بلاتکلیفی محور بافق بهاباد از مسیر کوشک /قول‌هایی که آب برد

در حالیکه از سال ۱۳۹۶ کلنگ زنی محور بافق بهاباد از مسیر کوشک انجام شده، اما همچنان در پیچ و خم قول‌های مسئولان مانده است.

محمدعلی صمیمی فرماندار بافق گفت: محور بافق کوشک بهاباد، مسیری پر از تردد‌های عمومی، کامیون‌های حمل سنگ معادن و حوادث جاده‌ای است.

او افزود: مطالعات دوبانده کردن این مسیر در سال ۹۶ شروع و در پایان سال ۹۷ نیز عملیات ساخت قطعه اول باند دوم آن با حضور استاندار وقت آغاز شد.

صمیمی گفت: مقرر شد احداث حدود ۲۰ کیلومتر از بافق تا سه راهی سه چاهون بافق توسط شرکت سنگ آهن مرکزی بافق و از سمت بهاباد تا روستای پرک نیز، توسط شهرستان بهاباد انجام شود.

او بیان کرد: در ادامه این مسیر، از سه چاهون بافق تا روستای کوشک، کار دوبانده شدن جاده در سال ۱۳۹۹ با نظر مشاوران و کارشناسان آغاز شد.

صمیمی ادامه داد: حدود ۱۵ میلیارد تومان برای زیرسازی ۲۰ کیلومتر آن، از محل مسئولیت اجتماعی معدن کوشک با پیمانکاری شرکت تعاونی دهیاری‌های بافق هزینه شد.

او تصریح کرد: متاسفانه به علت طولانی شدن روند کار، با سیل تابستان امسال بخشی از آن تخریب شد که با پیگیری‌های انجام شده، معادن منطقه متهعد شدند این مسیر را احداث کنند.

اهالی روستای کوشک هم از این روند کند احداث جاده گلایه دارند و می‌گویند: نه تنها جاده‌ای احداث نشده بلکه مسیری جایگزین از سمت روستای پرک بهاباد که جاده‌ای معدنی است در حال انجام است.

آنان گفتند: چرا مسیری که با نظر کارشناسان به صرفه‌تر اعلام شده، باید تعطیل شود درحالیکه قرار بود مسئولان مسیر جاده معدن سه چاهون را در دستور کار قرار دهند.

اهالی منطقه می‌گفتند: اگر قرار بود مسیری غیر این محور جایگزین باشد، چرا این هزینه‌ها برای زیر سازی انجام شد و درحال حاضر بلاتکلیف مانده است.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: