رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق: در دانشگاه آزاد شهرستان همسایه حداقل‌ها رعایت نمی شود

 به گزارش هفته نامه افق کویر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، پنجشنبه ۱۹ مرداد ماه؛ ضمن تبریک روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بافق به پرسش های مطرح شده از سوی خبرنگاران پاسخ داد.

اشرفی در پاسخ به این پرسش که برخی از بافقی ها برای ادامه تحصیل به دانشگاه شهرستان همسایه روی آورده اند، علت چیست؟ گفت: در دانشگاه همسایه بسیاری از استانداردهای آموزشی رعایت نمی شود. دانشگاه آزاد اسلامی بافق ملزم به رعایت کردن حداقل ها است تا در آینده دانشجویان صرف مدرک گرفتن وارد دانشگاه نشده باشند.
وی با بیان اینکه پیگیری های زیادی از طریق مجاری اداری انجام شده عنوان کرد: در حال حاضر استانداردها در آن دانشگاه نیز تا حدودی رعایت می شود‌.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق با اشاره به اینکه رشته های مهارتی، پودمانی و فنی بزودی راه اندازی می شود خاطر نشان کرد: باید به سمت و سویی پیش رفت که دانشجو پس از فارغ التحصیلی بتواند برای خود حرفه ای دست و پا کند.

رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق متنوع و کامل است
وی در ادامه به ۳۸ هکتار فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: مجموعه کامل این واحد تا ۳ هزار دانشجو را جوابگو است.
اشرفی تصریح کرد: رشته های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق متنوع و کامل است، متقاضی زیادی دارد؛ در حال حاضر برای تصویب رشته جدید شرایط خاص وجود دارد.
وی با بیان اینکه ظرفیت دانشگاه واحد بافق در استان بی نظیر است خاطر نشان کرد: علاوه بر پذیرش دانشجو این دانشگاه از دو آموزشگاه سما، مرکز تحقیقات معدنی و آزمایشگاه استاندارد که استفاده بهینه از آن می شود و با شرکت های بزرگ قرارداد دارد می توان نام برد.
دکتر اشرفی عنوان کرد: کیفیت مدارس سما به گفته مدیر کل نوسازی در استان بی‌نظیر است، کلاس های بزرگ و مبحث آموزشی متنوع از جمله مزیت های آن است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که چرا رشته های پزشکی در دانشگاه آزاد تدریس نمی شود گفت: در حال حاضر به دلیل نبود هیأت علمی و امکانات مقدور نیست.
اشتباه ما این بود که به قول دوستان اعتماد کردیم
اشرفی همچنین در پاسخ به گلایه شهروندان از مکان آزمون کنکور سراسری در سال‌جاری گفت: ما نیز از سطح استاندارد راضی نبودیم؛ هر چند که سطح برگزاری آزمون نسبت به سایر نقاط استان بالاتر بود. قول و قرارهایی برای سیستم سرمایشی داده شد؛ اما به آن‌ عمل نکردند؛ اشتباه ما این بود که به قول دوستان اعتماد کردیم؛ امیدوارم برای سال های بعد تدبیری اندیشیده شود.
وی در خصوص اجاره خوابگاه دانشگاه به افراد غیربومی بیان کرد: با توجه به اسکان غیر بومی ها در یکی از محلات بحث اجتماعی پیش آمد به همین منظور از دانشگاه خواسته شد تا خوابگاه در اختیار قشر کارگر غیر بومی قرار گیرد.
رئیس دانشگاه آزاد بافق در پاسخ به این پرسش که چه تدبیری برای فضای سبز دانشگاه اندیشیده شده است تصریح کرد: نگه داری فضای سبز دانشگاه در حال حاضر در اختیار دو نفر است که واقعاً کاری بس دشوار است.حدود ۱۹ سال پیش فضای سبز واحد را ۴۰ نفر نیرو ساماندهی می کرد.
اشرفی با اشاره به اینکه ۱۱ هکتار فضای سبز داریم خاطر نشان کرد: قطعاً فضای سبز برای دانشگاه مهم است؛ در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولات چشمگیری خواهید بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره علت بی میلی جوانان به تحصیل عنوان کرد: این موضوع که جوانان آن را مطرح می‌کنند»دیپلم، خدمت، کار و بعد تحصیل» زنگ خطری برای بافق است.
وی به استخدام تعداد زیادی نیرو در شرکت ها با مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی اشاره کرد و افزود : بعضاً دیده شده در فراخوان‌های جذب نیرو، فقط سه کارشناس و بیش‌ از ۵۰ نفر دارای مدرک دیپلم و کاردانی جذب می شود که این خود عامل بی رغبتی برای ادامه تحصیل است.

سعی دانشگاه بر حفظ تعداد دانشجو است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد دانشجو در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند گفت: بیش‌ از هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در حال تحصیل هستند؛ سعی دانشگاه بر حفظ تعداد دانشجو است و الحمدا… نمودار روبه رشد است.
دکتر اشرفی در پاسخ به این پرسش که چرا از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق با توجه به ظرفیتهای بالایی که برای برگزاری نمایشگاه کتاب، مراسمات و جشنها در سطح گسترده دارد استفاده نمی شود؟ تصریح کرد: واحد بافق آمادگی کامل برای همکاری با متقاضیان را دارد؛ متأسفانه مسئولین بُعد مسافت را بهانه کرده و از این مکان علمی و پژوهشی چنان که باید و شاید استفاده نمی شود.
در ادامه بابک تشکری، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در پاسخ به این پرسش که چرا بعضی رشته های دانشجویان بافقی به نام بهاباد است گفت: تعامل دو سویه بین دو دانشگاه وجود دارد. دانشجویان بهابادی در رشته‌های حسابداری و مکانیک مدرک خود را از دانشگاه بافق اخذ می‌کنند.

از ۶۰ رشته فقط ۴۰ رشته فعال می باشد
معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق گفت: برنامه دانشگاه آزاد توسعه متوازن و بر مبنای سند آمایش رشته ها بوده و واحد بافق تاکنون برنامه مشترک در خصوص جذب دانشجو با واحدهای یزد، ابرکوه و اشکذر داشته است؛ برنامه جابجایی رشته ها در سطح استان از جمله اقدامات دانشگاه آزاد می باشد.
وی با بیان اینکه طرح آمایش رشته ها کلیک خورده و براساس نیاز سنجی رشته راه اندازی شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر از ۶۰ رشته آموزشی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق دارد؛ فقط ۴۰ رشته آن به دلیل نبود متقاضی فعال است.
وی در پایان گفت: چنانچه متقاضی برای رشته ارتباطات و خبرنگاری به حد نصاب برسد این رشته نیز ایجاد می شود.
سپس مسئول امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق با بیان اینکه مشاوره فرهنگی تربیتی و جهاد تبیین مهمترین فعالیت فرهنگی دانشگاه است از اهدا بیش از ۶۰۰ جلد کتاب به دانشجویان این دانشگاه خبر داد.
حجت الاسلام علیزاده در پاسخ به این پرسش که آیا از هنرسرا استفاده بهینه می شود گفت: زمانی که تعداد دانشجویان غیر بومی زیاد بود و در خوابگاه ها اقامت داشتند هنرسرا رونق خوبی داشت.
وی با بیان اینکه در برهه ای از زمان هنرسرا فعالیت مجدد را آغاز کرد افزود: زمانی که شهرستان در این خصوص به مشکل برخورد استفاده نیز تحت الشعاع قرار گرفت.
علیزاده عنوان کرد: هر دانشجویی که در این حوزه دانشگاه را یاری برساند از مساعدت او استقبال می کنیم.
مسئول امور فرهنگی و دانشجویی همکاری دانشگاه با مسئولین شهرستان در رابطه با در اختیار گذاشتن سالن همایش، مشاوره فرهنگی تربیتی، هدیه ازدواج دانشجویان و جهاد تبیین را از دیگر اقدامات این حوزه بیان کرد.

گزارش: اکرم عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: