جلوه گری آبشار بافق برای گردشگران

 

به گزارش هفته نامه افق کویر، خبرنگاران این نشریه در ایام تعطیلات نوروزی با حضور در تفرجگاه آبشار بافق با تعدادی از مهمانان نورزوی به گفتگو پرداختند و دیدگاه آنان را درباره برنامه های اجرا شده توسط شهرداری بافق را جویا شدند.

باور نمی کردم شهرستان بافق بوستانی به این زیبایی داشته باشد
خانم “ولی زاده” در حالی که مشغول پخت غذا بود گفت: از شهرستان نوق برای تفریح به بوستان آبشار بافق آمده ایم و اولین بار است که از این مکان زیبا بازدید می کنم.
وی افزود: بوستان آبشار دارای امکانات مناسبی بوده و باور نمی کردم شهرستان بافق بوستانی به این زیبایی داشته باشد.
مردی که تمایل به معرفی خود نداشت؛ اظهار کرد: از رفسنجان به این محل آمده ام، قبلاً برای کار کشاورزی و درختان پسته به بافق می آمدم و از فاصله دور تفرجگاه آبشار را می دیدم؛ واقعاً مجموعه زیبا و مفرحی است.
نسبت به سالهای گذشته وضعیت بوستان بهتر شده است
“زینب یوسفی”یکی دیگر از مسافرین نوروزی که از شهر رفسنجان به بافق سفر کرده بود گفت: هر ساله برای تفریح به مجموعه آبشار می آییم، نسبت به سالهای گذشته وضعیت بوستان بهتر شده و من همراه با خانواده در قالب یک گروه ۲۵ نفری به تفرجگاه آبشار آمده ایم.

مکان گردشگری عالی

“زینب صنعت گر” یکی دیگر از مهمانان نوروزی گفت: قبلاً نیز به تفرجگاه آبشار آمده، امکانات آن نسبت به سالهای گذشته فرقی نکرده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجموعه آبشار، مکان گردشگری عالی است، من و خانواده ام اینجا را انتخاب کردیم.
“مریم ابراهیمی” ساکن شهر بافق با بیان اینکه در گروه ۶ نفری به این فضا آمده تا از محیط تمیز تفرجگاه استفاده کند؛ گفت: نسبت به سالهای گذشته بوستان پیشرفت کرده است؛ ولی اگر وسایل بازی بوستان صبح ها به بازدید کنندگان خدمات ارایه می کردند، خیلی بهتر بود؛ چراکه برخی از خانواده ها نمی توانند عصر فرزندان خود را به این تفرجگاه بیاورند.

آمدن به بوستان به سفارش بستگان

“محمدرضا مصطفی زاده” دبیر بازنشسته از یزد گفت: اولین بار هست که از بوستان آبشار دیدن می کنم.
وی افزود: به سفارش اقوام و بستگان بافقی برای دیدن این تفرجگاه آمدم؛ مجموعه ایی زیبا و دلنشینی است.
فرد دیگری که تمایل به معرفی خود نداشت؛ گفت: دومین روز است که در شهرستان بافق هستیم. از مجموعه تفرجگاه آبشار، پارک آهنهشر،امامزاده عبدا…(ع) و.. دیدن کردیم؛ واقعا در طول این دو روز به خانواده ما خوش گذشت.
استقبال از پارک نسبت به سالهای گذشته بی سابقه بوده است

“نجف زاده ” ناظر مجموعه پارک آبشار بافق با بیان اینکه استقبال از مجموع پارک آبشار نسبت به سالهای گذشته بی سابقه بوده است اظهار کرد: اغلب افرادی که در این مدت وارد بوستان شدند بیشتر از استان کرمان و شهرستان های اطراف مثل سیریز، نوق، رفسنجان و… بودند، همچنین از استان‌های تهران، شهرهای شمالی کشور، مشهد و.. نیز ازاین محل دیدن کرده اند.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مساعد شدن شرایط کرونایی در کشور آیا برای تابستان نیز برنامه ای دارید یا خیر؟ تصریح کرد: بله! ان شاا… در تابستان نیز جشنواره تابستانی برگزار خواهد شد.
شایان ذکراست با توجه به اینکه گروه خبری هفته نامه افق کویر صبح به بوستان آبشار مراجعه کرده بود، تعداد افراد مراجعه کننده، قابل توجه بود. غرفه های پایین دست بوستان، صبح هنگام بسته بود، درختان تفرجگاه نسبت به سالهای گذشته بزرگتر و زیباترشده بود و برای گردشگران فضای خنک و دلنشینی را فراهم می کرد. کمی آن طرف ترصدای ساز و دُهل ایل بختیاری به گوش می رسید که محیط پارک را شاد و مفرح می ساخت. تفرجگاه آبشار در روزهای ابتدایی بهار برای بازدید کنندگان از شهر کویری بافق؛ مانند باغی زیبا در دل کوه، جلوه گری خاص خود را دارد.
گفتنی است در ایام تعطیلات نوروزی با نزدیک شدن به غروب آفتاب بر جمعیت پارک افزوده می شد به گونه ای که نگهبانان با اشاره دست خودروها را به سمت پارکینگ های انتهایی پارک هدایت می‌کردند.

معصومه غلامرضاپور-اکرم عباسی|

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: