مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد: فروردین ماه، فرصت طلایی برای مبارزه با آفات کشاورزی است

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بررسی‌ها و نتایج پایش و رصد اقلیمی نشان می‌دهد که هم اکنون بهترین زمان برای مبارزه با آفات است.

به گزارش دوشنبه شب جهاد کشاورزی یزد، “مرتضی فتاحی” افزود: هم اکنون که درختان در مرحله گل دهی هستند و گیاه پسته به شکل ارزن است، مهمترین زمان برای مبارزه با آفات پروانه چوبخوار، کرم میوه خوار، کرم کراش (پوست خوار پسته) به شمار می‌آید.

وی افزود: فروردین ماه فرصت طلایی برای مبارزه با آفت است و اگر این فرصت را از دست بدهیم مبارزه‌های شیمیایی بعدی کارایی لازم را نخواهد داشت؛ سموم در مناطق موجود است و باغدارهای عزیز می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌های گیاه پزشکی در مناطق اقدام به خرید کنند.

به گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان، اگر جمعیت آفات باغی در حالت طغیانی باشد حدود ۵۰ درصد از محصولات دچار خسارت می‌شوند و با کنترل این عوامل می‌توانیم افزایش عملکرد قابل توجهی در واحد سطح داشته باشیم.

فتاحی تصریح کرد: باغداران باید توصیه‌های شبکه مراقبت پیش آگاهی باغات پسته در سراسر استان را جدی بگیرند و با استفاده از سمومی که بر اساس دستورالعمل‌های فنی سازمان حفظ نباتات است اقدام به مبارزه با این افات کنند.

وی ادامه داد: ملاک برنامه‌های تولیدی باید در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش بهره وری از نهادهای تولید، مثل آب و خاک باشد و کنترل به موقع عوامل خسارت زا می‌تواند ما را به این هدف برساند و در نهایت شاهد باغات اقتصادی باشیم.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: