میخندم که دنیا به روی من بخنده

به گزارش  هفته نامه افق کویر؛ در سراسر جهان در شهرهای خاکستری مردمانی زندگی می کنند که با چشمانی غم گرفته جهان را می پایند واندوهناک خاطرات قدیمی روز‌ها را پشت سر می گذارند، صورت‌های سخت و بی تفاوتشان نا امیدی و یاس را فریاد می زند و موجی از خشونت در رفتارشان هویدا است . با کلام‌ها و الفاظ نارسا سخن می گویند و راز‌ها را به زمزمه بازگو می کنند و آنچنان اسیر سرپنجه‌های غم شده اند که شادی را گم کرده اند و لبانشان لبخند را از یاد برده است .هر سال در نخستین یکشنبه ماه مه مصادف با ۱۱ اردیبهشت ماه روز خنده در سراسر جهان برگزار می‌شود و مردم دراقصی نقاط دنیا دراین روز با خنده و شادی راهی خیابان‌ها می‌شوند تا این روز را جشن بگیرند.روز جهانی خنده که از ۱۵ سال قبل وارد تقویم جهانی شده است، حداقل سالی یک‌ بار اخم و اندوه را در تمام دنیا ممنوع می‌کند. روزیی که جایی در کشور ما ندارد. خبرنگاران افق کویر به مناسب روز جهانی خنده با تنی چند از همشهریان بافقی به گفتگو نشسته که در ادامه می خوانید:
ابتدا” زهرا “۴۵ “ساله اهل ” مشهد” گفت : بنده زیاد نمیخندم؛ اما احساس افسردگی هم ندارم و برای زندگی بهتر با شرایط فعلی جامعه، خود را به آرامش دعوت می نمایم.
وی ادامه داد: در جهان کنونی، مردم از همه امکانات و رفاه در زندگی برخوردار هستند؛ اما متاسفانه بیشتر انسان ها افسرده اند.

خنده باید از تمام وجود فرد باشد

“فاطمه سادات صدر” افزود: بنده و اطرافیانم زیاد شوخ طبع نیستیم؛ به نظر بنده، خنده خوب است به شرط آنکه فرد با تمام وجود خود بخندد.
مطلبی درب یکی از مغازه ها نوشته شده بود که توجه را به خود جلب کرد، بر روی درب نوشته شده بود:” لطفا با لبخند وارد شوید”. وارد مغازه شده و به گفتگو با صاحب مغازه پیرامون این موضوع پرداختم که وی بیان کرد: ای کاش مردم مانند زمان های قدیم با یکدیگر مهربان بودند.جای بسی تاسف است که در دنیای شلوغ و پر زرق و برق امروزی، عادت های رفتاری ناپسند مثل؛ حسادت و انتظارات نابجا، صفا و صمیت را بین انسان ها کمرنگ ساخته است. همه ما به این مسئله واقفیم که روزی باید هرآنچه که داریم برای این دنیا ماندگار بگذاریم و برویم. اگر انسان به آنچه که دارد راضی باشد، همواره شادی و لبخند بر لبانش ماندگار خواهد شد.

مشکلات اقتصادی،لبخند را از خاطرات برده است

سپس “محمد جواد دهقانزاده”در ادامه گفتگو با ما همراه شد و گفت: مشکلات اقتصادی که گریبان گیرجوامع امروزی شده است، خنده را از یادها و خاطرات برده است.

خنده از بسیاری ازبیماری ها جلوگیری می نماید

“ابوالفضل” نوجوان ۱۷ ساله در ادامه گفت: زمانی که در گذر از کوچه پس کوچه های شهر هستم، مردم شهر خود را با صورت های گرفته و عبوس می بینم که مشکلات و ناملایمات زندگی لبخند زیبا را از چهره شان محو ساخته است، غافل از اینکه لبخند نه تنها زیبایی خاصی به چهره شان می بخشد بلکه با ایجاد تعادل در اعصاب ازبسیاری ازبیماری ها نیز جلوگیری می نماید.
محمدی در پایان گزارش با ما همراه شد و افزود: درزندگی شغلی و شخصی خود با مشکلات زیادی مواجه بوده ام اما معتقدم خندیدن و شاد بودن در زندگی می تواند باعث آسان شدن مشکلات شده و لبخند می تواند در شما و اطرافیانتان انرژی مثبت ایجاد کند وی ادامه داد: از این صلاح قدرتمند، همواره در رویارویی با مشکلات یاری می جویم.

حدیث عباسی_ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: