فرماندار بافق: بیشتر افراد جامعه درگیر مشکلات اقتصادی هستند

به گزارش هفته نامه افق کویر؛روزهای یکشنبه هرهفته در راستای دیدار چهره به چهره مردم با فرماندار فرصتی مغتنم برای شهروندان به منظور بیان مسائل و مشکلاتشان می باشد. خبرنگاران افق کویر نیز این فرصت را مغتنم شمرده تا از خواسته های شهروندان و روند پاسخگویی فرماندار به این خواسته ها جویا شوند.

وارد سالن فرمانداری که شدیم تعدادی از شهروندان برای ملاقات با فرماندار در سالن به انتظار نشسته بودند. خانمی توجه ما را جلب کرد و به سمت او رفته و در کنار خانم نشستیم با چشمانی نگران منتظر ملاقات با فرماندار بود، دلیل حضورش در فرمانداری را جویا شدیم.

بارها مرا به مسئولین بالا دستی ارجاع دادند
وی گفت: سه ماه است که برای دریافت ۶۰ میلیون تومان وام بصورت مکرر به فرمانداری مراجعه نموده ام . بارها بنده را به مسئولین بالا دستی ارجاع داده؛ اما هیچ کدام مساعدتی در این زمینه با بنده نداشتند.
زن جوان که به گفته خود صاحب۴ فرزند بود ادامه داد: سال گذشته برای ازدواج پسرم مبلغی پول از آشنایان قرض گرفته تا بعد از گرفتن وام ازدواج بدهی را تسویه نمایم؛ اما زمانی که برای دریافت وام مراجعه نمودم گفتند: می بایستی یک سال و نیم در صف انتظار برای دریافت وام باشم.
در ادامه “مریم حاج حسنی” عنوان کرد: سال گذشته همسرم دریکی از کارواش های شهرستان مشغول به کار بود و مدتی نیز در کارخانه کاشی شاغل شد و به دلایلی از کارخانه استعفا داد.
وی افزود: در حال حاضر همسرم بیکار است. ۳ فرزند ۴ساله،۳ساله و ۳ماهه دارم و در حال حاضر در خانه اجاره ای زندگی می کنیم و ماهیانه مبلغ زیادی را برای اجاره بها باید پرداخت نماییم.
وی ادامه داد: برای اولین بار است که در فرمانداری حضور یافته ام ، بارها به معادن و ادارات مختلف مراجعه نموده؛ اما مثمر فایده نبوده است.
بعد از مدتی انتظار به همراه تعدادی از شهروندان وارد اتاق فرماندار شدیم:خانمی که قبلاً گفتگویی کوتاهی با وی انجام داده بود در گفتگو با فرماندار مشکل خود را مطرح نمود.
فرماندار پاسخ داد: مسائلی وجود دارد که از حیطه شهرستان و استان خارج بوده و مربوط به مسائل کشوری می باشد.
وی گفت : در جامعه ای زندگی می کنیم که بیشتر افراد جامعه درگیر مشکلات اقتصادی هستند و با امید به آینده مشکلات مرتفع خواهد شد.

برخی نانوایی های در سطح شهر، نان بی کیفیت عرضه می کنند
بانو کارآفرینی که پخت نان انجام می داد در گفتگو با فرماندار گفت: به مدت یک سال است که در یکی از روستاها پخت نان خانگی انجام می دهم و اکثر مشتریان از کیفیت پخت نان رضایت داشتند .
وی افزود: متأسفانه در نانوایی ها نان، با کیفیت پایین عرضه می شود.
ابوالقاسم دهقان پاسخ داد: در زمان کنونی عملکرد نانوایی ها در چارچوب سیستم می باشد که نانوا خارج از آن نمی تواند آرد خریداری نماید و هر خریدی که خارج از سیستم صورت بگیرد به منزله ی قاچاق آرد می باشد.
فرماندار ادامه داد: شما به عنوان یک متقاضی علاقه مند به نانوایی می بایست درخواست پروانه کسب داده و بعد از تایید شبکه بهداشت و صنف، نانوایی احداث نموده و مشغول به کار شوید.
خانم کارآفرین پاسخ داد: بنده می توانم یک اتاق از منزل شخصی خود را به پخت نان اختصاص بدهم، ولی با وجود هزینه های بالای اجاره بها توانایی اجاره مغازه در داخل شهر را ندارم. از سویی دیگر مشکلی که وجود دارد این است که در روستا یک نانوایی کفایت می نماید و از آنجایی که قبل ازبنده یک نانوایی مشغول به کار بوده است به بنده اجازه تاسیس نانوایی نمی دهند.
دهقان پاسخ داد: از نظر بنده این کار بلامانع می باشد، ولی از استان به بنده ابلاغ شده است که وظیفه ی نظارت بر توزیع آرد و فروش نان را به عهده دارم، شما اگر تصمیم دارید سهمیه ی آرد دریافت نموده وبه عنوان یک نانوا مشغول به کار شوید می بایست مجوزهای لازم را دریافت نمایید. در پایان فرماندار دستور داد مساعدت و راهنمایی لازم صورت بگیرد.
در ادامه “عبداللهی” در پاسخ به فرماندار در مورد نحوه توزیع آرد پاسخ داد: دستگاه کارتخوان خریداری شده و سهمیه آردی که به هر فرد تعلق می گیرد ازطریق دستگاه کارتخوان مشخص می شود.

برای وام در صف انتظار هستم
در ادامه “یرقانی” دلیل مراجعه به فرمانداری خود را اینگونه بیان کرد: بنده در حال ساخت و ساز خانه هستم برای دریافت کنتور برق به اداره مراجعه نمودم به من اعلام کردند ۸ میلیون هزینه کنتوراست باید هزینه را نقد پرداخت نمایم، از شرکت سنگ آهن درخواست وام نمودم ؛ اما در صف انتظار هستم.
در پایان دیدار مردمی فرماندار به درخواست یکی از شهروندان که شاغل سنگ آهن بود و درخواست وام داشت و از طولانی شدن مدت انتظار وام گلایه مند بود پاسخ داده و در خواست وام وی را به بانک قرض الحسنه مهر صادرنمود.
حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: