“پیتزا” خوشمزه دردسرساز

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ روز جهانی پیتزا روزی برای جشن گرفتن با پیتزا می‌باشد اما اینکه چرا روز ۹ فوریه را برای این روز انتخاب کرده اند هنوز اطلاعاتی در دسترس نمی باشد؛ در اصل پیتزا به غذایی گفته می شود که روی نان گرد و صافی انواع خوراکی ها از قبیل گوشت و سبزیجات و پنیر ریخته شود می گویند. پنیری که برای کش آمدن آن استفاده می شود پنیر “موزارلا” که به پنیر پیتزا شهرت دارد می‌باشد. در این شماره خبرنگاران هفته‌نامه به سطح شهر رفته و گزارشی تهیه نموده اند که در ادامه می خوانید:
در ابتدا “علیرضا ابراهیمی” دانشجوی معماری گفت: قبلاً مصرف زیادی داشتم؛ حداقل هفته ای یکبار پیتزا خریداری می کردم؛ اما مشکل معده پیدا کرده و چند سالی است که مصرف نمی کنم.
یکی از کسبه در خصوص فست وفود گفت: یکسالی است که از پیتزا و همه فست و فود دوری می کنم.
پیتزا فست وفودی خوشمزه و مورد علاقه افراد است
سپس “فاطمه توکلی” ادامه داد: پیتزا یک فست و فود که مورد علاقه همه نوع افرادی است؛ حداقل هفته ای یکبار پیتزا تهیه می نمایم؛ از زمانی که فر برای منزل خریداری نمودم، در منزل پیتزا پخت می کنم.
وی در ادامه گفت: پیتزا در منزل با مرغ و گوشت پخت می شود و خیلی بهتر و سالم تر است.
یکی از شهروندان که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: پیتزا و غذای بیرون بر اصلاً مصرف نمی کنم؛ اما داخل منزل که همسرم پخت می کند، از سالم بودن مواد اولیه اطمینان دارم و مصرف می نمایم.
بهترین مزیت پیتزا ؛خانواده را در کنار هم جمع می کند
” علیرضا برزگری” در پاسخ به این پرسش که تفاوت پیتزا بیرون پخت و منزل چیست؟ گفت: اگر مواد اولیه پیتزا را خود تهیه نمایید هزینه آن نیز قطعاً کمتر می شود؛ فست وفود هزینه سرویس، اجاره مغازه و… به قیمت افزوده می‌گردد.
وی افزود: موادی که برای مغازه پخت پیتزا خانگی تهیه می شود؛ هزینه کمتری دارد،حتی مقداری از مواد اولیه را می توان برای دفعات بعد استفاده نمود.
برزگری ادامه داد: مشکل معده و چربی دارم به هیچ وجه نوشابه، دوغ، دلستر و سس استفاده نمی کنم؛ اگر جوانان یکسری اصول را رعایت نمایند؛ هیچگونه مشکلی برای آن ها پیش نمی آید؛ اما متأسفانه اکثر افراد این نکات را رعایت نکرده و زمانی به خود می آیند که دچار مشکلات گوارشی و معده شده اند.
وی عنوان کرد: پیتزا بیرون بر فقط یک مزیتی که در زمان حال دارد، همه افراد خانواده را در کنار هم جمع می کند.
“حاج ابوالحسنی” یکی دیگر از افرادی که علاقه ای به فست فود و غذاهای بیرون ندارد،گفت: خیلی کم پیتزا مصرف می کنم.
“سید جلیل اسلامی” در ادامه گفت: پیتزا سرطان زا است، هیچ کدام از اعضای خانواده ام پیتزا مصرف نمی کنیم.
“زهرا موسوی” ادامه داد: در ماه یک الی دوبار پیتزا مصرف می کنیم و بیشتر مواقع پیتزا را داخل منزل تهیه می نمایم تا هم سالم باشد و هم اقتصادی تر.
پول تو جیبی خود را خرج خرید
پیتزا می کنم
در پایان نوجوانی که پیتزا در دست داشت گفت: همه پول تو جیبی های خود را صرف خرید پیتزا می کنم طعم و مزه دلنشینی دارد و نمی توانم پیتزا را ترک نمایم.
شایان ذکر است که با توجه به گزارش تهیه شده؛ اکثر افراد به پیتزا و فست وفود علاقه داشته؛ اما برخی به دلیل استفاده بیش از حد مبتلا به بیماری های گوارشی شده و مجبور شدند مصرف خود را کاهش داده،حتی به صفر برسانند؛ بنابراین در مصرف فست وفود ها نباید زیاده روی نمود و در اینجا است که می توان این ضرب المثل را به کار برد” کم بخور ، همیشه بخور” .

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل