طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر بافق کلید خورد

طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر بافق با حضور مسئولان و نماینده مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

به گزارش  هفته نامه افق کویر به نقل از فرمانداری شهرستان بافق، آیین اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر بافق با حضور نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بافق، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، سرپرست بخشداری مرکزی، شهردار بافق، مدیرعامل پیشگامان توسعه ارتباطات و مسئولان ادارات خدمات رسان بافق در فرمانداری بافق برگزار شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد در این نشست با اشاره به شروع طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها گفت: این طرح، یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات است و اجرای آن در شهر بافق در راستای طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات و از زیرساخت‌های ضروری عصر حاضر خواهد بود.

  محمدرضا پاکدل با اشاره به اینکه با ارائه سرویس فیبر نوری پیشگامان، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت و پایدار و بهره‌مندی از این فناوری به‌روز ارتباطی برای ساکنان و کسب ‌و کارهای شهر بافق فراهم خواهد شد، تصریح کرد: اجرا و ارائه خدمات این طرح توسط گروه پیشگامان توسعه ارتباطات، زمینه دسترسی به سرویس با کیفیت و رقابتی را فراهم خواهد کرد و علاوه بر این، با کاهش تقاضا روی سرویس موبایل، ضمن بهبود کیفیت شبکه ۴G زمینه اجرای شبکه ۵G نیز فراهم شد.

وی افزود: ۴۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تمام شهر بافق در مدت حدود شش ماه در تمام شهر بافق اجرا خواهد شد و بیش از ۱۳ هزار ساختمان به این شبکه متصل می شود.

پاکدل تصریح کرد: سرعت این فیبر‌های نوری بیش از ۸۰ برابر سرعت اینترنت موجود است و این تکنولوژی نقطه عطفی برای تحول شهرستان و ایجاد شهر هوشمند است که امیدواریم دهه فجر امسال مردم بافق از این فناوری بهره مند شوند.

ابوالقاسم دهقان فرماندار شهرستان بافق در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری های نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی و همراهی اداره کل ارتباطات و فناوری استان یزد در خصوص اجرای طرح ملی فیبر نوری در منازل و کسب و کارهای شهر بافق، گفت: امیدواریم مردم فهیم بافق از این تکنولوژی در راستای گسترش کسب و کار الکترونیک و در حوزه های آموزشی، علمی و تحقیقاتی استفاده کنند.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری بین شهرداری بافق و گروه پیشگامان توسعه ارتباطات امضا شد.

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

سارقان حرفه‌ای در بافق دستگیر شدند

به گزارش هفته نامه افق کویر به نقل