای شورای شهر و شهردار بافق با ارباب جرائد، اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان بافق در محل سالن کنفرانس شهرداری بافق برگزار شد.
سید علی نوروز زاده شهردار بافق در پاسخ به پرسش خبرنگار هفته نامه افق کویر در خصوص ساخت و سازهایی سبک که در پشت بام برخی منازل و مغازه ها انجام می گیردو بعضاً برخی از این ساخت و سازها بر اساس آیین نامه فنی و مهندسی کار درستی نیست، چه راهکاریی اندیشیده است، گفت: در مورد ساخت و سازهای سبک پشت بام ها، این گونه ساخت و سازها و یا هر گونه تخلفی که بر اساس آیین نامه ها،طرح تفضیلی و بخش نامه ها باشد به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع می شود.
نوروز زاده ادامه داد: با توجه به اینکه مالکین حق اعتراض دارند، در صورتی که رای تخریب صادر شود ، قاعدتاً این فرایند قدری طولانی می شود.
وی تصریح کرد: تا کنون موارد متعددی بوده که توسط مالک یا توسط شهرداری ساخت و سازهایی که خارج از ضوابط و استانداردبوده، جمع آوری شده است.
نوروززاده در مورد شکایت خاصی که به شهرداری اطلاع داده شده بود، گفت: رای تخریب ملک مورد نظر صادر شده است که مالک به کمیسیون تجدید نظر اعتراض کرده است.
وی ادامه داد: در صورتی که کمیسیون تجدید نظر نیز رای دهد، مالک می تواند به دیوان عدالت اداری اعتراض کند.
شهرداربافق افزود: به هر حال رای قطعی زمانی صادر می شود که دیوان هم صحه بگذارد و این فرآیند مدت زمان آن طولانی است که در هر صورت ما تابع قانون هستیم.
نورروز زاده در پاسخ به این پرسش که با توجه به شلوغ بودن و ازدحام ترافیک اهالی خیابان چهارده معصوم(ع) در زمینه پارکینگ خودرو با مشکل روبرو هستند، گفت: جنب پارک چهارده معصوم(ع)، پارکینگ به مساحت ۶۰۰ متر مربع احداث شده است.
وی ادامه داد: در طرح تفضیلی پارکینگ دیگری برای خیابان چهارده معصوم(ع) پیش بینی نشده است که انشاا… بعد از این که طرح جامع ابلاغ شد در تهیه طرح تفضیلی حتماً این مورد یکی از موارد با اهمیت و ضروری می باشد.
نوروز زاده در پایان تصریح کرد: نه تنها در محله چهارده معصوم(ع) بلکه در محله های دیگر که شهرداری توانسته تملک کند، بحث پارکینگ یکی از اولویت ها می باشد.

محمد حسین تشکری|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: