حضور اتباع بیگانه در شهرستان بافق ممنوع است

به گزارش هفته نامه افق کویر؛ سه شنبه ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ نشست خبری اصحاب رسانه با جانشین فرماندهی نیروی انتظامی بافق برگزار شد.

به کار گیری افراد غیر مجاز باعث ایجاد مشکلات است
سرهنگ مرادی، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی گفت: افرادی که زمان خدمت سربازیشان فرا رسیده است و هیچ اقدامی ننموده و جرائمی نیز دارند و کارفرمایان از پیشینه آنها اطلاع نداشته و کنترل نشده و غیر مجاز در شهر به کار گرفته می شوند باعث ایجاد مشکلاتی می گردند.

املاکی ها از اجاره دادن منازل به اتباع خودداری نمایند
وی عنوان کرد: حضور اتباع افاغنه در شهرستان بافق ممنوع است و بیان اتباع مجاز و غیر مجاز معنایی ندارد و املاکی ها از اجاره دادن منازل به اتباع جدا خودداری نمایند و همچنین برخی پیمانکاران به نام خود منزل اجاره می کنند و در اختیار افراد قرار می دهند؛ کاری غیر مجاز می باشد و اداره کار در این مورد نیز می تواند ورود کند.
وی بیان کرد: موضوعی که در فضای مجازی در مورد ثبت نام اتباع در پیشخوان مطرح شد؛ صحت ندارد و ممکن نیست.
وی اظهار کرد: اتباع مجرد در مرحله اول جمع آوری شده و می شوند و در مرحله بعد افراد با خانواده جمع آوری خواهند شد و از مردم نیز تقاضای همکاری داشته تا این مسئله تا حدی کنترل شود.
وی در ادامه افزود: افرادی هستند که اموال خود را در خدمت اتباع قرار می دهنداز جمله موتور و خودرو که مشکلاتی در پی دارد.

جریمه کارفرمایان در بکارگیری افراد مشمول خدمت سربازی
وی در ادامه در مورد به کارگیری مشمولین غایب گفت: طبق ماده ۶۳ کارفرمایانی که مشمولین غایب خدمت سربازی را به کار گیرند باید هزینه دو سال سربازی فرد را که سال قبل ۸۰ میلیون و سی هزار تومان بوده است را پرداخت نماید؛ اگر این کار تکرار شود هزینه سه سرباز (حدود ۲۴۰ میلیون و نود هزار تومان می شود ) را باید پرداخت نماید.

شرایط معافیت غایبین چند فرزندی
وی در ادامه بیان کرد: اگر فردی در سن ۴۰ سالگی سه فرزند داشته باشد از خدمت سربازی معاف خواهد شد و هر فردی که ۴ فرزند داشته باشد بدون هیچ شرایطی معاف خواهد بود .

موتور سیکلت هایی که فاقد مدارک هستند؛ جمع آوری می شود
وی عنوان کرد: موتور سیکلت هایی که فاقد مدارک هستند جمع آوری می شود و حتما موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده کنند و برای عدم استفاده از کلاه ایمنی کد تخلف تعین شده است.

دانش آموزان فاقد گواهینامه از موتورسیکلت استفاده نکنند
وی تصریح کرد: نزدیک ایام ماه مهر است و توصیه می شود که دانش آموزانی که گواهینامه ندارند از موتورسیکلت استفاده نکنند در غیر این صورت با آن ها برخورد خواهد شد.

گزارش: حدیث عباسی

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ممکن است دوست داشته باشید

۲۸۵ بیمار مبتلا به ایدز در یزد شناسایی شده‌اند

میرزایی، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد: