کمبود معلم در بافق امسال به اوج خود می رسد

به گزارش  هفته نامه افق کویر، خبرنگار ما در تاریخ۳۱تیرماه۱۴۰۲با « سید جواد میرجعفری» رییس اداره آموزش و پرورش بافق گفتگویی کوتاه پیرامون این پرسش که «آموزش و پرورش بافق از خیرین مدرسه ساز چه حمایت هایی می تواند داشته باشد انجام داد.
وی گفت: در مبحث خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار مجموعه قوانینی در آموزش و پرورش وجود دارد و تا به امروز هیچ مشکلی در این مسیر نبوده است.

تامین زیرساخت ها برای خیرین مدرسه ساز
وی عنوان نمود: بعضی از خیرین، حقیقی و بعضی حقوقی هستند و اصولا آموزش و پرورش زیرساخت های لازم مثل، زمین، آب، برق، را برای خیرین مدرسه ساز تامین کرده است. وی همچنین اضافه نمود: جلسات متعددی در استان پیرامون این موضوع برگزار شد و مدیر عامل شرکت های معدنی همجوار حضور داشتند و تفاهم نامه ای ویژه خیرین آماده شده و در حال بررسی می باشد و تاکنون دو خیر از شرکت های معدنی اعلام آمادگی نموده و زمین بدین منظور واگذار شده است.یکی از زمین های واگذار شده در بلوار شهید بهشتی و دیگری زمین وقفی و ملک شخصی بوده که متاسفانه زمین در منطقه ای قرار گرفته که رفت و آمد وسایل نقلیه دشوار بوده و انشاا.. با خرید خانه های همجوار مسیر هموار خواهد شد . وی تصریح نمود: خوشبختانه دو خیر پیش قدم می باشند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از خیرین شرکت سنگ آهن بوده که ۳۰ درصد به تعهدات خود عمل نموده و مدارسی که قرار بود، آماده شود از خیابان سردار شاهپور زاده تا مدرسه طالقانی و فرهیختگان همه خیرین، بدنه ساختمان را آماده کرده اند که طبق قانون بعد از ۳۰درصد کمک خیرین، مدرسه تحت نظر سازمان نوسازی مدارس قرار می‌گیرد.
وی افزود: آموزش و پرورش آمادگی اولیه دارد برای زیر ساخت های خیرین بزرگوار و تا این لحظه هم به تعهدات خودش عمل کرده و حمایت هم کرده است.
وی در پاسخ به این پرسش که اگر خیری زمینی به آموزش و پرورش بدهد آیا آموزش و پرورش می تواند به مدرسه تبدیل کند یا خیر گفت: بستگی دارد که این زمین در کدام مناطق شهری باشد و آیا در افق سند بیست ساله آموزش و پرورش بافق وجود دارد یا خیر؟
وی در پاسخ به این پرسش چه زمینی و به چه اندازه ایی در اختیار آموزش و پرورش قرار بگیرد می تواند جهت ساخت مدرسه استفاده کند، گفت: زمین کمتر از ۳هزار متر نباید باشد که حدودا ۱۲۰۰متر طبق قوانین نوسازی لازم است زیربنا داشته باشد و مابقی محوطه و زمین ورزش و فضای بهداشتی و غیره باشد؛ حتی مدرسه ۶ کلاسه هم زمین ورزش می خواهد که ۱۵۰متر آن برای فضای بهداشتی یک قسمت برای پارکینگ؛ در حقیقت زیر ۳هزار متر حسنی ندارد و عرض زمین هم خیلی مهم است.

کمبود نیروی معلم رابه همه اعلام کردم
وی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال کمبود معلم خواهیم داشت یا خیر؟ گفت:
طبق پیش بینی هایی که انجام شده، کمبود نیرو را به همه مسئولین ابلاغ کردم؛ زیرا مجموعه آموزش و پرورش متفاوت تر از بقیه ارگان ها است چون یک دوره فشرده کارگاهی درباره حرفه و اخلاق معلمی باید متقاضیان بگذرانند.

بحران کمبود معلم امسال به اوج خود می رسد
وی ادامه داد؛ نیروهایی که پارسال به استخدام درآمدند، ۱۶ جلسه برای آنها کلاس برگزار کردیم؛ با این حال بحران بافق شروع شده و امسال به اوج خودش می رسد، با حدود ۱۰۰نفر بازنشسته، مجدداً ولی در مجموع حدود ۳۰۰نفر نیروی انسانی از آموزگار، دبیر، هنرآموز هنوز کمبود داریم.
در شهرستان بافق که بحران آن در متوسطه بیشتر دیده می شود و از نیروهای بازنشسته سال های قبل استفاده می کنیم و حدود ۹۰درصد کمبود معلم ازطریق نیروی بازنشسته تامین شد.

شهرستان بافق بیشتر از همه نیازمند معلم است
وی گفت: آموزش پرورش تمام تلاش خودش را کرده برای جذب نیرو و مقداری از کمبود نیرو از ورودی های سال ۹۸ جبران می شود و حدود ۴۰نفر از این طریق افزوده می گردد؛ ولی ماده ۲۸ ازمون استخدامی که ۱۲ تا سهمیه داشتیم خیلی کم هست.
وی ادام داد: ما داشته های خودمان را در مرداد ماه سازماندهی می کنیم و طبیعتا راهکارهایی از خود ما در مورد بعضی رشته ها مطرح شده و شهرستان بافق بیشتر از همه شهرستان ها نیازمند معلم است.

محمد حسین تشکری

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: