دلم لرزید و احساس کردم او دیگر بر نخواهد گشت

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ دل شهید وسیع و بی انتهاست، زیرا هرگاه رود به اقیانوس متصل شود دیگر رود نیست، اقیانوس است، دل شهید است که به معدن عظمت الهی متصل است و معدن عظمت هم که می دانی بی انتهاست، در این شماره از هفته نامه خبرنگار ما؛ به سراغ خانواده شهید والامقام” ابراهیم توکلی” رفته و با برادر شهید گفتگویی انجام داده است. که در ادامه می خوانید:

“نورا… توکلی بنیزی” گفت: ابراهیم فرزند اول خانواده در نهم مرداد ماه ۱۳۳۹، در روستا بنیز تابعه شهرستان بافق به دنیا آمد. پدرم علی، کارمند شرکت سنگ آهن بود.
توکلی افزود: ابراهیم فردی خوش اخلاق، مردمی و علاقه بسیار زیادی به مطالعه کتاب‌های شهید “علامه مطهری” و “دکتر شهید بهشتی” نیز داشت. همچنین خدمات عمرانی زیادی برای روستا بنیر انجام می داد.
وی ادامه داد: برادرم تا پایان دوره کاردانی در رشته ” تربیت معلم” درس خواند و معلم بود. یکسال قبل از شهادتش در روستا مشغول به تدریس شد.
نورا.. توکلی گفت: تیرماه به همراه پسر داییم و یک نفر از دوستان خود به عنوان بسیجی به تیپ الغدیر اعزام شدند. و دوره های آموزش امدادگری را گذرانده.
برادر شهید گفت: پس از دوره های آموزش یک بار به بافق آمد؛ اما پدر و مادرم او را ندیدند. سرانجام سیزدهم آبان ۱۳۶۱ با سمت امدادگر در عین خوش توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش خمپاره و قطع پاها، شهید شد.
وی عنوان کرد: یازدهم آبان ماه پسر دایم به شهادت رسید و زمانی که خبر شهادت او را فهمیدم دلم لرزید و احساس می کردم که ابراهیم دیگر بر نخواهد گشت و شهید می شود.
توکلی یکی از خاطرات شهید والامقام را بیان کرد: ابراهیم علاقه زیادی به آموزش داشت اوایل انقلاب مدرسه ها تعطیل بود و بنده کلاس اول راهنمایی بودم. ابراهیم در این مدت تعطیلی کتاب های درسی را به من آموزش داد زمانی که مدرسه شروع شد بنده تمام کتاب های درسی را یاد گرفته بودم و معلم ها تعجب می کردند خود نیز بسیار خوشحال بودم؛ البته در این مدت خیلی به من خوش گذشت و هنوز خاطرات برادرم را در ذهن دارم.

عمده ترین مشکل روستا بنیز آب آشامیدنی
وی در پایان اظهار کرد: روستای بنیز از روستاهای بخش آسفیچ بهاباد باحدود ۳۵شهید، اسیر و جانباز و تعداد زیادی رزمنده نقش بسیار زیادی در پیروزی انقلاب وجنگ تحمیلی داشت لیکن مسئولین آن طوری که باید به این روستا رسیدگی نمی کنند عمده ترین مشکل این روستا آب آشامیدنی
می باشد.

گزارش: حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

شهروندان مراقب پیشنهادهای اغوا كننده کلاهبرداران اینترنتی باشید

در حال حاضر شرکت هایی با وجود گرانی