خبری خوش برای دوستداران قهوه

 به گزارش هفته نامه افق کویر؛ کافه ها به عنوان نمادی از سبک زندگی مدرن دارای کارکردهایی از قبیل رفع تنش های فکری و روانی، گذراندن اوقات فراغت، اشتغال زایی و ارائه عادت واره ها و ذائقه های جدید هستند. اگر در گذشته کلمه کافه نامانوس و مبهم به نظر می رسید، امروزه این کلمه بیش از گدشته در میان مردم خصوصا نسل جوان شناخته شده و مطرح است. امروزه کافه به دلیل کارکردهای مختلفشان مورد توجه بسیاری از افراد در رده های سنی، شغلی و اجتماعی هستند. دکوراسیون خاص کافه ها با توجه به ماهیتی که دارند و برنامه ای که در آنها برگزار می شود، ویژگی خاصی به آنها بخشیده است که همین امر در جذب مخاطبان موثر بوده است. در واقع در کافه ها رمزگانی وجود دارد که باید آنها را درک و بازگشایی کرد؛ در این شماره خبرنگار ما به سراغ مدیریت کافه “میلانو”در بافق رفته و گفتگویی با وی انجام داده است:

 

در ۲۲ سالگی اولین کافه خود را افتتاح نمودم

ابتدا ” یاسر دهستانی” مدیر کافه میلانوگفت: دوران خدمت سربازی یزد بودم به دلیل علاقه به کافه داری ساعت‌های که وقتم آزاد بود برای آموزش‌های کافه‌داری ثبت نام نموده و دوره های آن را نیز گذراندم؛ سپس بعد از به پایان رساندن خدمت سربازی برای کسب در آمد در آزمون معدن شرکت نمودم؛ اما پذیرفته نشدم. سپس تصمیم گرفتم در شهرستان یک مغازه ای کوچک اجاره نمایم و در ۲۲ سالگی اولین کافه خود را افتتاح نمودم.

فروش موتورسیکلت برای کارآفرینی

وی ادامه داد: خیلی به کار خود ایمان نداشتم و ترس این را داشته که شاید این کار در شهرستان بافق جواب ندهد؛ زیرا در آن زمان کافه مخاطب خاص خود را داشت. برای گسترش کارم و علاقه که به کافه داشتم تصمیم گرفتم یک مکان بهتری برای کافه اجاره نمایم حتی مجبور شده ام که موتور سیکلتم را بفروشم تا بتوان مغازه ام را راه اندازی و اجناس خریداری نمایم.

حتما باید در معدن مشغول به کار شوم

وی در خصوص مخالفت خانواده گفت: خانواده با شروع کارم مخالفت شدیدی کردند و بیان کردند که حتما باید در معدن مشغول به کار شوم الان نیز با کارم مخالف هستند؛ وقتی کار در معدن برای بنده مهیا نشده است باید چه انجام دهم؟!
وی گفت: اگر دو کشتی در خلیج فارس داشته باشید اما در معدن شاغل نباشید خانواده دختر مخالفت خواهد کرد.
یاسر دهستانی به طنز بیان کرد: بزرگترین صنعت دنیا بعد از نفت قهوه است و بهترین ویژگی که قهوه دارد هورمون شادی را در ذهن و بدن فعال می کند.
وی افزود: بانوان بیشتر از آقایان قهوه مصرف می‌کنند.
وی ادامه داد: بازار کار بسیار دشوار شده است اجناس روز به روز گران تر می شود همچنین به بازاریان وام یا کمکی نمی شود.

باید اخلاق، اعصاب و روحیه قوی داشت

در ادامه “مسعود فلاح” کارمند مخابرات بیان نمود: کار کافه داری در درجه اول باید اخلاق، اعصاب و روحیه قوی داشت زیرا با همه نوع مشتری و افرادی از سن پایین تا میانسال با انواع اخلاق ها، در ارتباط خواهی بود.
فلاح در خصوص مشکلات کافه گفت: دستگاه قهوه درون همه مغازه ها وجود دارد که بزرگترین مشکل کافه دار های شهرستان است. بهداشت به ما می گوید کیک از بیرون خریداری نکنید و در کافه آماده نمایید پس چرا دستگاه قهوه ساز را از لبنیاتی ها جمع آوری نمی کنند.
وی ادامه داد: در برخی از لبنیاتی ها قهوه با کیفیت بسیار پایین عرضه می گردد.

قهوه با کیفیت مصرف نمایید

فلاح اظهار کرد: به مردم شهرستان توصیه می کنم قهوه با کیفیت مصرف نمایند خوشبختانه خیلی از شرکت ها سرمایه گذاری های خوبی در این زمینه انجام داده اند چون قهوه صنعت بزرگی هست هر قهوه در هر کشوری شناسنامه دارد .

خبری خوش برای دوستداران قهوه

وی افزود: قهوه با کیفیت و با کافئین پایین و صفر درصد میل کنند؛ قهوه بی کیفیت باعث تپش قلب، سردرد و … می شود.
دهستانی گفت: دوستداران قهوه در شعبه اول علاوه بر سرو نوشیدنی گرم و سرد می توانند دستگاه قهوه ساز، قهوه و … را نیز تهیه کنند همچنین برای تهیه قهوه ایتالیایی مخصوص به شعبه دوم مراجعه کنند.

نشانی: (شعبه یک) بافق- ابتدای خیابان ایستگاه
(شعبه ۲) بافق- خیابان امام خمینی(ره)
روبروی پوشاک فردین
شماره تماس:
-۰۹۱۳۵۲۲۸۱۳۰ ۰۹۱۳۸۵۸۲۱۷۰

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: