برنامه های مساجد باید به روز باشد تا به نتایج مطلوب برسد

به گزارش پایگاه خبری افق بافق؛ در سی مرداد سال ۱۳۴۸ مسجد الاقصی به وسیله اسرائیلی ها به آتش کشیده شد، طی سال ها بعد با گذشت زمان با توصیه جمهوری اسلامی ایران و اعضای سازمان کنفرانس این روز را، روز جهانی مسجد نامگذاری کردند.بنابراین به همین مناسبت مراسمی در سراسر کشور و در شهرستان بافق در مسجد جوادالأئمه (ع) برگزار گردید.

"سرهنگ محسن نصیری"
“سرهنگ محسن نصیری”

” سرهنگ محسن نصیری” گفت : ۳۰ مرداد روز جهانی مساجد هست و سازمان بسیج برنامه ریزی نمود؛ که تعدادی از هیات امنا؛ ائمه جماعت؛ مساجد و تعدادی از کانون های فرهنگی به عنوان ارکان مساجد دعوت شوند و مراسم اصلی در مسجد جمکران برگزار و بصورت تصویری پخش شد.
وی در ادامه بیان نمود: حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر جهت یادآوری وظایف در قبال یکدیگر دعوت شدند.

هر مسجدی که فعال تر قطعا آسیب های آن محله نیز کمتر بوده

وی افزود: سازمان بسیج تاکید دارد که فعالیت‌های پایگاه های بسیج از مساجد شروع شود و هر مسجدی که فعال تر هست قطعا آسیب های آن محله نیز کمتر بوده و متاسفانه بعضی از مکان‌ها مساجد نقش فعال خود را به هر دلیلی از دست داده اند و جوانان آن طور که باید و شاید در مساجد حضور ندارند و با برگزاری این جلسات می توان هم افزایی ایجاد نمود.
وی در ادامه تصریح کرد: کمک های مومنانه از مساجد شروع شد و حلقه های صالحین نیز فعالیت های خود را از مسجد آغاز نمودند و همچنین گشت های بسیج باید از مسجد شروع یا به مسجد ختم شود.

برنامه مساجد باید به روز باشد تا به نتایج مطلوب برسد

وی عنوان کرد: کارها و امورات فرهنگی نیز از طریق مساجد بهتر پیش می رود و از سوی دیگر همراهی هیات امنا را می طلبد و برنامه مساجد باید به روز باشد تا به نتایج مطلوب برسد.

جوان ها نیاز به تنوع کار فرهنگی دارند

وی افزود: همت کسانی که به عنوان ارکان مساجد از انها یاد می شود را می طلبد و اگر یک امام جماعتی کهن سال باشد می طلبد؛ که چند علما و فضلای جوان را در کنار خود داشته باشد؛ که آن ها مسائل را برای مردم شرح بدهند چون جوان ها نیاز به تنوع کار فرهنگی دارند و مسجد بهترین مکان است و قداست و معنویتی که مسجد دارد قابل مقایسه با هیچ جای دیگر نیست.
” حاج محمد حسن باقری” در ادامه بیان نمود: از پیروزی انقلاب تا به امروز همه برنامه ها از مساجد شروع شده از جمله تدارکات و اعزام نیروها به جبهه در زمان جنگ و همچنین برنامه سخنرانی و تبلیغ همه از مساجد شروع شده است و بدلیل هفته مساجد و اهمیت موضوع این مراسم در مسجد جمکران و هم در سراسر کشور برگزار شده است.

گزارش:حدیث عباسی- حدیثه امیریان

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: