از بودجه شهرستان یک درصد به رشته های ورزشی اختصاص یابد

به گزارش هفته نامه افق کویر؛فوتسال ورزشی با توپ، شبیه فوتبال است که در محوطه کوچکتر انجام می‌شود و به‌خاطر فضای کمتر دارای تحرک بیشتر است. فوتسال با داشتن تحرک بیشتر به نوعی فوتبالی سرعتی است با پیش نیازهای اختصاصی از جمله تکنیک های پایه، تاکتیک‌ها، چرخش ها که زیرمجموعه سیستم بازی فوتسال است و انواع سیستم های دفاعی فوتسال که یا براساس سیستم حمله حریف اتخاذ می‌شود، و یا سیستم دفاعی واحدی که برای مقابله با انواع سیستم حمله اتخاذ می‌گردد که مبتنی بر دفاع از فضاست. خبرنگار افق بافق به سراغ مدیر عامل باشگاه ورزشی “فوتسال آراد” شهرستان بافق رفته و با وی به گفتگویی پرداخته است که در ادامه می خوانید.

تنها باشگاه اختصاصی فوتسال در سطح استان

“رسول حسن زاده” مدیر عامل باشگاه آراد گفت: در حال حاضر ۳۰ سال دارم و همراه برادرم باشگاه آراد را با توجه به مسئولیت اجتماعی که برای پیشرفت و رشد جوانان است تأسیس نمودیم.
وی افزود: باشگاه آراد اولین باشگاهی است که در رشته ی فوتسال در سطح استان به صورت حرفه ای در حال فعالیت می باشد. درآمدم را برای پیشرفت و رشد بچه های شهرستان نیز گذاشته ام و تمامی هزینه ها را از جیب خود پرداخت می کنم.
وی تصریح کرد: در رده های سنی مختلف ۹ مربی آقا و در رده سنی نونهال و نوجوان یک مربی خانم داریم.

تنها سهمیه جوانان کشوری در استان متعلق به ما است

وی ادامه داد: در رشته فوتسال در ۵ رده سنی نونهال، نوجوان، جوانان، امید و بزرگسالان، تیم داریم وتقریبا یک ماه است که مدرسه فوتبال آراد در رده سنی پایه تاسیس شده است . تمام رده های سنی در لیگ برتر استان هستند. و در رده ی جوانان سهمیه لیگ کشور و مسابقات آن از مهرماه آغازمی شود و تنها سهمیه ی جوانان کشوری در استان متعلق به ما است که آن را خریداری کردیم.

مهمترین مشکل نبود سالن است

وی گفت: باشگاه هیچ سالنی در اختیار ندارد و مهمترین مشکل نبود سالن است.
حسن زاده بیان کرد: حداقل به ۲۰ نوبت نیاز داریم تا ورزشکاران تمرین کنند. مسابقات بعد از عاشوراحسینی برگزار می شود، در حال حاضر سالن برای تمرین نداریم و ناچار هستیم برای تمرین یک روز جوانان و یک روز نوجوانان تمرین کنند، تمامی تیم هایی که در استان به مرحله بالایی ارتقا پیدا کردند، هیئت فوتبال و اداره ورزش وجوانان سالن در اختیار آن ها گذاشته است.

مسئولین صرفاً جهت حرف زدن نباشند

وی تصریح کرد: باشگاه آراد میزبانی مسابقات را برعهده گرفته است که در ورزشگاه تختی، سالن کوثر برگزار می شود. تمامی نوبت ها در اختیار بانوان است و بنده موفق به دریافت یک نوبت آزاد برای تمرین ورزشکاران خود نشده ام. هیچ کدام از مسئولان یاری نکردند تا مشکل ما حل شود.
وی ادامه داد: مسئولین صرفا جهت حرف زدن نباشند اگر باشگاه آراد حمایتی شده است فقط در بحث لباس و ایاب وذهاب که آن هم توسط باشگاه فرهنگی و ورزشی سنگ آهن بوده است.
وی در پاسخ به این سوال که فوتسال امروزی با فوتسال زمان گذشته چه تفاوتی دارد؟ گفت: فوتسال به سمتی رفته که تیم ملی کشور در آسیا رقیبی ندارد. این رشته ورزشی بازی با تاکتیک و تکنیک است هر تیمی که بیشتر وقت بگذارد و با برنامه کار کند قطعا نتیجه بهتری خواهد گرفت.

هزینه ثبت نام رده های سنی برعهده باشگاه آراد است

رسول حسن زاده عنوان کرد: بیشتر باشگاه‌ها با مشکل کمبود بودجه مواجه هستند. در باشگاه آراد به جز مدرسه فوتسال در هیچ رده سنی از بازیکن هزینه ای دریافت نمی شود و هزینه تمامی رده های سنی برعهده خود باشگاه است.

از بودجه شهرستان یک درصد به رشته ورزشی اختصاص یابد

وی گفت: مهمترین شخصیت این شهرستان فرماندار است که باید پیش قدم شود تا مشکلات شهرستان حل گردد. از طرف فرمانداری به شرکت هایی که در حال فعالیت هستند ابلاغ شود که حداقل یک در صد از مالیات شرکت ها به ورزش اختصاص یابد.
سپس به سراغ “سر مربی باشگاه آراد” رفته و با وی به گفتگو پرداخته است.
“محمد عارف جمالی” گفت: حدود ۲ سال سرمربی لیگ برتر جوانان کشور در شاهرود بودم. اولین مربی غیربومی استان که خارج از شهر مربیگری می کردم.
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹مدرک مربیگری سطح یک کشور در تبریز کسب نمودم و سال۱۴۰۰ سطح یک آسیا در سمنان اخذ و در یک ماه آینده در کلاس های سطح دو آسیا شرکت می نمایم.
جمالی بیان کرد: برای پیشرفت ورزشکاران در خواست خرید سهمیه به مدیر عامل باشگاه آراد ارائه نمودم که خوشبختانه با در خواست بنده موافقت وسهمیه ی کشوری به مبلغ ۱۴۰میلیون تومان خریداری شده است تا زمانی که بازیکن ها در سطح شهرستان واستان باشند هیچ اتفاق خاصی برای فوتسال شهرستان رقم نمی خورد.

اولین اولویت درخشش نام شهرستان است

وی گفت: هدف خرید سهمیه این بود که مسابقات به صورت رفت و برگشت برگزار می شود.یک هفته میزبان و یک هفته مهمان تیم های کشور در شهرستان بافق خواهیم بود اولین اولویت بنده آمدن تیم ها و درخشش نام شهرستان است .همین تماشای مسابقات باعث پیشرفت فوتسال شهر می شود.
وی درپایان اظهار کرد: تمام تیم های که در لیگ برتر کشور تمرین می کنند از طرف اداره ورزش و ارگان های دولتی شان حمایت می‌شوند.

گزارش: افسانه رنجبر

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: