گفتگو با خانواده کارآفرین: سنگ آهن بزرگ ترین مانع کار آفرینی برای جوانان بافقی

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ در دنیایی که همچون عضو اساسی زندگی‌های ماشده، تعمییر و مراقبت از آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مکانیکی یک شغل پرکاربرد است و جزو نیازهای ضروری مردم شده است خودرو سازی از صنایع مهم در هر کشوری محسوب می شود به همین جهت کارشناسان و متخصصان زیادی با این صنعت در ارتباط هستند. مکانیکی خودرو شامل بازدید، تشخیص و رفع عیب ها و مشکلات خودرو می شود. مکانیک خودرو به فردی می گویند که به صورت عملی یا دانش فنی با انواع تعمیرات خودرو آشنایی داشته باشد و به تعمیر و سرویس انواع خودروها تسلط کافی راداشته باشد. تعمیرکار خودرو، همه ی بخش های مکانیکی و الکتریکی خودرو از موتور و سیستم اگزور گرفته تا سیستم های تهویه و امنیتی خودرو را به خوبی می شناسد در ادامه با یک تعمیرکار و مکانیک کارآفرین آشنا خواهید شد:


الگوی زندگی من ” ایلان ماسک” بزرگترین کار آفرین جهان است
“رضا دهستانی” گفت: متولد ۱۳۷۴ مهندس مکانیک دانشگاه صنعتی تحصیل نموده ام و در ادامه راه چهل ساله پدر را انتخاب کردم و الگوی زندگی من ” ایلان ماسک” بزرگترین کار آفرین جهان است.

انتخاب شغل با توجه به نیاز شهرستان
وی در ادامه بیان کرد: من و برادرم در معدن شاغل بوده ایم و از آنجایی که در شهر بافق به مشاغل خدماتی نیاز بیشتری بود کار خود در معدن را رها نموده و به این کار روی آوردم.

همه نباید آرزویشان کار در معدن باشد
وی افزود: در جامعه رواج یافته است؛ که افراد تمایل دارند که کار دولتی اختیار کنند و هر ماه مبلغی ثابت جهت حقوق دریافت نمایند و خانواده من نیز اوایل با این کار مخالف بودند ولی به نظر من همه نباید آرزویشان کار در معدن باشد.
دهستانی تصریح کرد: تعمیرات فنی خودرو و تنظیم موتور برای همه گروه‌های خودروسازی انجام می شود.

نام نیک با تجربه چهل ساله
وی در ادامه عنوان کرد: از آنجایی که پدرم به مدت ۴۰ سال در این کار تجربه کاری داشته و نام نیک از خود به جا گذاشته است مشتریان قدیم و جدید به این تعمیرگاه مراجعه می نمایند.

اشتغال زایی برای ۲۰ نفر
رضا دهستانی در مورد نیروی کار گفت: در این تعمیرگاه ۲۰ نفر مشغول به کار هستند و با وجود معادن در این شهر جوانان کمتر به کارهای خدماتی روی می آورند بنابراین برای تامین نیروی کار از شهرهای همجوار نیز بهره می بریم.
وی در ادامه گفت: ۴ برادر به همراه پدر این مجموعه را اداره نموده و هر کدام در یک بخش فعالیت می کنند.

سنگ آهن بزرگ ترین مانع کار آفرینی برای جوانان در بافق است
وی یکی از مشکلات عمده این شهرستان را این چنین بیان کرد: این تفکر که همه جوانان باید در معدن مشغول به کار شوند تا به آرزوهایشان برسند باعث شده است که روحیه کار آفرینی در شهرستان جان نگیرد و نیروکار به سختی می توان جهت کارآفرینی جذب نمود و معدن بزرگ ترین مانع کار آفرینی جوانان در بافق است.
دهستانی در مورد کیفیت خدمات ارائه شده گفت: طبیعتا در هر کجای دنیا که خدمات با کیفیت بهتر ارائه می شود، هزینه بیشتری برای آن بایستی پرداخت کرد.
وی اضافه نمود: عصر کار آفرینی است اما وجود معادن و تفکر غلط، شهروندان تمایلی به کارآفرینی ندارند و بافق با این عظمت یک نمایندگی ایران خودرو و سایپا ندارد و اگر اینگونه پیش رود شهرستان بافق هیچ پیشرفتی نخواهد داشت.

نیاز به یک سوله بزرگ برای گسترش کار
وی عنوان کرد: اگر سرمایه گذاری یک سوله بزرگ در اختیارمان می‌گذاشت کار به خوبی پیش می رفت و یک افتخار بزرگ برای شهرستان بافق بود.

مسئولین بافق را دریابید
وی بیان کرد: اگر فردی تصمیم به کارآفرینی دارد از سوی معدن و مسئولین حمایت شود در این مجموعه افرادی آموزش دیدند و بعد از مدتی جذب معدن شدند درصورتی که هزینه و سرمایه آموزش از جانب کارآفرین بوده است.
وی افزود: اگر معدن طرحی بیاندیشد که افراد کارآفرین را جهت جذب نیرو حمایت کند و شاخصه هایی برای افرادی که در این زمینه مشغول می شوند قرار دهد باعث افزایش انگیزه افراد شده و دیگر مثل قبل از کارهای آزاد و کارآفرینی فراری نخواهند بود؛ مسئولین بافق را دریابید.

نشانی: بافق- بلوار ورودی جنب کلینیک تأمین اجتماعی خدمات فنی دهستانی

شماره تماس:۰۹۱۴۰۹۰۷۳۸۳

 

گزارش: حدیث عباسی_ حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: