وزش باد در خراسان جنوبی سرعت می‌گیرد

 کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: افزایش سرعت وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک در استان تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل از ایرنا؛ فاطمه زارعی اظهار داشت: مطابق با بررسی‌های انجام شده به تناوب از فردا تا سه‌شنبه در برخی ساعات وزش باد و گرد و خاک سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده وزش باد در منطقه شدیدتر می‌شود، افزود: روند تغییرات دمای تا اواسط هفته آینده افزایشی است و نسبت به شرایط عادی فصل با توجه به دماهای ثبت شده در شب و روز، سه تا پنج درجه سانتیگراد هوا گرمتر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه تا اواسط هفته آینده استقرار هوای گرم ادامه دارد یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته طبس و بافق با ۴۸ درجه سلسیوس گرمترین شهرها و بیرجند با ۴۱ درجه گرمترین مرکز کشور بودند.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته سردترین شهر قاین و درمیان با ۲۱ درجه گزارش شده و دمای بیرجند دیشب ۲۵ درجه بوده و امروز در گرمترین ساعات به ۴۳ درجه می‌رسد.

زارعی بیان کرد: افزایش دمای هوا افزایش مصرف آب و برق را در پی دارد برای همین از مردم استان تقاضا داریم مصرف بهینه انرژی را مدنظر قرار دهند.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: